מוסדות האיחוד האירופי הותקפו בסייבר "בצורה משמעותית"

המתקפה אירעה בשבוע שעבר והיקפה לא ידוע ● מומחי אבטחת סייבר העובדים עם האיחוד האירופי, ואשר חוקרים את האירוע, אמרו אתמול (ד') כי "לא זוהו אובדן, או גניבת מידע משמעותיים"

מוסדותיו הותקפו בסייבר. האיחוד האירופי. צילום אילוסטרציה: BigStock

משרדים של האיחוד האירופי הותקפו בסייבר. המתקפה אירעה בשבוע שעבר, וחוקרי הגנת סייבר ציינו כי היא הייתה "מתקפה משמעותית". היקפן של המתקפות לא ידוע, אולם על פי האיחוד, מדובר ב"מוסדות רבים". מומחי אבטחת סייבר העובדים עם האיחוד האירופי, ואשר חוקרים את האירוע, אמרו אתמול (ד') כי "לא זוהו אובדן, או גניבת מידע משמעותיים".

למרות ניסיונות ההרגעה מצד האיחוד, מומחי הגנת סייבר ציינו כי "המתקפה הייתה רצינית מספיק, כדי שבכירים באיחוד יתריעו עליה בפני גורם הבקיא בנושא. אותו אדם אמר שהאירוע גדול מהמתקפות הרגילות שפגעו באופן קבוע באיחוד האירופי".

דובר הנציבות האירופית, הרשות המבצעת של האיחוד, אמר כי גופי האיחוד הקימו מערך ניטור סביב השעון בתגובה לאירוע. "הנציבות האירופית ומוסדות, גופים או סוכנויות אחרות של האיחוד האירופי, חוו אירוע אבטחת IT בתשתית ה-IT שלהם", אמר הדובר. הוא לא ציין את זהות ספקית ה-IT המעניקה תשתיות ושירותי תשתיות לגופי האיחוד. "הניתוח הפורנזי של אירוע הסייבר עדיין נמצא בשלב הראשוני שלו. מוקדם מדי לספק מידע מכריע לגבי אופי התקיפה, וקטור התקיפה והיקף האירוע", מסר הדובר בהודעה.

"מוסדות האיחוד האירופי – יעדים טבעיים עבור האקרים מכל הסוגים"

דובר הפרלמנט האירופי אמר כי הפרלמנט, כמו גופים אחרים באיחוד האירופי, "קיבלו התראה על פגיעות אפשרית בתשתית ה-IT שלהם", וכי "הפרלמנט "נקט צעדים מיידיים כדי לבדוק ולהגן על שרתיו מפני פגיעות זו".

מומחי אבטחת מידע ציינו כי הגוש מונה 27 מדינות, והוא משפיע על סחר ומדיניות חוץ ביבשת. ככאלו, אמרו החוקרים, "מוסדות האיחוד האירופי הם יעדים טבעיים עבור האקרים מכל הסוגים". הם הזכירו פעולת פריצה סינית בסייבר, אשר אירעה בשנת 2018 והתמקדה בערוצי תקשורת של דיפלומטים אירופאים. אירוע נוסף קרה בדצמבר האחרון, אז האקרים לא מזוהים תקפו בסייבר את רגולטור התרופות האירופי, המפקח על הפעלת חיסונים נגד נגיף הקורונה. במרץ השנה רשות הבנקאות האירופית חשפה כי ייתכן שמערכות המידע שלה נפגעו בעקבות מתקפה על תוכנת הדואר האלקטרוני של מיקרוסופט. החשד הוא שההאקרים שערכו מתקפה זו פעלו בשליחות הממשל הסיני. המתקפה הביאה לחשיפת הנתונים של עשרות אלפי ארגונים.

באחרונה עובדי מוסדות האיחוד האירופי קיבלו אזהרה מפני פישינג וניסיונות התחזות, כך דיווחה סוכנות בלומברג על בסיס שיחה עם פקיד באיחוד, גורם רשמי שמכיר את הנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים