כרום ואדג' יסייעו לכם לבחור סיסמאות חזקות יותר

לשני הדפדפנים, של גוגל ומיקרוסופט, יש כעת תכונה שימושית חדשה, שיכולה לזהות סיסמאות חלשות ולהציע חלופה מאובטחת ומוצלחת יותר

הדפדפנים ידאגו במקומכם. איתור סיסמאות חזקות. צילום אילוסטרציה: BigStock

כולנו מכירים את הצורך לייצר סיסמאות חזקות ועמידות, שיגנו מפני מפלישה של האקרים וגורמים לא רצויים לשירותים בהם אנו משתמשים, וכמובן גם על פרטיותנו. אלא שכיום, בעידן שבו פריצות סייבר לחשבונות כה נפוצות, גם אם אתם מקפידים להשתמש במנהל סיסמאות ובאימות דו-גורמי, סביר מאוד להניח שחלק מאישורי הכניסה שלכם כבר נחשפו בעבר, עקב פריצות ודליפות נתונים שכבר אירעו.

גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft) החליטו, כל אחת בנפרד, שהגיע הזמן לסייע למשתמשים לחזק את אישורי הכניסה שלהם, ומציעות כעת בדפדפניהן, כרום (Chrome) ואדג' (Edge) בהתאמה, כלי חדש בדיוק לשם כך.

יציעו אפשרות לחיזוק סיסמאות. הדפדפנים אדג' של מיקרוסופט וכרום של גוגל

יציעו אפשרות לחיזוק סיסמאות. הדפדפנים אדג' של מיקרוסופט וכרום של גוגל

חיזוק סיסמאות בכרום

גוגל מוסיפה תכונה חדשה לכרום, שתקל על הבדיקה אם הסיסמאות הקיימות של המשתמש.ת השמורות בדפדפן חלשות וקלות לניחוש, מה שעלול לחשוף אותו או אותה להתקפות או ניסיונות לפיצוח סיסמאות. התכונה החדשה תושק למשתמשי גוגל כרום בשבועות הקרובים, לאחר העדכון לגרסה 88.

גוגל כרום מאפשר למשתמשיו ליצור, לאחסן ולהזין סיסמאות בלחיצת עכבר בזמן הגלישה באינטרנט, באמצעות מנהל סיסמאות מובנה. לאחר איתור סיסמאות חלשות, כרום יאפשר למשתמשים לשנות אותן לחזקות בהרבה, באופן אוטומטי, ואלו יישמרו במקום הישנות באתרים השונים.

"כולנו עברנו את הרגע הזה בו מיהרנו להקים כניסה חדשה ובחרנו סיסמה פשוטה כשמה של חיית המחמד שלנו כדי להגדיר הכל במהירות", אמר עלי סרף, מנהל המוצר של כרום בגוגל. "עם זאת, סיסמאות חלשות חושפות אותנו לסיכוני אבטחה ויש להימנע מהן. ב-Chrome 88 כעת תוכלו לבצע בדיקה פשוטה כדי לזהות סיסמאות חלשות ולנקוט בפעולה בקלות".

אחרי עדכון הגרסה, בכדי לבדוק את הסיסמאות החלשות שלכם באמצעות בדיקת האבטחה של כרום, עברו להגדרות -> סיסמאות -> בדוק סיסמאות -> בדוק עכשיו.

מרגע זה גוגל תתחיל באופן אוטומטי לסרוק את הסיסמאות השמורות שלכם ותדגיש את החלשות ביותר מביניהן. בהמשך תוכלו ללחוץ על כפתור 'סקירה' כדי לשנות את הסיסמה השמורה לסיסמה חזקה יותר.

חיזוק סיסמאות באדג'

ב-אדג', גם כאן לאחר השדרוג לגרסה 88, נכנס לתמונה כלי בשם Password Monitor. הכלי יודע לזהות אם אחת מהסיסמאות שנשמרו בדפדפן, בכל אחד מהשירותים שבהם משתמש הגולש, נכללת בין הסיסמאות שעברייני רשת גונבים ומדליפים. אם תמצא כזו, הדפדפן יודיע למשתמש לשנותה. בנוסף, אם מדובר בסיסמה ששימשה במספר שירותים, אדג' ידאג שהמשתמש ידע שעליו לשנות אותה גם בשירותים האחרים אחרים.

לפי פוסט של מיקרוסופט שבישר על החידוש, החברה מבהירה כי "כדי להבטיח אבטחה ופרטיות, סיסמאות משתמשים נאספות ומוצפנות כאשר הן נבדקות מול בסיס הנתונים של האישורים שהודלפו".

בנוסף, Microsoft Edge מציעה גם מחולל סיסמאות חזק ומובנה, שיאפשר לגולשים לשנות סיסמאות או ליצור חדשות. כדי לעשות זאת פשוט נכנסים לתפריט הנפתח של הסיסמה שהציע הדפדפן בשדה הסיסמה, וכאשר סיסמה חדשה נבחרת, היא תשמר אוטומטית בדפדפן. בנוסף, הסיסמה החדשה תסונכרן גם בכל המכשירים, כדי להקל על השימוש בה גם בהם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    היי, רק מזכיר, שהכלי ליצירת סיסמאות מאובטחות, נמצא בכרום מזה פרק זמן ארוך! וזו אחת הסיבות ש*לא* עברתי לאדג'.

אירועים קרובים