כמה משתכרים בעלי המקצועות הבכירים בהיי-טק?

מה הסכום שמביאים הביתה בסוך החודש מנכ"לים, מנמ"רים, סמנכ"לי טכנולוגיות ועוד? עד כמה ההבדל בין השכר בחברות הקטנות לאלה הגדולות רחב? הטבלה לא משקרת

כמה הבכירים מרוויחים? צילום אילוסטרציה: BigStock

השכר בהיי-טק נשאר גבוה גם בשנת הקורונה: טבלת השכר השנתית שפרסמה חברת ההשמה נישה מלמדת שבעלי המקצועות הבכירים בענף ממשיכים להשתכר עשרות אלפי שקלים, ובחברות גדולות מדובר בצד הגבוה שלהם, הקרוב יותר ל-100 אלף. בצמרת הטבלה מדורגים, איך לא, המנכ"לים, כשאחריהם סמנכ"לי הכספים והטכנולוגיה. המנמ"רים נמצאים במקום מכובד, אבל לא בטופ של הטופ.

נישה מפרסמת את הטבלה שלה בכל שנה ולדבריה, היא משמשת את נתוני השכר שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יצוין כי מדובר בשכר ברוטו.

הנתונים מראים כי מנכ"ל בחברת היי-טק קטנה משתכר יותר מ-45 אלף שקלים לחודש, בחברה בינונית – בין 60 ל-75 אלף, ובחברה גדולה שכרו עולה על 70 אלף. מנכ"ל בחברת פארמה או ביו-טק משתכר בין 38 אלף ל-60 אלף ומעלה, תלוי בגודל החברה. סמנכ"ל הכספים בחברת היי-טק משתכר בין 40 אלף שקלים – הנתון המינימלי בחברה קטנה, על פי הטבלה – ל-100 אלף, שהוא הנתון המקסימלי בחברה גדולה. שכרו של ה-CTO, סמנכ"ל הטכנולוגיות, עומד על בין 40 אלף ל-50 אלף ומעלה.

מה עם המנמ"רים?

הפער בין השכר של מנמ"רים בחברות בינוניות לזה שהם מקבלים בחברות גדולות לא גדול, ועומד על בין 45 אלף ל-55 אלף ועל בין 45 אלף ל-65 אלף, בהתאמה. הנתון לגבי חברות קטנות לא פורסם, וממילא אין בהן בדרך כלל מנמ"רים.

הטבלה כוללת שלל נתונים מעניינים נוספים: כך, למשל, סמנכ"ל, או סגן נשיא (כל חברה מגדירה VP אחרת) מו"פ משתכר בין 40-55 אלף שקלים בחברה קטנה ל-50-80 אלף בחברת אנטרפרייז. בחברות פארמה או ביו-טק הנתונים נמוכים במעט ועומדים על 30-35 אלף ועל 40-70 אלף, בהתאמה. סמנכ"ל או סגן נשיא לשיווק משתכר בין 35 ל-45 אלף שקלים בחברות קטנות, ובחברות גדולות שכרו עומד בדרך כלל על יותר מ-50 אלף.

כל הנתונים נכונים לכל המינים והמגדרים. הטבלה המלאה – לפניכם:

מקור: נישה

מקור: נישה

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה דימרי

    מה זאת חברה קטנה? או בינונית שאין בה מנמ"ר ? הטבלאות של אולגובס יותר הגיוניות , מדברים על שכר של מנמר ממוצע 22-27 , באיזה חלום הגעתם שכולם 45?

אירועים קרובים