רד-האט רכשה חברת אבטחה מבוססת קוברנטיס ביותר מ-100 מיליון דולר

הפלטפורמה של סטאקרוקס, הנרכשת, מאפשרת לארגונים לפקח ולאכוף מדיניות, תוך שימוש בקוברנטיס להרחבת יישומים ושמירה על האבטחה ● אף שהמערכת שלה מתאימה ל-OpenShift של רד-האט, היא תמשיך לתמוך בפלטפורמות קוברנטיס של חברות מתחרות

פול קורמייר, נשיא ומנכ"ל רד-האט. צילום: יח"צ

רד-האט רוכשת את סטאקרוקס (StackRox) – חברת אבטחה מבוססת קוברנטיס. היקף הרכישה – שעליה הודיע מנכ"ל הנרכשת, כאמל שאה, בפוסט בבלוג שלו – לא נמסר, אולם בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית ננקב הסכום של יותר מ-100 מיליון דולר. העסקה צפויה להסתיים ברבעון הנוכחי.

סטאקרוקס הוקמה ב-2014 במטרה "להמציא מחדש אבטחה ארגונית". במהלך השנים היא גייסה 35 מיליון דולר, מה שאומר שרד-האט רכשה אותה במכפיל של פי שלושה לערך. בשנים האחרונות היא התמקדה באבטחת קוברנטיס, עם בידול עקב כך שהפלטפורמה שלה היא קוברנטיס נייטיב. המערכת מאפשרת לארגונים לפקח ולאכוף מדיניות ביתר קלות, תוך שימוש בגישת קוברנטיס עבור הרחבת יישומיהם ושמירה על האבטחה ההכרחית.

שאה הסביר שסטאקרוקס שמה את מבטחה לפני כשנתיים וחצי באבטחת סביבות קוברנטיס ושההתמקדות באזור זה השתלמה לה. "או אז קיבלנו החלטה אסטרטגית: להתמקד באופן בלעדי בקוברנטיס, ושם השקענו את כל המשאבים שלנו. כיום זה נתפס כברור ומובן מאליו, אבל אז זה לא היה כך. במהלך 2020, הקוברנטיס צמח והפך למערכת הפעלה הלכה למעשה – לאפליקציות טבעיות בענן ולסביבות ענן היברידיות".

לדבריו, הרכישה תאיץ את התקדמות החברה, כי היא תספק לה יכולת הגעה מהירה יותר ללקוחות רד-האט ויבמ – שרכשה את ענקית הקוד הפתוח תמורת 34 מיליארד דולר. אנליסטים ציינו כי זה משפט שנאמר תדיר על ידי מנכ"לים של חברות קטנות יחסית שנרכשות על ידי ענקיות טק, "אבל הטריק הוא להמשיך ולהישאר רלוונטי בתוך ארגון גדול".

מה רד-האט מרוויחה מהרכישה?

רד-האט מסרה כי "על ידי הבאת היכולת של סטאקרוקס ל-OpenShift, פלטפורמת הקוברנטיס הארגונית שלנו, נחזק את יכולתנו לספק פלטפורמה כוללת ומוכללת יחידה, שמאפשרת למשתמשים לבנות, לפרוס ולהריץ באופן מאובטח כל יישום ברחבי הענן ההיברידי הפתוח. אבטחת קונטיינרים היא אבטחת לינוקס. רד-האט בולטת בעולם האבטחה עבור פתרונות קוד פתוח ארגוניים, החל ממערכת הלינוקס הארגונית RHEL ובהמשך – פיתוח תקנים חדשים לאבטחת סביבות קלאוד נייטיב, כאלה שפותחו במיוחד עבור הענן. על בסיס יסודות אלה ננקטת ב-OpenShift גישה של שכבות לאבטחת קונטיינרים, המשלבת אבטחה לאורך כל מחזור חיי הקונטיינר – מבנייה ועד לפריסה והרצה בסביבות קריטיות".

על פי הרוכשת, "הרכישה מביאה לחיזוק אבטחה אינטגרטיבית ברחבי מערך הענן ההיברידי הפתוח שלנו, עם פשטות ועקביות גדולות יותר. נתמקד בשינוי האופן שבו עומסי עבודה ייעודיים לענן מאובטחים, על ידי הרחבת ושכלול הבקרות הטבעיות של קוברנטיס, כמו גם העברת משימת בניית האבטחה לתוך בניית קונטיינרים, ושלב CI/CD. זאת, כדי לספק פתרון שלצד הגברת האבטחה מייעל את מערך ה-IT הארגוני הכולל לאורך מחזור החיים".

אף שהרכישה מתאימה מאוד לפלטפורמת ה-OpenShift של רד-האט, הרוכשת הודיעה שסטאקרוקס תמשיך לתמוך בפלטפורמות קוברנטיס אחרות: EKS של אמזון, AKS של מיקרוסופט ו-GKE של גוגל. אנליסטים ציינו שהדבר הולם את הגישה של יבמ, של תמיכה בסביבות היברידיות וסביבות מרובות עננים – כולל כאלה שאינן של הענק הכחול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים