בעקבות המהומות בקונגרס: פייסבוק צפויה לקדם פחות תכנים פוליטיים

החברה מתכננת להראות למשתמשים פחות תכנים מעוררי מחלוקת, והחליטה להפסיק כליל להראות בפיד תכנים של קבוצות פוליטיות ואזרחיות ● מארק צוקרברג אמר את הדברים לאנליסטים בשיחה בעקבות פרסום תוצאות הרבעון, שהיו מצוינות ועקפו את התחזיות

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא.

פייסבוק הודיעה אמש (ד') כי היא מתכננת לקדם פחות תכנים פוליטיים וכי תפסיק לקדם תכנים של קבוצות פוליטית ואזרחיות בפיד של המשתמשים. זאת, בעקבות המהומות שאירעו בתחילת החודש בגבעת הקפיטול בוושינגטון, ולאור החשש שלה וההערכות שהממשל החדש בבית הלבן יטיל רגולציה עליה ועל הרשתות החברתיות האחרות. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בישר על ההחלטה בשיחה עם אנליסטים שליוותה את פרסום התוצאות הכספיות של החברה, שעמדו בסימן של עליות.

יחד עם טוויטר, החברה ספגה ביקורת רבה על המקום הנרחב שהיא נותנת לתכנים שנויים במחלוקת פוליטית, כגון לפייק ניוז ולתכנים שפרסם הנשיא הקודם של ארצות הברית, דונלד טראמפ. רבים אף טענו שהרשתות החברתיות נהנות מפרסום תכנים שנויים במחלוקת בפלטפורמות שלהן, שכן אלה מביאים יותר טראפיק ומעורבות של המשתמשים. אלא שצוקרברג טען שהחברה פועלת מזה זמן כדי "להוריד את הטמפרטורה והתכנים המפלגים" בפלטפורמה שלה, ושההחלטה הנוכחית היא חלק מכך.

הצעד בא בהמשך להחלטה של פייסבוק מאוקטובר האחרון להפסיק זמנית את הקידום של תוכן של קבוצות מעין אלה, עד לבחירות בארצות הברית, שנערכו חודש לאחר מכן. אלא שהקידום הוחזר לאחר שהבחירות הסתיימו.

כמעט שלושה מיליארד משתמשים בפייסבוק

פייסבוק סיימה את הרבעון האחרון של 2020 ואת השנה כולה עם עליות יפות בכל הסעיפים העיקריים. החברה רשמה עלייה בולטת, של 14%, גם במספר המשתמשים בכל הפלטפורמות שלה – אינטסגרם, ווטסאפ ופייסבוק עצמה (כולל מסנג'ר), ל-3.3 מיליארד משתמשים יומיים. מספר המשתמשים ברשת החברתית לבדה עקף את תחזיות האנליסטים – הן ברמה היומית והן ברמה החודשית. הנתון עומד על 1.84 מיליארד משתמשים יומיים ו-2.8 מילארד שנכנסים לרשת החברתית הגדולה בעולם לפחות פעם בחודש, כאשר התחזיות היו שהם יגיעו ל-1.83 מיליארד ו-2.76 מיליארד, בהתאמה. ההכנסה לכל משתמש הגיעה ל-10.14 דולר לחודש לעומת צפי של 9.49 דולר.

נראה כי הגידול במספר המשתמשים הוא תוצאה ישירה של הסגרים שהביאה אתה הקורונה, הגידול בפעילות הדיגיטלית והמעבר של קשרים חברתיים רבים לרשתות החברתיות, יותר או במקום המרחב הפיזי.

גם בנתונים הכספיים פייסבוק עברה את התחזיות, עם הכנסות שצמחו ב-41.3% והגיעו ל-28.1 מיליארד, לעומת צפי של 26.4 מיליארד, ורווח נקי למנייה שזינק ב-52% ועמד על 3.88 דולר, כשהאנליסטים חזו שהוא יגיע ל-3.22 דולר. הרווח הנקי הכללי רשם זינוק של 52.7% ל-111.2 מיליארד דולר וזה התפעולי – של 44.2% ל-12.8 מיליארד. נראה שלחברה יש יועצי מס טובים, משום שחבות המס שלה עלתה בפחות מ-1%.

במהלך השנה כולה, ההכנסות שהציגה פייסבוק רשמו עלייה של 21.6% ל-85.6 מיליארד דולר, הרווח התפעולי צמח ב-36.2% ל-32.7 מיליארד וזה הנקי האמיר ב-57.7% ועמד על 29.2 מיליארד.

הצפי של פייסבוק: "2021 – לא שנה של צמיחה"

צוקרברג אמר כי "סיימנו את 2020 בצורה טובה, שכן בזמנים מאתגרים אלה, הציבור הכללי והסקטור העסקי עושים שימוש מורחב בשירותים שאנחנו מציעים. פתחנו דרכים חדשות כדי לסייע לעסקים לנצל הזדמנויות לסייע לציבור לשמור על קשר ולספק הנאה למשתמשים שלנו.

דיוויד וורנר, מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר ש-"אנחנו מתמודדים עם חוסר בהירות במידה גדולה ולפיכך\ אנחנו מצפים ש-2021 לא תהיה שנה של צמיחה, אלא של יציבות בלבד".

סייע בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים