"אלדד היה איש של אנשים"

בשבוע שעבר נפטר אלדד כהן, מנהל חטיבת הפיתוח, הדיגיטל והחדשנות בנס ● עם תום השבעה, שחר אפעל, חברו מגיל נוער ומנכ''ל נס, וגיא דנציג, משנה למנכ"ל ומנהלו הישיר, נפרדים ממנו בצער רב ובגעגועים

אלדד כהן ז"ל, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הפיתוח, הדיגיטל והחדשנות בנס. צילום: יח"צ

"אלדד היה איש של אנשים. לצד היותו איש מקצוע מהמעלה הראשונה, עם חוש אחריות מפותח, הוא היה אדם שאהב לחבק ותמיד לעזור – וכך נזכור אותו", כך אמר שחר אפעל, מנכ"ל נס, בהתייחסו לאלדד כהן, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הפיתוח, החדשנות והדיגיטל בחברה.

כהן ז"ל נפטר בשבוע שעבר כתוצאה ממחלה קשה, והוא רק בן 55. הוא הותיר אחריו אישה, טלי, ושלושה ילדים. כהן שימש במשך שנים בתפקידים בכירים בתחומי השיווק והפיתוח העסקי בארגונים גדולים, בהם קומברס, סלקום, קבוצת בזק ודואר ישראל. בטרם הצטרף לנס הוא היה עצמאי, בעלים של חברה לעידוד חדשנות ולפיתוח מאיצים לסטארט-אפים. לפני כשלוש שנים הוא הגיע לנס ומונה לתפקיד שבו שימש עד מותו.

"גדלתי עם אלדד בירושלים", סיפר אפעל. "החברות בינינו הולכת שנים אחורה, מהנערות ועד היום. ליווינו האחד את השני בתחנות החיים השונות, בצבא ולאחר מכן באוניברסיטה – ועד לחיים הבוגרים. חלקנו הרבה מאוד חוויות משותפות".

פעילותו הטכנולוגית

לדברי דנציג, "הכרתי את אלדד לפני כעשור. כבר אז נוצר בינינו חיבור אישי. לפני כשלוש שנים, במסגרת עבודת ייעוץ שערכנו לארגון בריאות, חיפשנו יועץ לעולם החדשנות. גייסנו אותו לפרויקט, ותוך כדי העבודה עלה הרעיון שנציע לו שינוי: לעזוב את עסקיו הפרטיים ולהוביל את חטיבת הפיתוח והדיגיטל בחברה, כדי לקדם תחום משמעותי זה. לשמחת כולם, אלדד נענה לאתגר וזכינו לכך שהוא הצטרף לנס".

דנציג ציין כי "אלדד נטל את הפיקוד על החטיבה והסתער על התפקיד במלוא המרץ. יחד עם אנשי החטיבה, שאותם סחף אחריו באישיותו, הוא סייע לארגונים רבים בפרויקטי דיגיטל ובהזרקת חדשנות, שזה אתגר לא פשוט כלל. אחת היוזמות הראויות לציון שאלדד הוביל הייתה תוכנית מנטורינג ייחודית, לצד תחרות פנימית בנס, בשם 'הכרישים של נס'. במסגרת התוכנית, עובדים הציעו מיזמים שמתאימים ללקוחות החברה. על צוות השיפוט בתחרות נימנו ליאורה שכטר, אז מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, ושחר מרקוביץ', אז סמנכ"ל הדיגיטל והמחשוב של אל על. אלדד הוביל את התחרות, עשה אימונים עסקיים למנהלים – ופשוט לקח את הרעיון משלב טרום הבשלות ועד למימוש".

"אלדד פיתח יכולות רבות בעולמות הזרקת חדשנות לארגונים גדולים, ועשה זאת בנועם", הוסיף. "הוא סייע לארגונים להתחיל עם רעיון קטן, ומשם לקחת את עצמם קדימה. את הכול הוא עשה בצניעות ועם הרבה אנושיות".

"חדשנות בטעם שונה"

"אלדד הביא לארגונים חדשנות בטעם שונה", אמר אפעל. "לצד הממדים המקצועיים, אף שנס היא חברה גדולה, הוא נגע בכל כך הרבה אנשים בחברה ברמה האישית והמקצועית". לדבריו, "אלדד יה מאוד מוערך בנס, וזה היבט בולט בחברה כשלנו. הייתה לו אחריות בלתי מתפשרת. כאשר עלה צורך אצל לקוח, הוא פעל בלא ליאות, לא ישן בלילה, דאג תמיד שכל האתגרים ייפתרו ונתן את המענה המיטבי. בעולם שלנו, של מנהלים שופעי אגו, הוא היה חף מפוזה, נטול אגו ומשחקי כבוד. אישיותו זו גרמה לכך שהוא הפך למגנט חברתי-מקצועי, אנשים בתוך החברה ומחוצה לה פשוט רצו לעבוד אתו בזכות נועם הליכות זה".

דנציג הוסיף כי "טלי, רעייתו, סיפרה לנו שבמהלך ימי האבל היא קיבלה טלפונים מלקוחות, שסיפרו לה כמה הם העריכו אותו וכיצד הוא תרם רבות לארגון שלהם. זה כל כך אלדד – עם יכולת מופלאה לגעת באנשים".

אפעל סיכם באומרו כי "לאנשים בנס שעבדו עימו נראה היה מוזר שהוא עבד בחברה רק שלוש שנים. לעובדים, כמו ללקוחות, זה 'הרגיש' כאילו זה היה הרבה יותר. תקופת הקורונה גזרה עלינו ריחוק חברתי ועבודה מרחוק. בשל כך, אתגר הפרידה מאלדד היה קשה ומכופל. בימים אלה אנחנו, בנס, בוחנים את הדרך הטובה ביותר להנציח את זכרו. אין ספק שאלדד יהיה חקוק לעד בלבבות העובדים והמנהלים בנס".

תגובות

(8)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה לדרמן

    ריגשתם אותי מאד. כל הכבוד לחברת "נס" ולחברים. ככה נפרדים מחבר. יהי זיכרו ברוך.

  2. לימור מחנאי

    אלדד אדם נדיר ביכולות ובגישה מלאת חיוניות שכל אנרגיה ונועם, ולא להאמין שאיננו עוד. תנחומי לטלי לילדים ולמשפחת חברת נס שאני בטוחה שמתגעגעת לנוכחותו כבר עכשיו

  3. דני אלנבוגן

    הזדעזעתי לשמוע על מותו של אלדד. הכרנו והתידדנו בקורס חדשנות טכנולוגית שהעביר. לאחר מכן ניסה לעזור לנו בקידום כמה מיזמים טכנולוגיים. אלדד איש נדיר, מקסים, חכם וטוב לב. משתתף מעומק הלב בצער משפחתו וכל מכריו. יהי זיכרו ברוך.

  4. נדב שמש

    אלדד היה המדריך של הקבוצה שלנו לפני כמה שנים בקורס lean startup, אדם מדהים, צנוע, חכם ומעורר השראה כואב מאוד לשמוע.. תנחומי למשפחתו ולחבריו

  5. ישי רז

    אלדד איש יחיד ומיוחד כולו טוב , יהי זכרו ברוך

  6. מתי

    למדתי לפני מספר שנים מאלדד בקורס יזמות. ואפילו שלא היה לי קשר מיוחד הפטירה שלו נגעה לי במקומות מאוד עמוקים הוא באמת היה אדם מיוחד עדין נפש שילוב מאוד מאוד נדיר בין אינטלגנציה גבוהה וענוונתנות. יכולת מיוחדת ליצור אווירה נעימה וביחד עם זאת דרישה מקצועית בלתי מתפשרת. כואב לי. יהי זכרך ברוך נוח על משכבך בשלום.

  7. ויוי כהן

    מאוד התרגשתי לקרוא את הכתבה ולשמוע על עשייתו הברוכה של אלדד בחברה. אין ספק שהרעיון להנציחו בדרך כלשהי תשמח את המשפחה. ויוי כהן בת דודה של אלדדי.

אירועים קרובים