ארה"ב: ממשל ביידן מתכנן להשקיע 100 מיליארד ד' בתשתיות פס רחב

הנשיא החדש מעוניין להשקיע את הסכום הנכבד כדי להשיג אינטרנט מהיר לכל אמריקני, וזאת מתוך התקציב הכולל של תכנית התשתית, העומד על כ-2 טריליון דולר ● לשליש מהאמריקנים באזורים כפריים אין כיום גישה לפס רחב

שותפויות בין בעלות הברית הדמוקרטיות להתמודדות עם אתגרים. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. צילום: BigStock

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הציג באחרונה תכנית להקצאת 100 מיליארד דולר למימון שיפור התקשורת בפס-רחב בכל רחבי המדינה, במטרה להשיג כיסוי של 100% עד שנת 2030. התקצוב הספציפי הוא חלק מתכנית רחבה יותר לשיפור תשתיות שתוקצבה ב-2 טריליון דולר ונחשפה כעת.

התקצוב המתוכנן ייכלל בחקיקה שתתעדף בנייה של תשתית פס רחב עם "מוכנות לעתיד", כמו גם רשתות בבעלות "ספקים עם פחות לחץ להניב רווחים", כולל ממשלות מקומיות, ארגונים ללא כוונת רווח וקואופרטיבים, כך על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית.

ביידן, בהתייחסו לתכנית, הדגיש שהתקצוב יאפשר גישה נרחבת לאינטרנט המהיר לבתי ספר ולעסקים.

החשמל של המאה ה-21. אינטרנט מהיר בפס רחב. צילום אילוסטרציה: BigStock

החשמל של המאה ה-21. אינטרנט מהיר בפס רחב. צילום אילוסטרציה: BigStock

"החשמל של המאה ה-21"

החקיקה, אם תתקבל ותעבור, תדרוש מספקיות האינטרנט "לחשוף בבירור" את התמחור שלהן לשירותיהן, כחלק מהצעה להסיר מכשולים אשר מונעים כיום מספקיות בבעלות עירונית ומשיתופי פעולה בתחום להתחרות באופן הוגן ויותר שווה מול החברות הפרטיות. בנוסף, החקיקה המוצעת על ידי ממשל ביידן תבקש להפחית את עלות הפס הרחב, כדי להגביר את האימוץ שלו באזורים כפריים ועירוניים כאחד.

בהודעה לעיתונות שהוציא הבית הלבן בנדון צוין כי ללמעלה מ-35% מאזרחי האזורים הכפריים בארצות הברית אין כיום גישה לשירות הפס הרחב המציעים "מהירויות מקובלות מינימלית", שאותן הממשלה מגדירה כהורדה בקצב של 25 מגה לשנייה, והעלאה של 3 מגה לשנייה.

בשיחת רקע עם התקשורת אמר בכיר בממשל שהאינטרנט הוא "החשמל של המאה ה-21", והוסיף כי תכניתו של ביידן שואפת להשיג "גישה אוניברסלית לפס רחב במחיר סביר בעשור זה".

חבילת התשתית שמתכנן ביידן לא בהכרח מלהיבה את הפולטיקאים במדינה – גישה לאינטרנט היא אמנם נושא היקר ללב המחוקקים מכל צידי המתרס הפוליטי, אך מנהיגי הרפובליקנים בוועדות המסחר בקונגרס ובסנאט כינו את גישתו של ביידן לפס הרחב "בזבזנית". מאידך, בין הדמוקרטים – מחנה הבית של ביידן – יש המאוכזבים ממנה, כי קיוו לתכנית אפילו נרחבת יותר. מנהיג המיעוט בסנאט, מיטש מקונל מקנטקי, כינה את התכנית "סוס טרויאני", שמטרתו הנסתרת היא למעשה להעלות מסים בארה"ב.

יצוין כי הצעת החוק חייבת לזכות באישור הקונגרס ולהיחתם על ידי הנשיא כדי להפוך לחוק רשמי.

ויש גם מי שהביע שביעות רצון מהתכנית המסויימת של ביידן, שהתפרסמה באחרונה. התקצוב המתגבש גרף שבחים מצד איגוד ספקי שירותי האינטרנט האלחוטי (WISPA), אשר אמר בהצהרה כי הנשיא ביידן המתקד "ממש ביעד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים