Okta רוכשת סטארט-אפ ניהול זהויות בענן ב-6.5 מיליארד דולר

מדובר בשילוב שעושה שכל, שכן Auto0 מציעה פלטפורמה לניהול זהויות של עובדים ו-Okta - של לקוחות ● השתיים פועלות בשוק שהולך וגדל במהירות, ומוערך ב-55 מיליארד דולר

מתחזקת בעולם ניהול הזהויות בענן. Okta

Okta הודיעה אמש (ד'), לאחר סגירת שערי וול-סטריט, כי היא רוכשת את הסטארט-אפ האמריקני Auto0 תמורת 6.5 מיליארד דולר. הנהלות שתי החברות אישרו את העסקה ונראה שהיא תקבל את האישורים הרגולטוריים ברבעון השני של השנה.

שתי החברות עוסקות בניהול זהויות בענן. מדובר בשוק שהולך וגדל במהירות, ומוערך ב-55 מיליארד דולר. שתי הטכנולוגיות שמהוות את מרב ההכנסות בו הן כאלה שמזהות לקוחות שנכנסים למערכות הארגונים וכאלה שמזהות את עובדי הארגון. מדובר בחברות שמשלימות זו את זו, שכן בעוד ש-Auto0 מתמחה בטכנולוגיות לזיהוי לקוחות, הפתרון של Okta משמש בעיקר לזיהוי עובדים – מה שאומר שהמיזוג ביניהן יכפיל את יכולות הזיהוי של הרוכשת.

הערך של הנרכשת: כמעט שני מיליארד דולר

Auto0 נוסדה ב-2013 וגייסה מאז יותר מ-300 מיליון דולר. ביולי האחרון עמד הערך שלה על 1.92 מיליארד דולר. על המשקיעים בה נמנות הקרנות ספיר (Sapphire), בסמר, מריטק וקרן ההשקעות של סיילספורס. יש לציין שמנכ"ל Okta ואחד ממייסדיה, טוד מק'קינון, היה בעבר סמנכ"ל בסיילספורס, ועבד תחת מארק בניוף, המנכ"ל, במשך יותר מחמש שנים.

מק'קינון כתב בפוסט שבו הודיע על הרכישה כי Auto0 תישאר חברה עצמאית. בנוסף, הוא ציין כי "יוג'ינו (פייס, מייסד שותף ומנכ"ל Auto0 – גב"ז) ואני הקדשנו את הקריירה שלנו לניהול זהויות, כי אנחנו יודעים שהשקעה במערכת לניהול זהויות היא בין ההשקעות הטכנולוגיות הקריטיות שארגון יכול להשקיע".

פייס אמר כי "ביחד, אנחנו יכולים להציע פתרונות לניהול זהויות וסביבות עבודה עם מהירות, פשטות, אבטחה, אמינות וסקלאביליות. בשילוב כוחות, נציע חדשנות רבה יותר ונאפשר לארגונים לענות על הצרכים והדרישות של צרכנים, עסקים ועובדים".

לצד הרכישה, Okta הודיעה אמש על תוצאות כספיות, שמהוות המשך לגידול הרצוף שהיא רושמת מאז 2017. ההכנסות שלה רשמו ברבעון האחרון של 2020 זינוק של 40% ל-234.7 מיליון דולר. עם זאת, גם ההפסד הנקי שלה זינק – במקרה זה בכ-50%, ל-75.8 מיליון. להערכת Okta, החברה הנרכשת בת 800 העובדים צפויה להגיע השנה להכנסות של 200 מיליון דולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים