מרכז השלטון המקומי מקים חברה בת לחדשנות מוניציפלית

החברה תנהל את שלל תחומי החדשנות ברשויות המקומיות - מערים חכמות ועד לאבטחה, מהכשרות ועד לאירועים ● ינהל אותה רם סידיס, משנה למנכ"ל ומנהל החדשנות במרכז השלטון המקומי

רם סידיס, משנה למנכ''ל מרכז השלטון המקומי ומנהל חברת החדשנות החדשה שלו. צילום: ניב קנטור

מרכז השלטון המקומי מקים בימים אלה חברה בת חדשה לחדשנות מוניציפלית. בראש החברה יעמוד רם סידיס, משנה למנכ"ל המרכז והאחראי על החדשנות בו. את ההכרזה על החברה ביצע חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, בכנס השנתי לערים חכמות של אנשים ומחשבים.

החברה תפעל באופן עצמאי ותרכז בתוכה חלק מהפעילויות בנושא חדשנות ברשויות, שכבר נעשות כיום, לצד יוזמות חדשות, שנועדו בעיקר לסייע לרשויות בינוניות וקטנות, נטולות ידע, משאבים וכוח אדם ליישום חדשנות. עובדי החברה יהיו עובדי מרכז השלטון המקומי. היא תפעל במקביל לפעילות מרכז החדשנות (MIC), שמופעל על ידי החברה למשק וכלכלה, שגם היא חלק מהמרכז. הקמתה בוצעה בסיוע ארנסט אנד יאנג, שנשכרה על ידי מרכז השלטון המקומי כדי לייעץ לה, למפות את הצרכים ולהמליץ על דרך הפעולה שלה.

"המטרה: להגביר את החדשנות ברשויות המקומיות"

"נושא החדשנות מטופל אצלנו, במרכז השלטון המקומי, כבר זמן רב, וכבר כאשר נכנסתי לתפקידי כמשנה למנכ"ל הצבתי מטרה לעלות מדרגה בנושאים אלה ולהרחיב את הפעילות. נכון לעשות את זה דרך חברה עצמאית", אמר סידיס.

בין הפעילויות שיעברו לאחריות החברה החדשה נמצאים הכנס והתערוכה השנתיים Muni Expo, שמתוכננים לחודש יוני, ומרכזי הכשרת העובדים לנושאי חדשנות, מכל הדרגים ומכל הרשויות בישראל, במסגרת הפעילות של יוניברסיטי.

בהקשר זה ציין סידיס כי מדובר בפעילות שהולכת ומתרחבת. "אנחנו מעבירים הכשרות בסיסיות בנושא חדשנות לכל עובדי הרשויות מכל התחומים, ללא קשר דווקא לטכנולוגיה", אמר. "חדשנות היא לא רק טכנולוגיה וכלים דיגיטליים, אלא חלק מהפעילות של כל הארגון. החדשנות מאפשרת את הפעילות, והמטרה היא שכל עובד יהיה חלק ממנה ויתרום לה. אנחנו באים להכשיר את הלבבות לחדשנות".

חיים ביבס, יו''ר מרכז השלטון המקומי. צילום: יח"צ

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

לצד ההכשרות הבסיסיות, החברה החדשה תמשיך לבצע את הכשרות המובילים הדיגיטליים של מרכז השלטון המקומי. מדובר בלימודים של כמה שבועות, למשך חצי יום בכל פעם, כאשר המטרה היא שבכל רשות יהיה מוביל דיגיטלי שידחוף את הנושא ויקדם את הפעולות השונות בתחום. כחלק מתהליך ההכשרה, משתתפי קורסים אלה ייחשפו למרכז החדשנות של השלטון המקומי, יפגשו את נציגי החברות שפועלות שם, ישמעו על פתרונות חדשים ויבינו את העולם הזה.

פעילויות נוספות

סידיס ציין עוד כמה פעילויות שהחברה החדשה מתכננת לבצע, לרבות הנגשת מידע לרשויות רבות, שעדיין לא נכנסו לתחומי החדשנות והערים החכמות, וסיוע להן במיפוי השוק והשחקנים המרכזיים בו. "בנוסף", אמר, "נציע לכל רשות שתרצה מתווה פעולה כיצד לבצע תהליכי חדשנות, וזאת באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית שלנו, מיפוי הצרכים שלהן וחיבור בין מערכי מידע כדי לתת להן תמונה כוללת".

לדבריו, פעילות זו צפויה להתמקד ברשויות חלשות, שבחלקן אין אפילו מנמ"ר ושחברות הייעוץ והטכנולוגיה לא מגיעות אליהן, מאחר שאין להן משאבים לממן את הפעילות. "אנחנו רואים בפעילות הזו כאחד הדברים החשובים שבהם החברה החדשה צריכה לטפל, כדי לקדם את נושא החדשנות בכל הרשויות בישראל, ולא רק בערים גדולות ומבוססות", אמר. "כחלק מפעילות זו", ציין, "החברה החדשה תסייע לרשויות רבות כיצד להתמודד עם מכרזים, תוך מיפוי שוק מלא של החברות הפועלות – תחום ידע שלא קיים בכל רשות מקומית".

סידיס דיבר גם על נושא אבטחת המידע והסייבר ברשויות המקומיות, שמרכז השלטון המקומי מטפל גם בו. "בקרוב נצא עם מכרז מעטפת לענן, להגנה על סייבר ברשויות", אמר. "אנחנו מקווים שהממשלה תירתם לכך, ואם לא – כרגיל, נעשה זאת בכוחות עצמנו".

עוד הוא אמר שהמרכז פועל כדי להגדיל את תקני כוח האדם בתחומי הטכנולוגיה ברשויות המקומיות, כולל תקנים למנמ"רים, מנהלי אבטחה ומנהלי דיגיטל. זאת, על מנת לשפר את המציאות העגומה, שבה בעשרות רשויות אין תפקידי מנמ"רים או מנהלי אבטחת מידע.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעקב מרגלית

    חדשנות מוניציפלית הולך יחד עם דיגיטציה מרכזית, המשך טבעי למחלקת דיגיטציה ישראל של השרה גמליאל, תפעול ומיכון אחיד - יכולת העברת מידע בין הרישויות איכות פירושה הפשוט עמידה בדרישות הלקוח\, ראה מכתבי יכולת ושיפור ששלחתי שנים 20-21 - בנושא עיר חכמה - ללא מענה !!! בהצלחה יעקב מרגלית, ניצול שואה

  2. אסנת לבנת

    מומחית בפיתוח חדשנות באמצעות design thinking . אשמח לקחת חלק בחברה החדשה ובפעילות!

  3. שמעון דן

    אני מעוניין להשתלב בפעילויות בנושא חדשנות ברשויות ביוזמות חדשות. יש לנו הרבה מה להציע אנחנו חברתה ספקית ומטעיה של פתרון כולל כל מרכיבי המעכרת מניתוח ואיפיון עבור לפיתוח הטמעה ואינטגרציה.

אירועים קרובים