כיצד מד"א התמודד עם שמונה מיליון שיחות חירום מאז פרוץ הקורונה?

ארגון ההצלה הלאומי נאלץ להתמודד עם זינוק של 65% במספר השיחות למוקדי החירום - בבת אחת ● עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות, מספר כיצד הם עשו זאת

עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום. צילום: פלי הנמר

"אפשר לסכם את 2020 במגן דוד אדום בחלוקה לשתי תקופות: לפני הקורונה ואחריה. לפני הקורונה, מגן דוד אדום היה ארגון הצלה שטיפל ב-1.2 מיליון שיחות חירום בשנה, ואילו מאז שהיא פרצה ועד כה, הוא טיפל בשמונה מיליון שיחות. זה הפך את הקורונה לאירוע שלא ידענו כמותו, שמה שמאפיין אותו הוא שזה קודם כל אירוע של אנשים, שהתגייסו למשימה הרבה מעבר למה שנדרש", כך אמר עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום.

רוזנבלט אמר את הדברים בכנס Digital Health של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה. הוא סיכם בדבריו באירוע את ההיערכות של מגן דוד אדום מיד עם פרוץ משבר הקורונה ואת הפעילות שלו במהלכה.

"מגן דוד אדום הוא בין ארגוני ההצלה הבודדים בעולם שלקח על עצמו להתמודד עם הקורונה כחלק לא נפרד מהפעילות שלו, כאשר ההחלטה המרכזית הייתה לא לשנות את מספר החירום 101, לא להפנות את האנשים למספר חירום אחר", ציין. "ארגונים דומים לנו בעולם עשו הכול כדי לא להתמודד עם המגיפה ואצל חלק מהם קווי החירום, כמו 911 בארצות הברית, פשוט קרסו. אנחנו קיבלנו מיד החלטה מושכלת להתמודד עם האתגר, וזה עבד".

רוזנבלט אמר כי משמעות ההחלטה שלא לשנות את מספר החירום היא מענה טכנולוגי רב יותר מצדו ומצד אנשיו, שעבדו מסביב לשעון כדי לייצר פתרונות שאפשרו בזמן אמת לנתב שיחות שקשורות בקורונה למוקדים ייעודיים שהוקמו במגן דוד אדום, מבלי שהפונים צריכים להתקשר למספר אחר ומבלי להפריע לפעילות השוטפת.

גולת הכותרת, לדבריו, היא פיתוח בזמן קצר ביותר של מערכת ניהול ארגונית, שנתנה מענה לכל התהליכים שקשורים בפעילות מגן דוד אדום, בהם ניהול כוח האדם, ניהול מערך הבדיקות ומענה לכל הגופים שהארגון עובד איתם – משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים ועוד. "הבנו מהר מאוד שאת הסיפור הזה אנחנו חייבים לנהל ולא להיות מנוהלים על ידו", אמר.

המערכת שפותחה כללה כמה מרכיבים: ניהול של דגימות, תורים וכוח האדם שדוגם, וכן רכיב של שליטה, שסיפק מידע בזמן אמת על כל התהליכים וההתרחשויות, חיבור לממשקים שונים ומערכת בקרה.

סיוע לדיירי בתי האבות ולמערכת החינוך

בהמשך דבריו סיפר רוזנבלט על הפעילות של מגן דוד אדום לסיוע לקטיעת שרשראות ההדבקה. "אחד הפרויקטים שמד"א סייע להם הוא בניית התשתית הטכנולוגית של מנהלת אבות ואימהות שהקים משרד הבריאות, במטרה לתת מענה לבדיקות של דיירי בתי האבות, שנפגעו קשה מהקורונה", אמר. "הקמנו מערכת שסייעה למשרד הבריאות לנהל את הדגימות ושיקפנו את התוצאות למנהלי בתי האבות, כדי לתת להם משוב בזמן אמת על מצבם של הדיירים שלהם, כולל האם יש אצלם חולים מאומתים, ולסגור מעגלים כמה שיותר מהר, בתוך 24 שעות".

רוזנבלט אמר כי כעת שוקדים במגן דוד אדום להקים מערכת דומה עבור מערכת החינוך, שתאפשר ביצוע של דגימות לתלמידים ולצוותי ההוראה בבתי הספר, כאשר התוצאות ישקפו את המידע בזמן אמת עבור מנהלי בתי הספר ומשרד הבריאות, ויסייעו להם בקבלת ההחלטות. "התחלנו בפיילוט בכמה בתי ספר ואנחנו נערכים להרחיב אותו ליתר בתי הספר, לאחר החזרה ללימודים", ציין.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עופר טרנר

    עדו תותח רציני מפעיל צוותים מצויינים של נינגות הקימו מערכות מטורפות בימים ספורים העבודה שעשו עבור מפקדת אלון הייתה מדהימה ובנוסף, מתפקד כפרמדיק במסוק של מדא מה עוד צריך? רק לאחל שנמשיך לקבל שירות מאנשים כאלו

אירועים קרובים