השפעת הקורונה: זום תנפיק מניות בשווי של 1.5 מיליארד דולר

ההצלחה המטאורית של החברה בתקופת הקורונה הביאה אותה לצאת להנפקה בשווי הגדול פי 10 מההנפקה הקודמת, שאירעה לפני המשבר ● זום צפויה להשקיע חלק מהכסף בהשקעות או ברכישות של חברות

אריק יואן, מייסד ומנכ"ל זום. צילום: יח"צ

זום מנצלת את הגאות בפעילותה בגלל הקורונה ויוצאת עם הנפקה גדולה במיוחד: אתמול (ג') היא הודיעה לבורסת נסדא"ק כי תנפיק מניות בשווי של 1.5 מיליארד דולר. מדובר בשווי הכפול פי 10 מההנפקה הקודמת, שאירעה ב-2019. החברה מסרה כי ייתכן שהיא תנצל חלק מהכסף לרכישות או להשקעות "אסטרטגיות".

גם המחיר שזום מבקשת עבור כל מניה גבוה בכמעט פי 10 מזה שמכרה בהנפקה הקודמת: אז השער עמד על 36 דולר, כאשר סכום הגיוס הכולל עמד על 150 מיליון דולר, וכעת היא רוצה 338 דולר עבור כל אחת מהן ומצפה לגייס, כאמור, 1.5 מיליארד.

הסכום הגדול הוא תוצאה ישירה של הפיכתה לאחת הפלטפורמות המצליחות ביותר בתקופת הקורונה. התוכנה שלה משמשת, וביתר שאת בתקופת המשבר, שבה האזרחים מצווים להישאר יותר בבית, לעריכת שיחות וידיאו לצרכי ישיבות עסקיות, לימודים ומפגשים חברתיים. הכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה היו הרבה מעבר למצופה, והגיעו ל-777 מיליון דולר לעומת תחזית של 693 מיליון. כך גם הרווח הנקי למניה, שעמד על 99 סנט, כאשר האנליסטים חזו שהוא יגיעה ל-75 סנט. יצוין כי ב-2020, שער המניה של זום הוכפל פי חמישה.

המשקיעים קיבלו יפה את ההודעה והביאו לעלייה של קרוב ל-6% בשער המניה של זום עם סגירת המסחר אתמול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים