"מעבר לכל היתרונות, RPA טוב גם לכיבוי שריפות"

"ה-RPA הוא יכולת שמחזירה לארגונים את השקט הנפשי שלהם, כפי שראינו בלא מעט מקרים בשנת הקורנה", כך אמר מיכאל הלפרין, מנכ''ל קבוצת HMS

מיכאל הלפרין, מנכ''ל HMS. צילום עצמי

"מיכון ומיכון מועצם (Hyperautomation) הפכו להיות הנורמלי החדש ותחום ה-RPA חווה גידול בפעילות שלו במהלך השנה החולפת. מעבר לכל היתרונות של חיסכון תפעולי ובכוח אדם, מדובר ביכולת שמכבה שריפות ומחזירה לארגונים את השקט הנפשי שלהם, כפי שראינו בלא מעט מקרים בשנת הקורנה", כך אמר מיכאל הלפרין, מנכ"ל קבוצת HMS.

הלפרין דיבר בכנס RPA 2021. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים לפני ימים אחדים והנחו אותו רו"ח שלומי קוט, מייסד ומנכ"ל ez.Roi, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

בדבריו הציג הלפרין סקר שערכה HMS, שממנו עולה כי מחצית מהלקוחות שלה השתמשו ב-RPA בתקופת הקורונה, בין השאר כי הוא סייע באופן מהיר לפתרון בעיות שצצו בעקבות המשבר. הוא אמר כי "מי מהארגונים שנמצא גבוה במדד הבשלות להטמעת RPA עשה שימוש חכם ב-RPA, כי הייתה זו תקופה משבשת: המיכון היה כלי של מנצחים, כלי תחרותי שעזר להם לשרוד". כך, אמר, "במגזר הפיננסי, עם פרוץ המשבר הלקוחות 'נכנסו לבונקר' וביטלו הוראות תשלומים. נדרשנו להפעיל לטובת הלקוחות מערכים אוטומטיים לעצירת תשלומי משכנתאות, הלוואות ופוליסות ביטוח. לאחר הסגר הראשון, העבודה מהבית התבססה וסייענו לארגונים לתפעל רובוטים שעשו ניתוב של שיחות לבתי העובדים. עוד פעלנו להקמת ותפעול מערכות לבקרת חריגות אשראי. בנוסף, סייענו לארגונים שחוו את המשבר בצורה קשה -לדוגמה חברת תיירות, שסגרה את שעריה: הרובוטים שלנו ביטלו חבילות נופש והזמנות של אלפי לקוחות ודאגו להחזר כספי עבורם".

"HMS", אמר, "סייעה גם לארגוני בריאות. לפני כחודש, עם תחילת מבצע החיסונים לנגיף הקורונה, הייתה התנפלות של מבוטחים על מוקדי השירות של קופות החולים כללית ומכבי. הם עמדו על סף קריסה, עם 150 אלף קריאות נוספות מהרגיל. עבדנו סביב השעון והכנסנו מערכים אוטומטיים לזימונים לחיסונים ראשון ושני, ולביטול זימונים. זה הוריד מהן עומס רב".

"מובילי מהלכי ה-RPA בארגון – המנמ"רים"

עוד ציטט הלפרין נתון מהסקר שלפיו "באופן חד משמעי, אלה שהובילו את מהלכי ה-RPA בארגונים היו המנמ"רים. לשאלה היכן נמצא את האימוץ הנרחב ביותר של התחום נענינו כי זה במשרד האחורי, בתפעול ובשירות הלקוחות. לצד זאת, הופתענו שהתחום מקבל ביטוי גם בעבודה משותפת של ה-IT והמשרד הקדמי, שהחלו לעבוד בצורה הדוקה יחד, בזכות המיכון וה-RPA – מגמה שתופסת תאוצה".

לדבריו, "קיים קונצנזוס בקרב ארגונים לגבי חשיבות התחום: 77% מהם תיארו אותו בסקר כחשוב ו-18% – כאסטרטגי. אין מי שחושב שזה לא רלוונטי. נתון נוסף מצביע על כך שהשנה, ההשקעות בתחום צפויות לגדול בקרב ארגונים. הרוב המוחלט ישקיע יותר: ארגונים הפנימו את החשיבות והיתרונות שב-RPA ולכן התחום יחווה צמיחה, בין השאר בשל שימוש בפלטפורמת פיתוח Low code. זה יענה על המחסור במפתחים. רוב הארגונים – 73% מהם – ציינו כי המניע להטמעה הוא החיפוש אחר החזר השקעה והורדת עלויות. בעתיד, ההחזר לא יהיה הסיבה היחידה, וארגונים ילכו לאזורים של שיפור השירות ללקוחות".

הוא אמר כי HMS היא "חברת ייעוץ שפועלת גם במגזר הפיננסי ומונה יותר מ-300 עובדים. לתחום ה-RPA יש לנו 45 מקצוענים, עם לקוחות רבים מעולמות כרטיסי האשראי, בנקים ומוסדות חוץ בנקאיים, חברות ביטוח, גופי מימון ובתי השקעות. בשנה האחרונה צמחנו בגלל הקורונה ואנחנו מטמיעים שני מוצרים – Kryon ו-UiPath".

לסיכום ציין הלפרין ש-"בתחום ה-RPA נראה חיבור בין המשרדים האחורי והקדמי. צפויה עבודה רבה בתחום, והיא עוד תגדל. אחד היתרונות של ה-RPA הוא בהטמעה מאוד מהירה, שאורכת ימים או שבועות מועטים. כעת, האתגר המרכזי הוא למצוא את אותם תהליכים שניתן למכן. עוד לא סיימנו למצות את הפעילות בתחום, יש עדיין כר נרחב לפעילות. ההנהלות יחלו להיות יותר מעורבות בנושא, בשל הבנת היתרונות הגלומים בו. התחלנו מעבר ממערכות בדיקות אוטומטיות רגילות לבדיקות מבוססות RPA. נראה כניסה של בינה מלאכותית לתחום, לצד עבודה במתכונת ענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים