מי יהיה מנכ"ל AWS הבא?

רוב האנליסטים סבורים שהמחליף של אנדי ג'סי, שייכנס בקרוב במקום ג'ף בזוס, יגיע מתוך חברת הענן של אמזון ● מיהם השניים הלוהטים בבורסת השמות?

מי יהיה מנכ"ל AWS הבא? אחת השאלות המעניינות של היום. צילום אילוסטרציה: BigStock

עם היוודע דבר מינויו של אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS, לתפקיד מנכ"ל אמזון – בעקבות פרישתו של ג'ף בזוס, חרושת השמועות אודות הזהות של מחליפו החלה לעבוד.

רוב האנליסטים תמימי דעים שהמחליף יבוא משורות החברה. כך, בראש בורסת השמות ניצבים שניים: פיטר דה סנטיס, סגן נשיא לתשתיות גלובליות ב-AWS, ומאט גרמן, סגן נשיא למכירות ולשיווק בענקית הענן. שניהם חברים בצוות ההנהלה העילי של בזוס, המכונה "צוות S", ושניהם נשמעים כשמות הגיוניים להוביל את החברה.

אמזון, כמו גם AWS, סירבו להגיב לפניות של העיתונות הטכנולוגית בארצות הברית מי יהיה מחליפו של ג'סי, והאם הוא יהיה מינוי חיצוני או יגיע משורות הארגון.

אנקדוטה ראויה לציון היא הניחוש המושכל של הסיאטל טיימס מספטמבר האחרון: "מעטים הם המנכ"לים המזוהים עם החברות שהם מנהלים יותר מאשר ג'ף בזוס. אך מייסד אמזון בן ה-56 (כיום כבר 57 – י"ה), והאדם העשיר בעולם יצטרך יום אחד להעביר את המושכות של ענקית המסחר האלקטרוני. יורש לכאורה צץ בשבועות האחרונים: אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS. הסבירות שג'סי יהיה יורשו של בזוס גדלה כאשר ג'ף וילק, הסגן של אמזון, שניהל את עסקי הקמעונאות שלה, הודיע בחודש אוגוסט, באופן בלתי צפוי, על תוכניותיו לפרוש בתחילת השנה הבאה. וילק וג'סי חלקו את אותו מקום בהיררכיה הארגונית ושניהם נראו כאילו הם מכוונים לתפקיד העליון (מנכ"ל אמזון – י"ה)".

"החדשנות לא תגיע לבנק אחרי שהוא נשדד"

מבלי לדעת את זהות המחליף שלו, ג'סי נתן לו מדריך הפעלה: "רק 17% מ-500 חברות הפורצ'ן שהיו ב-1970 נותרו כיום. זה מסביר את החשיבות והצורך של ארגונים להזריק חדשנות ולהמציא את עצמם מחדש. אסור לבנק לחכות עד שהוא יישדד, לא זו הדרך להמציא את עצמו מחדש. עליו לעשות זאת כשהוא בריא", אמר ג'סי בכנס AWS re:invent 2020, שנערך לפני כחודשיים. הוא ציין כי "קשה לבנות עסק לטווח ארוך" ופירט את שמונה אבני היסוד שיש, לשיטתו, במסע לחדשנות ולהמצאה מחדש. "הראשונה", אמר, "היא מנהיגות שמחויבת לשינוי. השנייה היא שעל המנכ"ל להכיר במציאות ולהנהיג את השינוי. עליו להגיע לאמת ולהבינה. אי אפשר להילחם בכוח הכבידה, אבל עליו להכיר בו. השלישית היא שעל הארגון למצוא אנשים שרעבים להמצאה מחדש".

אבן היסוד הרביעית, לפי ג'סי, היא "לפתור ללקוחות בעיות אמת. לא לתת למתפתחים לפתור בעיות שהם חושבים שהן בעיות, אלא כאלה שעליהן הלקוחות מצביעים. האבן החמישית היא הצורך במהירות ובהאצת קצב השינוי. לעתים, שינוי איטי לא יביא לתוצאה המיוחלת. נדרשות תחושות חירום ונחיצות. זו השישית היא מניעת המורכבות. האויב הכי גדול של ההאצה הוא המורכבות. השביעית היא המענה למניעת המורכבות – פלטפורמה שמספקת היצע רחב של כלים ושירותים למימוש היעד. האבן האחרונה היא מימוש היעדים מלמעלה למטה. המכנה המשותף לשמונה אבני היסוד הוא שרובן לא קשורות לטכנולוגיה – אלא למנהיגות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים