ימי לחימה: כך מסייע ה-IT לבית החולים ברזילי לתפקד בשעת חירום

שעות ספורות בלבד לאחר שהגיעה לברזילי ההתרעה על המעבר לחירום, השלים אגף מערכות המידע של בית החולים את ההיערכות לפתיחת החמ"ל ● ניר גרווה, ראש האגף, מספר על הפעילות המחשובית במקום בימים אלה

מגדל האשפוז של בית החולים ברזילי. צילום: Eman, מתוך ויקיפדיה

המרכז הרפואי ברזילי באשקלון הוא חלק מהחזית הבוערת בימים אלה בדרום הארץ – ובאירועים אחרים, כולל אירועי חירום, שמתרחשים באזור, לצערנו, בתדירות גבוהה. לפיכך, לאגף מערכות המידע של בית החולים, בראשותו של ניר גרווה, יש תפקיד מרכזי ביכולת של ברזילי לעבור במהירות משגרה לשגרת חירום.

"עובדה זו מחייבת את המרכז הרפואי לעמוד בחזית גם מבחינת תקשוב ומערכות בקרה. מצוינות רפואית, מצוינות בחירום ובשגרה, משמעותה מצוינות מחשובית", אמר גרווה בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "האגף שאני עומד בראשו, ביחד עם יתר מחלקות המנהל והמשק, הם חלק בלתי נפרד ממערך התגובה המהיר לאירועי חירום של המרכז הרפואי".

גרווה מכהן בתפקיד מנמ"ר בית החולים ברזילי במשך כשנתיים וחצי, לפני כן הוא עבד ב-HP. הוא ציין בראיון כי "המשימה שלנו היא לספק להנהלת בית החולים את כל הנדרש מבחינת מחשוב, טלפוניה ולוגיסטיקה למחלקות הרפואיות".

המחשוב בחמ"ל של ברזילי

ההתרעה על המעבר למצב החירום הנוכחי הגיעה לבית החולים ברזילי שלשום (ב') אחר הצהרים, ושעות ספורות בלבד לאחר מכן השלים צוות ה-IT של אגף מערכות המידע את ההיערכות המחשובית לפתיחת החמ"ל. לדברי גרווה, "מדובר בחמ"ל ממוגן דיגיטלי לחלוטין, עם יכולות לקבל תמונת מצב מלאה בכל רגע נתון. בין היתר, זה נעשה דרך מערכות ה-BI של בית החולים. מידע זה זמין להנהלת ברזילי באופן מאובטח גם בנייד, ומאפשר לה לנהל את בית החולים ולקבל החלטות מבוססות מידע, שזורם ממקורות שונים".

ניר גרווה, מנמ"ר בית החולים ברזילי. צילום פרטי

ניר גרווה, מנמ"ר בית החולים ברזילי. צילום פרטי

במקביל לפתיחת החמ"ל, כלל המעבר של ברזילי לחירום פריסה של מערך המחשוב במקומות הרלוונטיים בבית החולים. לדברי גרווה, הצוות שלו פרס עמדות מחשוב, טלפוניה, מדפסות ועוד מאות ציודים באזורים הממוגנים, "כך שמחלקות שעוברות ממחלקות האם שלהן עם המטופלים יוכלו להתרכז בטיפול הרפואי ולתת את המענה הטוב ביותר לאירוע".

ניסיון רב מהקורונה – ומאירועים קודמים

גרווה עומד בראש צוות של 50 עובדים, שמשרתים את כ-3,000 עובדי בית החולים, לרבות צוותים רפואיים, סגל ומנהלה. האגף כולל גם את מערך השירות – המוקד, הטכנאים, אנשי התשתיות והיישומים. "יש לנו צוות מסור, שכבר מתורגל, למרבה הצער, במצבי חירום", אמר גרווה. "הם באים בכל יום עם הרבה מחויבות מכל הלב לתת את מה שצריך והרבה מעבר לזה".

"באגף המחשוב של בית החולים ברזילי משתמשים בימים אלה בניסיון שצברו בתקופת הקורונה, כמו גם בניסיון מאירועים קודמים, מתרגולים, מנהלי עבודה פנימיים ומגמישות ויצירתיות, על מנת לתת מענה גם לבלתי צפוי", הוסיף.

האגף לקח חלק דומיננטי בהיערכות בית החולים בתקופת הקורונה. גרווה ציין כי "למרות הדמיון, ההיערכות לקורונה הייתה הרבה יותר מורכבת, בגלל הצורך במתן מענה לבידודים, עם כל המשמעות של ציוד מגן ומערכות נוספות".

לדבריו, חלק גדול מהמערכות המחשוביות שמשרתות את בית החולים – הן בחירום והן בשגרה – פותחו באופן עצמאי על ידי צוות האגף, יחד עם חטיבת בתי החולים במשרד הבריאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים