"מרכז מצוינות ל-RPA מניב חיסכון של 20% בעלות ההדרכה בארגון"

כך אמר אלי רהימיקו, מנהל פעילות ישראל וקפריסין בחברת ABP, שהשתתף היום (ה') בכנס RPA 2021 ● לדבריו, הקמת מרכז מצוינות תביא למיצוי מירב הפוטנציאל, עם עיבוד כל בקשות הארגון בתחום, פיתוח סטנדרטים, מקסום יעילות ושימוש חוזר ביישומים

אלי רהימיקו, מנהל אזור מזרח הים התיכון ומנהל ישראל וקפריסין ב-ABP Consultancy. צילום פרטי

"מיכון תהליכים בארגון, RPA, ניצב מול אתגרים רבים, ביניהם חוסר ידע, המונע מהם לקחת את הטכנולוגיה קדימה. לעתים, הקושי טמון בכך שהתהליכים נעשים באופן מבודד בתצורת 'עמודים', וחסר גורם המחבר את כל הנקודות לתובנה אחת. בנוסף, ניהול השינוי והכנסת הטכנולוגיה החדשה דורשים תמיכה של ההנהלה הבכירה. הקמת מרכז מצוינות ל-RPA תביא למיצוי מירב הפוטנציאל ממנו, עם עיבוד כל בקשות הארגון בתחום, פיתוח סטנדרטים, מיקסום יעילות ושימוש חוזר ביישומים. זאת, תוך רתימת כל הגורמים העסקיים בארגון, שירצו להיות חלק מהמהלך. הקמת מרכז מצוינות ל-RPA מניבה חיסכון של 20% בעלות ההדרכה בארגון", כך אמר אלי רהימיקו, מנהל פעילות ישראל וקפריסין בחברת ABP.

רהימיקו דיבר בכנס RPA 2021. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה'), והנחו אותו רו"ח שלומי קוט, מייסד ומנכ"ל ez.Roi, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. לדבריו, "מעבודה שלנו עם ארגונים באירופה, אנו רואים איך אפשר להפוך את האתגרים בתחום להזדמנויות למיצוי פוטנציאל ה-RPA. כך, חשוב למקד ולבחור את התהליך הנכון בזמן הנכון, תוך בחינת ההיתכנות שלו. הגורם העיקרי לכישלון בהטמעת רובוטיקה, הוא בחירת תהליך לא נכון. בחירה נכונה תביא לניצחון מהיר, המעצים את הצוות ומשרה ביטחון בארגון, כי הוא מוציא את האלמנט הרובוטי מזה האנושי ומעניק לארגונים ערך, עם זיקוק תהליכים".

"לעבור ממצב של מיכון משימות למיכון של הארגון"

לדברי רהימיקו, "הכי חשוב הוא השילוב של טכנולוגיות RPA עם טכנולוגיות נלוות, כמו בינה מלאכותית ולימוד מכונה, חילוץ וניתוח מסמכים, הפקת תובנות מנתונים לא מובנים. כך, המשתמשים העסקיים יכולים לטייב את תהליכי קבלת ההחלטות שלהם, ובינה מלאכותית מביאה למניעת שגיאות ולימוד מהן. על כל זה, יש לבנות מעטפת של BPM. שילוב של טכנולוגיות מעניק לארגונים יכולת להגדיל את קצב אימוץ ה-RPA ולעבור ממצב של מיכון משימות למיכון של הארגון".

לדבריו, "לא ניתן לשפר מה שלא ניתן למדוד. לכן, נדרשים לוחות מחוונים שמראים כיצד הניתוח יעזור לארגון, כמה זמן וכסף ניתן לחסוך, ואיך מנהלים ומטפלים בחריגות ובטעויות. אנליטיקה היא אחד הכלים במסע המיכון הנותן חיזוק ולגיטימציה להמשיך הלאה".

"ABP Consultancy", אמר, "מתמחה בפיתוח פתרונות Hyper Automation מותאמים אישית ללקוחות וארגונים בעולם. החברה עוסקת בפיתוח ויישום תהליכים מיטביים המביאים למדדי ביצועים מוחשיים, שיפור אופרטיבי מתמיד ושיפור חוויות הלקוחות. המשימה שלנו היא לתמוך בלקוחות במסע הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם, המכסה באופן הוליסטי את כל שלבי פרויקט היישום".

הוא סיים באומרו כי "2020 הייתה שנה שהתאפיינה בשינויים רבים, ובראשם, הקורונה. RPA סייעה לארגונים לצלוח ולשרוד את המצב החדש, עם הסתגלות למצב התפעולי החדש. הטכנולוגיה עזרה לארגונים להאיץ מחקרים, אפשרה עבודה בית וערכה חיבור סינרגטי בין עובדים ורובוטים, כדי לתת מענה טוב יותר ללקוחות. ה-RPA משמש מכפיל כוח לעיבוד ולראיית המידע, כמו גם לטיוב תהליכים ולצמצום שגיאות. שילוב טכנולוגיית הרובוטיקה עם כלי האוטומציה השונים הקיימים כיום, מניב ערך ללקוחות, הוא שילוב טבעי, המאפשר להרחיב את היריעה ואת החוזק של האוטומציה בארגון, ולכן כדאי להשקיע בחיבור הזה, ודאי לאור המגמות הנוכחיות ולאור המצב העולמי החדש, שבוודאי יביא לשינויים תפישתיים ותפעוליים, בארגון – ומחוצה לו".

שלומי קוט, מנכ"ל ez.Roi. צילום: ניב קנטור

שלומי קוט, מנכ"ל ez.Roi. צילום: ניב קנטור

"קורונה הביאה להאצה של ממש לתחום"

רו"ח קוט, שהוביל את התכנים של הכנס, אמר בפתח האירוע כי "עוד בטרם מגיפת הקורונה, חברות המחקר צפו כי תחום ה-RPA יצמח, וציינו כי מדובר באחד מתחומי הטכנולוגיה המסקרנים. הקורונה הביאה להאצה של ממש לתחום, עם צפי לגידול שנתי שצמח מ-20% ל-40%".

לדבריו, יש להתייחס ל-RPA כאל אופרטור. כך, אובר היא רשת ההסעות הגדולה בעולם בלא שיש לה צי רכב, Airbnb היא רשת הלנה בלא חדרים, ואמזון היא רשת קמעונאות בלא סניפים. הסוד של כל חברות הללו הוא שהן תפשו את עצמן כ-מתפעלות".

קוט סיים באומרו כי "המתכון להצלחה של הטמעת טכנולוגיית RPA בארגונים הוא בכמה שפחות פיתוח IT ושינויים, כמה שפחות עיצוב מתוכנן של תהליכים, כמה פחות ביצוע של שינוי לאנשים. הטכנולוגיה אמורה לתפעל מערכות ותהליכים קיימים. הקורונה, שהביאה לעבודת העובדים מרחוק ומהבית, גרמה לכך שהארגון לא יכול לתפקד בלא רובוטים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים