למרות הקורונה: שיא בהשקעות בסטארט-אפים ישראליים בחודש אחד

חברות ההזנק כחול לבן גייסו בחודש שעבר סכום של 1.44 מיליארד דולר, במידה רבה בזכות שישה מגה גיוסים – נתון שיא בפני עצמו

ההיי-טק הישראלי ממשיך להרקיע שחקים.

נראה שהמשקיעים בסטארט-אפים הישראליים הפסיקו להיבהל מההשפעות הכלכליות של הקורונה. המסקנה הזאת מתבקשת על רקע נתון ששחרר אתמול (ד') ארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל, שלפיו בחודש אחד בלבד – החודש שעבר, הלוא הוא ינואר – גייסו חברות הזנק ישראליות סכום שיא של 1.44 מיליארד דולר. מדובר ב-30% מהסכום שגויס ב-2020 כולה. הנתונים משקפים הבעת אמון של המשקיעים באומת הסטארט-אפ.

הנתון המרשים הושג במידה רבה כתוצאה משישה גיוסים של יותר מ-100 מיליון דולר שביצעו שישה סטארט-אפים, במה שקרוי Mega Round – מגה גיוס. הגיוסים הללו מכסים 73% מהסכום הכללי.

ששת מגה הגיוסים שבוצעו בחודש שעבר הם אלה של חברת הפינטק רפיד פייננשל נטוורק, שגייסה 300 מיליון דולר בסבב D; סטארט-אפ תשתית הרשת דרייבנטס – 208 מיליון דולר בסבב B; חברת OwnBackup, שמספקת פתרונות גיבוי לחברות אנטרפרייז, שגייסה 167.5 מיליון דולר בסבב D; בתחום הבריאות הדיגיטלית, K Health עם 132 מיליון דולר בסבב E; רזידנט הום, שפועלת בעולם האי-קומרס והוסיפה לקופתה 130 מיליון דולר בסבב B; ומליו, חברה נוספת מעולם הפינטק, עם 110 מיליון דולר בסבב D.

גם מספר המגה גיוסים בחודש שעבר שבר שיא – שישה לעומת 21 ב-2020 כולה, מהם שלושה בינואר של אותה השנה. כלומר, מדובר בעלייה של פי שניים במגה גיוסים לעומת החודש המקביל אשתקד. בשנים 2019 ו-2018 לא נרשמו גיוסים כאלה כלל בחודש ינואר. עיקר המשקיעים בסבבים הגדולים הגיעו מארצות הברית.

איזה מגזר היה הדומיננטי?

המגזר הדומיננטי בגיוסים בחודש שעבר היה הפינטק, עם שני מגה גיוסים וסכום כולל של 413 מיליון דולר שגייסו חברות בתחום. מדובר ב-29% מסך הסכום שהושקע בסטארט-אפים ישראליים בחודש ינואר. הנתון מצביע על המשך המגמה של התחזקות סקטור הפינטק הישראלי, שגייס 1.4 מיליארד דולר רק בחמשת החודשים האחרונים, לעומת 340 מיליון דולר בשמונת החודשים הראשונים של השנה שעברה.

מאיר וולמן, מנהל המחקר בסטארט-אפ ניישן סנטרל, אמר כי "השיא בגיוס הכספים בחודשים האחרונים מונע משתי סיבות: האחת הינה הבגרות ההולכת וגוברת של האקו-סיסטם הטכנולוגי בישראל, כאשר חברות סטארט-אפ גדלות במהירות ומסוגלות לגייס סכומים גדולים ומשמעותיים יותר בסבבים השונים. הסיבה הנוספת היא השפעת מגפת הקורונה על סקטורים מסוימים, שחוו זינוק ניכר בביקוש. חברות שהצליחו להגיב לכך במהירות ולהתאים את עצמן למציאות החדשה הפכו אטרקטיביות מאוד עבור המשקיעים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים