האם מכרז נימבוס יגיע לערכאות משפטיות?

צוותי בדיקה של המכרז, הכוללים מנמ"רים בכירים ו-CTO, גילו תוצאות בעייתיות באחד המפרטים הטכניים שהוצגו על ידי החברות אורקל ומיקרוסופט במכרז הענן הממשלתי ● פנייה לערכאות תייצר עיכוב של שנים ● רשות התקשוב: המכרז בעיצומו וטרם סוכמו הזוכים

מושך את כל השוק בארץ לענן. פרויקט נימבוס.

למרות שמכרז הענן הממשלתי נימבוס טרם הגיע לשלב הסיום, ועדיין לא הוכרזו הזוכים בו, כפי שהדברים נראים כעת – המכרז האסטרטגי לענן ציבורי ממשלתי עלול להיתקע למשך זמן רב, ויגיע לדיון בערכאות משפטיות. ההתפתחויות הללו מגיעות מאחר שבשלב בדיקות ההיתכנות של מימוש המכרז – שבו משתתפים מנמ"רים ומנהלי טכנולוגיות בכירים – התגלתה תוצאה בעייתית של אחד המפרטים המורכבים במכרז, כפי שמעריכים גורמים בענף ה-IT.

המשמעות היא שאורקל ומיקרוסופט עלולות למצוא את עצמן מחוץ למכרז והזוכות היחידות תהיינה אמזון וגוגל. במצב זה, ברור ששתי הענקיות לא יוכלו לעבור על הדברים לסדר היום.

ההסתבכות במכרז הגיעה לשולחנם של מנכ"לי החברות הרב-לאומיות בחו"ל, ובימים האחרונים נערכו שיחות  איתם, ובין היתר עסקו בשאלת הקשיים במפרט, אם כי לא רק בזה.

אולם גורמים שמכירים את הנושא מעריכים כי התוצאות הבעייתיות ברמה הטכנית ניתנות לפתרון, וסביר להניח שכל הצדדים יעשו מאמץ למצוא פתרון ולא להגיע לערכאות, עובדה שתתקע את המכרז למשך כמה שנים.

בדרך כלל ערעור על תוצאות מכרז אסטרטגי נועדו בעיקר כדי לחשוף את המידע של הצדדים המתחרים, ולעמוד מקרוב על האסטרטגיה שלהם בענן, דבר שאף חברה לא תהיה מעוניינת להגיע אליו.

מושקעות בכבדות כהכנה לקראת המכרז. מיקרוסופט ואורקל

מושקעות בכבדות כהכנה לקראת המכרז. מיקרוסופט ואורקל

מיקרוסופט ואורקל – השקיעו מיליוני דולרים בהיערכות לקראת נימבוס

צריך לציין כי שתי החברות, מיקרוסופט ואורקל, השקיעו מיליוני דולרים בהיערכות למכרז.

בחודש שעבר יצאה אורקל בהכרזה משמעותית על הקמת אזור ענן ציבורי לממשלה במתקן של בינת בהר חוצבים.

בינואר בשנה שעברה, סמוך מאוד לפרסום המכרז, הודיעה מיקרוסופט על הקמת חוות שרתים ייעודית לתחום הענן הממשלתי. אמנם בכירי חברה טרחו להדגיש כי אין לזה קשר למכרז, אבל ברור שאם וכאשר יוודעו תוצאות המכרז ומיקרוסופט תהיה בין הזוכות, המתקנים האלו יהוו את הבסיס להפעלת הענן הציבורי בישראל, שיטלטל את כל שוק הענן בארץ וישפיע לא רק על הממשלה.

קצת אחרי ההודעה של מיקרוסופט על הקמת חוות שרתים, גם אמזון פרסמה לפני כשנה שתהיה מותאמת לתנאי המכרז, למרות שגם הם טרחו לציין כי אין קשר בין הדברים.

ברשות התקשוב ציינו כי הם מנועים מלהגיב, מאחר שהמכרז בעיצומו ועדיין לא סוכמו פרטי הזוכים. מיקרוסופט ואורקל העדיפו שלא להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים