רפאל פרנקו, סגן ראש מערך הסייבר הלאומי – עוזב

פרנקו, שמשמש סגן ראש המערך לעמידות, עובר לשוק הפרטי - ויקים חברה שתסייע לייצר עוד סטארט-אפים בעולם הסייבר ● בענף מציינים כי הוא היה בין הגורמים המרכזיים שהביאו את ישראל למעמדה הבולט בתחום

רפאל פרנקו, לשעבר סגן ראש מערך הסייבר הלאומי.

רפאל פרנקו, סגן ראש מערך הסייבר הלאומי לעמידות, יעזוב מחר (ה') את תפקידו.

פרנקו הגיע למערך הסייבר הלאומי לאחר שעבד בין השנים 2009 ל-2015 ברא"מ (ר"ת הרשות הלאומית לאבטחת מידע) בשב"כ. הוא עבר למערך ב-2015, עם הקמתו במסגרת החלטת ממשלת ישראל. בתחילה הוא היה אמון על העברת תחומי האחריות השונים בהגנת הסייבר מהשב"כ למערך, כמו גם על תחומי הרגולציה והכשרות ההון האנושי לתחום. לאחר איחוד מטה הסייבר ורשות הסייבר, והקמת מערך הסייבר הלאומי, פרנקו מונה לסגנו של יגאל אונא, ראש המערך, לתחום העמידות בסייבר, ועמד בראש המכלול העוסק בכך. יש לציין שמערך הסייבר שייך למשרד ראש הממשלה וכפוף אליו ישירות, וראשו משמש גם כיועץ הממשלה לתחום.

לפרנקו בן ה-46 יש תואר ראשון בניהול מדע המדינה מהאוניברסיטה הפתוחה ושני תארים שניים: בניהול מצבי חירום ואסון מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובהתנהגות בעלי חיים מהפקולטה של האוניברסיטה העברית ברחובות. כמו כן, הוא בעל הסמכות בינלאומיות רבות בתחומי אבטחת מידע והגנת הסייבר.

"תורם מרכזי לאסטרטגיית הגנת הסייבר – בשקט, אבל בנחישות"

בכוונת פרנקו לפנות לשוק הפרטי ולהקים חברה שתסייע לייצר עוד סטארט-אפים ויזמויות בתחום טכנולוגיות סייבר, לצד ייעוץ אסטרטגי וניהול משברים בסייבר. גורמים בענף הגנת הסייבר אמרו כי "פרנקו היה תורם מרכזי לעיצוב ובניית אסטרטגיית הגנת הסייבר הלאומית, ועשה זאת בדרכו – בשקט, אבל בנחישות. הייתה לו מחויבות לפעול לקידום הגנת הסייבר בישראל תוך בניית והקמת מערך הסייבר הלאומי. הוא היה בין הגורמים המרכזיים שהביאו לכך שמדינת ישראל נמצאת ברשימת חמש המדינות המובילות בתחום, והוא פעל, תוך כדי תנועה, כדי להוביל את ישראל לעולם המחר – המשתנה במהירות עצומה".

בהודעה ששלח לעמיתיו וחבריו כתב פרנקו כי "אני מסיים 28 שנות שירות במערכת הביטחון ויוצא לדרך חדשה. בשנים האחרונות היה לי הכבוד להוביל חזון למעשה, ולקדם את מדינת ישראל להיות מעצמת סייבר. היכולת ליצור חזון משותף ברוח חברות, רעות וערבות הדדית היוותה עקרון חשוב באסטרטגיית ההגנה שהובלתי. עם פרישתי אקים חברה פרטית המבוססת על ערכים של חדשנות, מחקר והשקעות בתחומי טכנולוגיות מתקדמות וסייבר, לצד פעילות התנדבותית שאותה החלטתי לקדם לרווחת התעשייה, המשק ואזרחי ישראל".

בכנס IT & Security של אנשים ומחשבים, שהתקיים לפני כשבועיים, התייחס פרנקו למתקפות הסייבר האחרונות ואמר כי "אנחנו רואים עלייה אקספוננציאלית בהיקף המתקפות – נגד משרד האוצר בארצות הבריתפייראייסולארווינדס, בארץ נגד שירביט, ועוד", הדגיש. הוא התייחס גם לאירוע המתקפה על שרשרת האספקה של עמיטל דטה ואמר כי "מדובר באירוע בלימה. לפני שהוא פורסם, המערך יצר קשר עם כל החברות העלולות להיות בסיכון, והתריע בפניהן. אנחנו נמצאים בשיתופי פעולה עם חברות האבטחה ועם מאות ארגונים שפועלים עם ה-CERT הלאומי".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורטל

    רפי , שפע של הצלחה חבר יקר! אתה הראוי ביותר לכתבה כזו מרגשת❤️ ישר כוח חבר אהוב !

  2. ניר דניאל

    גאה להיות המנטור שלך....שיהיה לך בהצלחה רבה ורוצה מאד שתסכים לבוא למנכל אצלי.... בהצלחה

  3. שבתאי פרנקו

    הכי גאה בעולם בעשיתו המוצלחת ומאחל לרפאל פרנקו הצלחה בדרכו החדשה ובטוח שיעשה חיל בידיוק כמו שעשה ב28 השנים האחרונות בהם שירת אותנו נאמנה. מזל טוב ובהצלחה רפאל פרנקו. גאה בך. אבא.

אירועים קרובים