100 מיליון ד' בתשעה חודשים? אסף רפפורט מתרגש יותר מגיוס העובדים

Wiz, הסטארט-אפ שרפפורט ושותפיו הקימו רגע לפני הקורונה, גייס הרבה כסף בתקופה קצרה - אלא שהוא בוחר להתמקד ב-30 העובדים שהצטרפו אליהם ● זה אופייני למנכ"ל הצנוע, שבראיון לאנשים ומחשבים מדבר על כך ועל התחום שבו פועלת החברה - אבטחה בענן

אסף רפפורט, ממייסדי ומנכ"ל Wiz. צילום: נתנאל טוביאס

אסף רפפורט הוא בעיניי אחד האנשים המבריקים – והמרתקים – בהיי-טק הישראלי. נכון, לא חסרים כאן גאונים והתעשייה מלאה בכישרונות. אלא שלהקים חברת אבטחת מידע מצליחה, למכור אותה למיקרוסופט תמורת 350 מיליון דולר קצת אחרי גיל 30, להתמנות למנכ"ל זרוע המו"פ המקומית של תאגיד הענק בגיל 34 (ומרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל הוא השני שהיא הקימה בעולם ואחד הבולטים בהם), לפרוש מהתפקיד, להקים סטארט-אפ ולהצליח לגייס 100 מיליון דולר בתוך תשעה חודשים, בתקופה של משבר כלכלי – בשביל זה צריך כישרון, ידע וגאונות מיוחדים. באופן כללי, ובפרט כשאת.ה בן.בת 37.

יצוין מיד שרפפורט לא לבד: את כל זה הוא עשה ב-40 אצבעות, עם שלושה חברים, שהכירו בשירותם הצבאי ביחידה 8200. מדובר בעמי לוטבאק, ינון קוסטיקה ורועי רזניק. הארבעה הולכים יחדיו כבר 15 שנים ובמרץ האחרון הקימו את Wiz – סטארט-אפ בעולם אבטחת הענן, שהמוצר שלו פורש בפני ארגונים מפה מלאה של איומי הסייבר עליהם.

משמאל: רפפורט ושותפיו לייסוד ולהנהלת Wiz - רועי רזניק, עמי לוטבאק וינון קוסטיקה. צילום: נתנאל טוביאס

משמאל: רפפורט ושותפיו לייסוד ולהנהלת Wiz – רועי רזניק, עמי לוטבאק וינון קוסטיקה. צילום: נתנאל טוביאס

רפפורט, עושה רושם, מתרגש מהגיוס הגדול, אבל עוד יותר מתרגש מזה שבתשעת החודשים מאז הקמתה, הוא וחבריו ל-Wiz הצליחו לגייס 30 עובדים "מצוינים", כהגדרתו, שכולם מועסקים במטה שלה ברחוב קפלן בתל אביב (ממש קרוב להאב הסטארט-אפים של מיקרוסופט, שבו הוא בילה שעות לא מעטות). למה? כי למרות ההשפעה של הקורונה, זאת תקופה לא ממש קלה לגייס בה עובדים, לדבריו. בכל מקרה, ההתייחסות של רפפורט לגורם האנושי לא מפתיעה: הוא ידוע עוד מימיו בענקית מרדמונד ביחסו הטוב לעובדים ובכך שבניגוד להרבה מנהלים אחרים בתעשייה, הוא איש של שיתוף ועבודת צוות, ופחות של דיסטנס. למרות היותו מנהל בכיר ומצליח בגיל צעיר, הוא לא מרים את האף: רפפורט היה נוסע עם העובדים למרכז המו"פ של מיקרוסופט בהרצליה – שאותו הוא, כאמור, ניהל – באוטובוס שעליו עלה ליד הדירה שבה הוא גר בתל אביב עם שותפה. תראו לי עוד מנכ"ל של חברה כל כך גדולה שגר בדירה עם שותפה (שבינתיים עזבה, אבל הוא נשאר לגור שם).

"שוק עם פוטנציאל עצום – ותחרות קשה"

שם החברה החדשה של רפפורט, Wiz, הוא קיצור של המילה Wizard – קוסם. אלא שהוא וחבריו לא קוסמים, והצלחת החברה אינה עניין של מזל, כי אם של ידע להיכנס לתחום הנכון בזמן הנכון (טוב, נו, גם קצת מזל). הענן היה כאן הרבה לפני הקורונה, אבל הוא "התפוצץ" עם "התפוצצות" המגפה והמעבר של רבים מאתנו לעבודה מהבית. וכשיש ענן, או כל סביבת מחשוב אחרת – צריך גם לאבטח אותה. וכדי שמנהל אבטחת המידע והמנכ"ל ידאגו לנושא, הם צריכים לדעת מהם האיומים שבפניהם הארגון שלהם עומד. וזה בדיוק מה ש-Wiz מציעה: "הפתרון שלנו מאפשר להעריך סיכונים בענן, לזהות מיס קונפיגורציה, לראות בעיות רשת ועוד. הוא נותן פתרון הוליסטי, שמגלה את סביבת האיומים של הארגון בענן – ופותר אותם, כדי שאנשי הארגון יוכלו להתעסק בביזנס", אמר רפפורט.

לדבריו, "שוק הענן, ואתו שוק האבטחה בענן, נמצאים בעלייה מטורפת, והמגמה ממש לא הולכת לדעוך. להיפך – השוק אמור להכפיל את עצמו בשנתיים הקרובות. הפוטנציאל הוא עצום והאבטחה היא אחד הדברים ה-'מאפשרים' לארגונים. בנוסף, התחרות תהיה עזה יותר, וכסטארט-אפ, זה אחד הקשיים שלנו – אבל גם האתגרים".

אבטחת הענן - שוק "בעלייה מטורפת", כדברי רפפורט. מקור: BigStock

אבטחת הענן – שוק "בעלייה מטורפת", כדברי רפפורט. מקור: BigStock

בכלל, איך זה לעבור בחזרה מחברת ענק כמו מיקרוסופט לסטארט-אפ?
"התגעגעתי לעצמאות. מאוד אהבתי את מיקרוסופט אבל זה משהו שונה, יש לי את החיידק הזה של להיות עצמאי. יש משהו מדהים בלקחת ארגון ולבנות חטיבת אבטחה, ועדיין, בסטארט-אפ יש את הקסם של להיות חברה קטנה נגדש העולם, המכבים נגד היוונים, בהתאם לימי החנוכה שאנחנו נמצאים בהם. היינו, אני וחבריי, כמעט חמש שנים בתאגיד ענק, ועכשיו אנחנו מנסים לעשות משהו שונה ממיקרוסופט ומאדאלום – לבנות חברה מההתחלה, עד שתהיה חברה גדולה".

בהקשר זה, כשרפפורט אומר "שונה מאדאלום", הוא מתכוון לכך שלפחות נכון לעכשיו, Wiz היא לא חברה מוטת אקזיט. היא לא עתידה להימכר לחברת ענק, אלא רוצה להיות חברת ענק בעצמה. לדברי רפפורט, זאת גם הסיבה שהחברה הצליחה לגייס משקיעים בולטים כמו הקרנות אינדקס ונצ'רס, סקויה, סייברסטארטס ואינסייט פרטנרס, והמשקיעים הפרטיים יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל.

עוד שוני בין Wiz לבין אדאלום הוא שעכשיו, אחרי שמילאו תפקידים בכירים במיקרוסופט – יש לרפפורט ולחבריו גם את זווית הראייה של הלקוח. "יש לנו DNA של סטארט-אפ ובמקביל, ניסיון בספק הענן והאבטחה בין הגדולים בעולם. אנחנו אנשים שהיו בין האחראים על Azure, על עשרות אלפי המפתחים שעובדים בו", ציין. לדבריו, אותה פרספקטיבה של הלקוח שהם מביאים אתם "אפשרה לנו לרוץ מהר מאוד ובצורה מוכוונת, ולהביא תוצאות מדהימות בזמן כל כך קצר".

ביצעתם את הגיוס בתקופה קשה במיוחד – הקורונה. השאלה הכמעט מתבקשת כאן היא: איך עשיתם זאת?
"אין ספק שהקורונה מבאסת והייתי מוותר עליה, אבל הצד השני של המטבע הוא המעבר לענן, שהואץ בתקופה זו בגלל המעבר לעבודה מרחוק והעדר הגישה לשרתים און-פרמיס. הענן הופך להיות סופר רלוונטי, ואתו סיכוני האבטחה שהוא מביא. זה יצר עבורנו הזדמנות גדולה.

עוד יתרון של סטארט-אפים ישראליים כאן הוא שחלק מהתרבות האמריקנית – של להיפגש עם סמנכ"ל האבטחה של הלקוח ולדבר אתו על בייסבול וגם על הפתרון של החברה – הפך להיות הרבה פחות רלוונטי. זה פחות מערכת היחסים ויותר הטכנולוגיה, ובזה אנחנו הרבה יותר טובים".

מה עם המתחרים?
"למתחרים הגדולים שלנו יש אנשי מכירות בכל עיר גדולה בארצות הברית. פעם זה היה מכשול קשה לעבור אותו וכיום, בגלל הקורונה והמגבלות על פגישות פיזיות, זה הרבה יותר קל. כיום, אין יתרון לכך שיושבים 20 אנשי מכירות באטלנטה. בעוד שמנהלי אבטחה היו רגילים שהם לא מוציאים כסף לפני שהם מסתכלים לספקים בלבן של העיניים, כיום הם קונים מחברות האבטחה בפגישות זום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים