בכירים בהיי-טק לראשי המפלגות: אסור להמשיך להזניח את הענף

האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות הגיש לראשי המפלגות הרצות לכנסת מסמך מדיניות לאומית בתחומי ההיי-טק, "כדי שהענף ימשיך להיות קטר הצמיחה של המשק"

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות - IATI.

בכירים בהיי-טק מצפים מראשי המפלגות המתמודדות לכנסת הבאה להפסיק את הזנחת הענף, כדבריהם, ולתת עדיפות לשורה של נושאים הקשורים אליו – כך עולה ממסמך ששלח להם הבוקר (א') האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI). המסמך מציע מדיניות לאומית בתחומי החדשנות, ההיי-טק ומדעי החיים.

"בעת האחרונה אנחנו מזהים יותר ויותר מגמות מדאיגות של הזנחת תעשיית ההיי-טק בתחומים שונים, תפיסתה כמובנת מאליה ואף נקיטת צעדים מסוכנים מצד הרגולציה, כשתחום המיסוי הוא הבולט שבהם", אמרה קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת IATI. "בשם תעשייה שלמה, אני קוראת לכל ראשי המפלגות: אמצו מסמך זה כבר היום והודיעו על כוונתכם לקדם נושאים חשובים אלה. תעשיית ההיי-טק בישראל הינה קטר הצמיחה של המשק. על מנת שהיא תישאר כזו אנחנו זקוקים למנהיגים שיהיו קשובים לצרכיה, יטפחו אותה, יפעלו לקדמה בתחומים הדורשים טיפול ויניחו לה לנפשה היכן שהתערבות ממשלתית עשויה להיות מיותרת".

המסמך מתייחס לנושאים שונים הקשורים לענף, שאחד המרכזיים שבהם הוא תחום החינוך. בתחום זה, מועלית בו דרישה להרחיב את שערי הכניסה להיי-טק הישראלי לאוכלוסיות שכיום מודרות ממנו, ולנקוט במדיניות של מגוון במעגל התעסוקה. כמו כן, מוצע להגדיל את מכסת הסטודנטים הלומדים את מקצועות המחשוב ולשלב את המקצועות הללו כבר בבתי הספר היסודיים.

בתחומי התשתיות הפיזיות והדיגיטליות דורשים חברי האיגוד לקדם את פריסת תשתיות התקשורת, לבצע רפורמה מקיפה של דיגיטציה וחדשנות בממשלה ולהאיץ יישום טכנולוגיות שפותחו בצה"ל לטובת המגזר האזרחי.

שווה למפלגות לאמץ את ההצעות של האיגוד - ושווה לבוחרים לקחת את זה בחשבון בבואם להחליט באיזו מפלגה לבחור. צילו אילוסטרציה: BigStock

שווה למפלגות לאמץ את ההצעות של האיגוד – ושווה לבוחרים לקחת את זה בחשבון בבואם להחליט באיזו מפלגה לבחור. צילו אילוסטרציה: BigStock

סעיף נוסף במסמך מתייחס למיסוי על חברות היי-טק, והוא מציע ליצור סביבת מס יציבה, שנוגעת לכלל השחקנים בתעשייה. ראשי האיגוד, שחברים בו גם נציגים של חברות רב לאומיות, מציעים לעודד אותן להקים פה חברות שלמות, כלומר – לא רק פיתוח אלא גם ייצור. כמו כן, מוצע לרכז את כל הטיפול בהיי-טק תחת משרד אחד. הצעות נוספות במסמך מתייחסות למדעי החיים ומיצוי הפוטנציאל של ישראל כמעצמת חדשנות, במיוחד בתחום התרופות. ראשי האיגוד מציעים להקים FDA (מנהל מזון ותרופות) ישראלי, כדי לא להיות תלויים בגורם המקביל האמריקני.

האיגוד אף תומך בהמשך השתתפות המדינה במיזמי היי-טק וקורא לקבוע בחקיקה את תקציב רשות החדשנות על 0.8% מהוצאות המדינה, כפי שמקובל במדינות ה-OECD.

המלצת האיגוד: להמשיך את מודל העבודה ההיברידי

המסמך מתייחס גם למציאות החדשה שנוצרה בעקבות הקורונה וממליץ להמשיך את המודל ההיברידי, תוך פיתוח פתרונות וכללים לשילוב עבודה מהבית והמשרד. נקודה נוספת שקשורה לכוח אדם היא ההקלות ברילוקיישן, כדי לאפשר לחברות להביא עובדים זרים לישראל ומנגד, לקדם את החזרתם של עובדים ישראלים מהענף שעובדים בחו"ל.

במסמך נכתב כי "לאורך השנים, התעשיות המתקדמות והממשלה שואפות לפעול ב-'מעין הרמוניה' המשלבת בין שני עקרונות: צמצום המעורבות הממשלתית ומתן כלי סיוע והתאמת רגולציה לצרכי התעשייה. בין שני עקרונות אלה, IATI מנהל שיח שוטף ומשותף עם מקבלי ההחלטות בממשלה ובכנסת, לצורך קידום יוזמות והתמודדות עם השפעות רגולטוריות שונות. מתוך שותפות זו, האיגוד ערך את מסמך מדיניות זה, שנכתב בהשתתפותם של ראשי התעשיות המתקדמות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. nils

    ארגון מונפץ בהייטק האמיתי מעולם לא שמעו על הארגון הזה, שבטח נועד לתת גובים

אירועים קרובים