בלעדי: טופ מערכות רוכשת את פנורמה במיליוני שקלים

טופ מערכות (Top Group) רוכשת את חברת פנורמה הוותיקה, המפתחת ומשווקת פתרונות בינה עסקית לארגונים, שהוקמה על ידי  רוני רוס, מחלוצות ההיי-טק הישראלי

רוני רוס, מייסדת ויושבת ראש פנורמה. צילום: קובי קנטור ז"ל

טופ מערכות (Top Group) רוכשת את חברת פנורמה הוותיקה, המפתחת ומשווקת פתרונות בינה עסקית לארגונים, כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף הרכישה לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליונים בודדים של שקלים.

פנורמה נוסדה על ידי רוני רוס, מחלוצות ההיי-טק הישראלי. היא הייתה היזמית הישראלית הראשונה שמכרה טכנולוגיה שפיתחה לענקית תוכנה בינלאומית – ובכך סללה את הדרך לעשרות יזמים אחרים שביצעו אקזיטים בחלוף השנים.

רוס היא נשיאת פנורמה, אותה הקימה בשנת 1994 ושימשה שנים כמנכ"לית שלה. בשנת 1996 פנורמה מכרה את טכנולוגיית OLAP (ר"ת On Line Analytical Processing) שפיתחה למיקרוסופט, תמורת 20 מיליון דולר. רוס הייתה הנהנית העיקרית מהמכירה, שכן היא החזיקה באותה עת ב-80% ממניות החברה. מאז קיים שיתוף פעולה הדוק בין שתי החברות בפיתוח פתרונות לתחום. לאחר מכן החלה החברה להתמחות בפתרונות בינה עסקית המשלימים טכנולוגיה זו. פנורמה פתחה את הפעילות הבינלאומית שלה ב-2003, כצעד לקראת הפיכה לחברה גלובלית שמשווקת, מוכרת ותומכת בלקוחות בכל העולם.

פנורמה מספקת פתרונות אנליטיים המותאמים לארגונים ממגזרים שונים. מוצר הדגל שלה, Panorama Necto, מאפשר ניתוחים בעולם הדיגיטל, התאמה אישית, ניתוח רשת חכם, B2B, IoT ומוניטזציה (היוון) של נתונים. לפנורמה מאות לקוחות בארץ ובעולם. עם לקוחותיה נמנים בשוק הבינלאומי, בין השאר, פייזר, (Pfizer), NCR, AT&T וטאטא (TATA). עם לקוחות החברה בשוק המקומי נמנים שופרסל, סופר פארם, אמדוקס, yes, סלקום, נסטלה, הרץ ומכבי שירותי בריאות. החברה מובילה זה שנים רבות את פתרונות האנליטיקס והבינה העסקית בסביבות מיקרוסופט. בשנים האחרונות פנורמה הרחיבה את היצע הפתרונות שלה לאנליטיקס ובינה מלאכותית לעולמות הטלקום והקמעונאות. כך, באחרונה היא דורגה על ידי דלויט למובילה בתחום הניתוח המעמיק לעולם הקמעונאות.

טופ מערכות מספקת פתרונות תוכנה לארגונים בענפי הבנייה והנדל"ן, ניהול משובים, ציות והלימה לרגולציה, איכות, ניהול נכסים וכן היא משווקת ומיישמת מערכות ERP של אורקל (Oracle) וסאפ (SAP). בעקבות הרכישה, פנורמה תעמיק ותרחיב את פעילותה בתחומי האנליטיקס וה-AI לחברות בארץ ובעולם. על פי טופ, "השילוב בין החברות יאפשר לטופ מערכות להעשיר את הפתרונות השונים פרי פיתוחה ביכולות אנליטיקה מתקדמות, כגון ניתוח לעולם הבנייה והנדל"ן".

במסגרת הרכישה, צוות פנורמה, המונה עשרות עובדים, יצטרף לטופ מערכות. רפי סנקר ימונה למנכ"ל פנורמה, והוא יחליף את עינב (נבי) עזריה – אשר ימשיך לכהן כדירקטור.

שמוליק מילנר, מנכ"ל משותף בטופ גרופ, אמר, כי "תחום ניתוח הנתונים הופך לקריטי עבור כל ארגון. לפנורמה צוות מנוסה והצלחה מוכחת בקרב מאות לקוחות בארץ ובעולם. נמשיך להשקיע ולבסס את הפתרונות של פנורמה לטובת המשך הצמיחה שלה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנחם לנדאו

    התפתחות מרתקת וחשובה לתחום הדיגיטלי בארץ

אירועים קרובים