מיקרוסופט עתרה נגד המדינה בעניין מכרז הענן הממשלתי

החברה מבקשת מבית המשפט להורות על הארכת מועד בת 21 ימים להגשת עתירה מנהלית נגד הפסדה במכרז ● אורקל ביקשה זאת בשבוע שעבר

הזהירה 30% מהלקוחות - אבל נראה שפוטנציאל הפגיעה גבוה יותר. מיקרוסופט. צילום: BigStock

לאחר שהפסידה בהתמודדות על נימבוס, מכרז הענן הממשלתי – מיקרוסופט עתרה נגד ההחלטה.

הסניף הישראלי של הענקית מרדמונד הגיש אתמול (ב') עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, ועשה זאת לאחר שגם אורקל הודחה ממכרז הממשלה למעבר לענן ציבורי. היא הוגשה נגד מדינת ישראל, משרד האוצר, גוגל ואורקל. בעתירה, מיקרוסופט מבקשת לדחות את המועד האחרון שבו תוכל להגיש עתירה מנהלית נגד המכרז. במכרז נימבוס זכו, ככל הנראה, AWS וגוגל.

"בית המשפט מתבקש להורות על הארכת מועד בת 21 ימים להגשת עתירה מנהלית בעניין מכרז מרכזי לאספקת שירותי ענן עבור משרדי הממשלה, שבו נבחרו שתי מועמדות לזכייה – גוגל ואמזון", נכתב בעתירה. "המדובר במכרז חשוב ביותר, בעל היקף כספי עצום, אחד המכרזים הגדולים ביותר שעורכת המדינה". הבקשה להארכה נובעת, לפי העותרים, בשל הצורך להכין ולהגיש "מסמכים בהיקף גדול מאוד". על פי העותרים, "צוות המכרז ממליץ להיעתר לבקשת מיקרוסופט למתן הארכה".

מיקרוסופט כתבה לבית המשפט כי ההצעה שלה "נפסלה בנימוק שהיא הוגשה בכפוף להסתייגויות שונות". עוד נטען בה כי קיימת אי בהירות לגבי מסמך שאותו הגישה אמזון – על פי העתירה באיחור. יש לציין שמיקרוסופט קיבלה את ההודעה על הפסדה בסוף פברואר השנה, והיא מבקשת לקבל את מלוא מסמכי המכרז, לרבות מסמכים של המתמודדות האחרות – על מנת שתוכל לשקול את הגשת העתירה.

בשבוע שעבר אורקל עתרה אף היא לבית המשפט, וביקשה להאריך את מועד העיון במכרז – שאותו גם היא הפסידה, כאמור.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שי

    ככה זה שיש לך מוצר בינוני אתה אתה משקיע בעורכי דין.

אירועים קרובים