"החדשנות לא תגיע לבנק אחרי שהוא נשדד"

כך לפי אנדי ג'סי, מנכ''ל AWS, שדיבר על חדשנות והמצאה מחדש של ארגונים את עצמם בכנס AWS re:invent 2020 ● לדבריו, "הקורונה האיצה את המעבר לענן" ● והיו גם שתי זוויות ישראליות במסגרת ההשקות של ענקית הענן

אנדי ג'סי, מנכ''ל אמזון.

"רק 17% מתוך 500 חברות הפורצ'ן שהיו ב-1970, נותרו כיום. זה מסביר את החשיבות והצורך של ארגונים להזריק חדשנות ולהמציא עצמם מחדש. אסור לבנק לחכות עד שהוא יישדד, לא זו הדרך להמציא את עצמך מחדש, עליך לעשות זאת כשאתה בריא", כך אמר אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS.

ג'סי היה דובר המפתח בכנס AWS re:invent 2020. הכנס, שנערך במתכונת וירטואלית השנה, החל אמש (ג'), עם מאות אלפי משתתפים, ויימשך 3 שבועות. ג'סי פתח את דבריו בהצהרה חברתית-פוליטית, לפיה, "רצח השחורים במדינה הוא מביש. יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור עד שנדע לטפל בבעיה, זה לא משהו שיכול להיפתר בחודשים".

החברה בראשותו, אמר, מובילה את תחום הענן עם נתח שוק של 45%. אולם רק 4% ממערכי המחשוב הארגוניים נמצאים בענן, אז יש הרבה לאן להתפתח. "הקורונה מאיצה את המעבר לענן, ראינו ארגונים שדיברו שנים על מעבר לענן והשנה עשו זאת בתוך חודשים", סיפר ג'סי.

"קשה לבנות עסק לטווח ארוך", אמר מנכ"ל AWS ופירט את שמונה אבני היסוד במסע לחדשנות ולהמצאה מחדש. "הראשונה", ציין, "היא מנהיגות שמחוייבת לשינוי. השנייה היא שעל המנכ"ל להכיר במציאות ולהנהיג את השינוי. עליו להגיע לאמת ולהבינה. אי אפשר להילחם בכוח הכבידה, אבל עליו להכיר בו. השלישית היא שעל הארגון למצוא אנשים הרעבים להמצאה מחדש".

אבן היסוד הרביעית, לפי ג'סי, היא "לפתור ללקוחות בעיות אמת. לא לתת למתפתחים לפתור בעיות שהם חושבים שהן בעיות, אלא כאלו שעליהן הלקוחות מצביעים. האבן החמישית היא הצורך במהירות ובהאצת קצב השינוי. לעתים, שינוי איטי לא יביא לתוצאה המיוחלת. נדרשות תחושות חירום ונחיצות. האבן השישית היא מניעת המורכבות. האויב הכי גדול של ההאצה הוא המורכבות. האבן השביעית היא המענה למניעת המורכבות – פלטפורמה המספקת היצע רחב של כלים ושירותים למימוש היעד. האבן האחרונה היא מימוש היעדים מלמעלה למטה. המכנה המשותף לשמונה אבני היסוד הוא שרובן לא קשורות לטכנולוגיה – אלא למנהיגות".

אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS, בכנס AWS re:Invent של אמזון, בימים שהתקיים פיזית ולא רק אונליין. צילום: עופר פרוסנר

אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS, בכנס AWS re:Invent של אמזון, בימים שהתקיים פיזית ולא רק אונליין. צילום: עופר פרוסנר

הנקודות הישראליות של AWS

"בשנה שעברה", אמר ג'סי, "השקנו דור 2 של מעבד לשרתים, מבוסס ארכיטקטורת ARM, שפותח על ידי אנפורנה לאבס (Annapurna Labs) הישראלית". אנפורנה נרכשה על ידי אמזון (Amazon) ב-2015 בכ-350-370 מיליון דולרים, והפכה למרכז הפיתוח של אמזון בארץ. אנפורנה מפתחת מיקרו־מעבדים, המאפשרים תעבורת נתונים מהירה בהספק נמוך לשרתי מחשוב ואחסון לארגונים. "החלטנו שאם אנו רוצים לשפר את יחס הביצועים/עלויות עלינו לפתח את השבבים בעצמנו", אמר ג'סי. "השבב החדש, Graviton2, מוטמע במעבדים הבאים של החברה. הם מפחיתים את עלויות התפעול בדטה סנטר ב-40%. זה ממש טוב והחברות אוהבות את זה".

עוד הכריז ג'סי כי AWS תשתמש במעבדי גאודי של הבאנה לאבס (Habana Labs) הישראלית. בדצמבר 2019 אינטל (Intel) רכשה את החברה הישראלית תמורת שני מיליארד דולרים. הבאנה לאבס מפתחת שבבי בינה מלאכותית עבור דטה סנטרים. עם הטכנולוגיה של הבאנה, AWS תציע לארגונים, בראשונה, להריץ מודלים של בינה מלאכותית בענן שלה. השירות החדש של ענקית הענן יהיה זמין במחצית הראשונה של 2021. על פי אינטל, "מאיצי גאודי יספקו ביצועים טובים בעד 40% יותר מאשר מעבדים גרפיים קיימים הפועלים בעומסי עבודה של למידת מכונה. הם תוכננו במיוחד עבור מפתחים לשם אימון מודלים של למידה עמוקה".

"המעבר מרישוי מסורתי לענן מביא לחיסכון של 50% בהוצאות על תשתיות, וכן לצמצום הוצאות התפעול של ה-IT ב-43%, ולהחזר השקעה של 579% בתוך 5 שנים", סיכם ג'סי. "על ארגונים לנוע קדימה, מהר, תוך מיקוד, הבנה ומודעות לשינויים ולסביבה. ארגונים לא יכולים לשכשך במים העכורים, הם נדרשים למהלכים אמיצים ורחבי היקף, כדי לשרוד בעולם משתנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים