מסתמן: אוני' בר אילן זכתה במכרז ממשלתי לניהול קהילת ערים חכמות

המרכז לערים חכמות באוניברסיטה השתתף, יחד עם מרכז השלטון המקומי, במכרז גג של משרד הכלכלה, שכלל 14 קהילות, וערים חכמות היא אחת מהן ● משרד הכלכלה: התוצאות הסופיות יפורסמו בהמשך

פרופ' איל יניב, ראש מרכז בר אילן לערים חכמות. צילום: ניב קנטור

המרכז לערים חכמות, שפועל באוניברסיטת בר אילן בראשותו של פרופ' איל יניב, הוא, ככל הנראה, הזוכה בניהול קהילות החדשנות של הערים החכמות, כחלק ממכרז גג של משרד הכלכלה להקמת 14 קהילות חדשנות.

אוניברסיטת בר אילן ניגשה למכרז עם מרכז השלטון המקומי, באמצעות החברה הבת החדשה שלו לחדשנות. יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, התייחס לזכייה בכנס ערים חכמות של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה. במשרד הכלכלה לא הכחישו את הידיעה, אולם ציינו כי הליכי המכרז טרם הסתיימו והודעה מסודרת תצא בהמשך.

המכרז יצא בדצמבר 2019 ודבר קיומו פורסם בראשונה באנשים ומחשבים. על כל אחת מהקהילות התמודדו מספר גופים, שכולם היו חייבים להיות מלכ"רים, על פי תנאי המכרז. חלק מהקהילות שנכללו במכרז הן: בריאות, תחבורה חכמה, פינטק, בריאות דיגיטלית וכאמור – ערים חכמות. ההיקף הכולל של המכרז מוערך ב-30 מיליון שקלים.

בדברי ההסבר נאמר כי "מטרת המכרזים האלה היא להביא לפתרונות חדשנות בענפי המשק השונים ולחיבור בין הצד שמייצר את החדשנות לגופים הרלוונטיים".

ל-מה מחויבים הזוכים?

הזוכים בכל אחד ממכרזי הקהילות יצטרכו לפעול לשיתופי ידע, לקיים האקתונים ולהציע חיבורים בין חברי הקהילה לגורמים הרלוונטיים. בין היתר, יהיה עליהם לקיים כנסים ומפגשי העשרת ידע, וכן לסייע בארגון הקהילות ובחיבור ביניהן, כדי לקדם את הפתרונות שלהן לטובת כלל החברה. הזוכים יקבלו מימון מהממשלה, אבל יצטרכו גם לגייס משאבים לצורך הפעילות וקידום המטרות. במשרד הכלכלה תפעל מינהלת שתנהל את פעילות הגופים ותפקח עליהם. יש לציין כי המכרז הוא שיתוף פעולה של שלל גורמים, בהם רשות החדשנות ומכון היצוא.

בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים הסביר פרופ' יניב כי "מרכז הערים החכמות בר אילן, שהוקם על ידי, הוא אחד ממרכזי האימפקט שפועלים באוניברסיטה. קיים צורך ליצור מרכזים שבאמצעותם הפעילות האקדמית תתרחב מעבר לקהילה המדעית, ולשתף קהילות נוספות. המרכז הוא נקודת מפגש של בעלי עניין: אקדמיה, הערים עצמן וספקי טכנולוגיות, שיחד מחפשים ומיישמים פתרונות לערים חכמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים