איילה יחזקאלי מונתה למנמ"רית מינהל התכנון במשרד הפנים

יחזקאלי שימשה עד כה כממלאת המקום של מילכה נשיאל זיו, שמכהנת כמנמ"רית ועדת הבחירות המרכזית, ואתמול (ד') היא קיבלה את התפקיד באופן קבוע ● האתגרים שעומדים בפניה: המשך שדרוג המערכות ושיפור השירות לציבור

איילה יחזקאלי, מנמ"רית מינהל התכנון.

איילה יחזקאלי מונתה אתמול (ד') למנמ"רית מינהל התכנון במשרד הפנים. היא מחליפה את מילכה נשיאל זיו, שמונתה ב-2019 למנמ"רית ועדת הבחירות המרכזית.

יחזקאלי הגיעה למינהל התכנון ב-2018 וכיהנה כראשת המטה של נשיאל זיו. לאחר שזו עברה לתפקידה הנוכחי, יחזקאל החלה לנהל את אגף המחשוב במינהל כממלאת מקום, ואתמול קיבלה את התפקיד באופן קבוע. היא מונתה לעמוד בראש אגף שמונה 130 איש, שמפוזרים בכמה אתרים בישראל. היא מדווחת למנהלת המינהל, דלית זילבר.

ליחזקאלי ניסיון רב בתחום התקשוב הציבורי והממשלתי. לפני שהצטרפה למינהל התכנון היא הייתה מנהלת היישומים של בית החולים הדסה. תפקיד קודם אחר שלה היה ניהול פרויקטי שוק ההון במשרד האוצר.

מינהל התכנון הוא יחידת סמך עצמאית, מהגדולות במשרד הפנים, שאחראית על כל התכנון במרחב הציבורי. היחידה הייתה במשך שנים באחריות משרד האוצר, והיא הועברה למשרד הפנים על פי דרישתו של שר הפנים, אריה דרעי, במשא ומתן הקואליציוני. ביחידה מועסקים 800 עובדים והיא למעשה הרגולטור של כל נושא התכנון בישראל, שפועל באמצעות ועדות תכנון מקומיות ואזוריות. הפעילות שלה מקבילה לגופי תכנון אחרים בממשלה, כמו משרד השיכון ומפ"י (המרכז למיפוי ישראל).

האתגרים שעומדים בפני יחזקאל

לדברי יחזקאלי, האתגרים המרכזיים שלה הם שדרוג מערכות המחשוב, על מנת לשפר את השירות לציבור הרחב, וצמצום הביורוקרטיה. "כבר כיום פועלות מערכות כמו רישוי זמין ותכנון זמין, שפתוחות לכל מי שעוסק בתכנון בישראל, ובכוונתנו לשדרג אותן", אמרה.

אתגר נוסף שיחזקאלי עתידה לבצע הוא יישום תוכנית רב שנתית שנועדה לאגם את כל המידע אודות גופי התכנון בישראל ופעילותם, ולשאוף לשיתוף פעולה איתם, לטובת האזרחים. "אנחנו מסתכלים כמה צעדים קדימה, ומתכננים ליצור תהליכי רישוי ותכנון משותפים", אמרה. יש לציין שמדובר באתגר שהוא לא רק טכנולוגי, אלא גם אתגר בין משרדי שמצריך שיתוף מידע וידע.

הלקוחות הפנימיים של אגף המחשוב של מינהל התכנון במשרד הפנים הם המשתמשים המקצועיים, והשאיפה היא לאפשר להם כמה שיותר אוטומציה בתהליכי התכנון. לדברי יחזקאלי, האגף עובד בשיתוף פעולה עם רשות התקשוב וממשל זמין, ולפני כמה ימים עלתה באזור האישי באתר gov.il אפשרות לכל אזרח לראות את כלל תוכניות הבנייה והפיתוח באזור מגוריו, או בכל אזור אחר שבו הוא מתעניין.

אירועים קרובים