אקזיט ענק: אינטל קונה את הבאנה לאבס הישראלית בשני מיליארד דולר

החברה הנרכשת מפתחת שבבי בינה מלאכותית – שוק שאינטל נכנסת אליו חזק וצופה שהוא יגיע ל-25 מיליארד דולר עד 2024 ● הבאנה תמשיך לפעול מישראל ותהיה יחידה עצמאית בתוך אינטל

אינטל. צילום: BigStock

רגע לפני סיום השנה מגיע אחד האקזיטים הגדולים שמבוצעים בה: אינטל הודיעה היום (ב') כי היא קונה את החברה הישראלית הבאנה לאבס תמורת שני מיליארד דולר. דיווחים על כך פורסמו כבר בתחילת החודש, אולם היום יצאה ההודעה הרשמית.

הבאנה לאבס נוסדה ב-2016 על ידי היזם הסדרתי אביגדור וילנץ, שמשמש כיו"ר, דוד דהאן, המנכ"ל, ורן חלוץ, סמנכ"ל המו"פ. החברה מפתחת שבבי בינה מלאכותית עבור דטה סנטרים ומעסיקה כ-150 עובדים, המפוזרים בין תל אביב וקיסריה בישראל, סן חוזה בקליפורניה ובייג'ינג בסין. היא מחזיקה בנוסף מרכז פיתוח בעיר הנמל גדנסק שבפולין.

אינטל חוזה שעד 2024, שוק שבבי הבינה המלאכותית יצמח ליותר מ-25 מיליארד דולר. הבאנה מציעה בעולם זה סדרה של שבבי טריינינג, בהם שבבי AI Goya, שמשמשים לענן, רכבים אוטונומיים, רובוטיקה, לשימושים תעשייתיים, לרחפנים ולמוצרים נוספים שזקוקים לשבבים רבי עוצמה ויכולות. כמו כן, היא מציעה את גאודי – מעבד טריינינג שנמצא כעת בבדיקות אצל לקוחות גדולים נבחרים. בחברה מציינים שמערכות טריינינג גדולות המבוססות על גאודי צפויות לספק גידול של עד פי ארבעה בהספק לעומת מערכות שנבנו עם מספר שווה ערך של מעבדים גרפיים (GPUs). מעבד גאודי נועד לשדרוג והרחבה יעילים וגמישים של מערכות.

הבאנה תמשיך לפעול מישראל, כיחידה עסקית עצמאית עם הצוות הניהולי הקיים שלה ותדווח לקבוצת פלטפורמות הנתונים של אינטל. וילנץ ישמש כיועץ בכיר ליחידה החדשה ולאינטל כולה. בענקית השבבים אומרים כי "שילוב החברות יספק להבאנה גישה למשאבי הבינה המלאכותית של אינטל, כולל למשאבים משמעותיים שלה שנבנו בשלוש השנים האחרונות, עם מומחיות מעמיקה בתוכנת בינה מלאכותית, אלגוריתמים ומחקר, שיאפשרו להבאנה להתרחב ולהאיץ את פעילותה".

אביגדור וילנץ, ממקימי ויו"ר הבאנה לאבס. צילום: אייל טואג

אביגדור וילנץ, ממקימי ויו"ר הבאנה לאבס. צילום: אייל טואג

הקשר בין אינטל להבאנה לאבס נוצר בשנה שעברה, בסבב גיוס של החברה בסך של 75 מיליון דולר, שאותו הובילה אינטל קפיטל – זרוע ההשקעות של ענקית השבבים. בשני הסבבים שלפני כן הבאנה לאבס גייסה 45 מיליון דולר ובסך הכל, מגיע הסכום שהיא שלשלה לקופתה עד כה מהמשקיעים ל-120 מיליון.

אינטל: ההכנסות שלנו משבבי AI יגדלו השנה

נבין שנוי, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי של קבוצת פלטפורמות הנתונים באינטל, אמר כי "הרכישה מקדמת את אסטרטגיית הבינה המלאכותית שלנו, השואפת לספק ללקוחות פתרונות לכל צרכי הביצועים – מקצה הרשת החכמה ועד לדטה סנטר. הבאנה תזניק את היצע הבינה המלאכותית שלנו לדטה סנטרים. אנחנו מצרפים אלינו צוות AI בעל ניסיון ביצוע מוכח". באינטל צופים שהכנסותיה מבינה מלאכותית יעלו השנה ביותר מ-20% למעל ל-3.5 מיליארד דולר.

דהן ציין כי "אנחנו בני מזל להכיר את אינטל ולשתף עמה פעולה הודות להשקעתה בחברה, ונרגשים להצטרף רשמית לצוות שלה. אינטל הקימה צוות בינה מלאכותית עם אנשים ויכולות ברמה עולמית. יחדיו נספק עוד חדשנות בבינה מלאכותית, ומהר מתמיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים