רוב אייש, יבמ: "ארגונים שינצלו את התפוצצות המידע העולמית, יצליחו יותר בשוק"

אייש, שפתח את כנס IOD של החברה ברומא, הציג את תפיסת העולם של יבמ, המדגישה את הצד "החיובי" בראייתה של התפוצצות הנתונים בעולם ● 60% מהמשיבים לסקר בכירים שערכה יבמ, אמרו שהשינויים בתחומי התעשייה שלהם והתפוצצות המידע, הם האתגרים המשמעותיים ביותר בפניהם יעמדו בחמש השנים הקרובות

23/05/2010 17:52

את IOD 2010 – הכנס השנתי של משתמשי מערכות התוכנה של יבמ (IBM) שנערך בשבוע שעבר ברומא, פתח רוב אייש – מנכ"ל מחלקת האנליזה העסקית באגף הפתרונות של חטיבת התוכנה. אייש הציג את תפיסת העולם של יבמ, המדגישה את הצד "החיובי" בראייתה של התפוצצות הנתונים בעולם. כך, אומרים ביבמ, שעל הארגון לנצל את התופעה לטובתן העסקית. או במילים אחרות: להפעיל תוכנות חכמות שתסייענה להפיק תובנות עסקיות מכל המידע הזה.

יבמ מכנה זאת "העולם החכם", כלומר שכל מי שיודע לייצר את התובנות החכמות, יצליח יותר בשוק. האפשרויות קיימות, אומרים בענק הכחול, רק צריך לבחור אותן בשום שכל. בדיוק בשביל זה, יבמ מציעה את פתרונות הניתוח והחיזוי העסקי על גבי פלטפורמת קוגנוס (Cognos). כזכור, חברת קוגנוס נרכשה על ידי יבמ, ורוב אייש היה המנכ"ל שלה.

יבמ מצביעה תמיד על הסינרגיה שבעולם ה-"חכם יותר". על פי יבמ, אם כל ארגון יפעל ביתר חוכמה, כדור הארץ כולו יינצל מדילול משאביו. עוד טוענת ענקית המיחשוב, שתוכנות BA (ר"ת Business Analytics) יצמחו בשיעור כפול מתעשיית ה-IT כולה. יבמ עצמה השקיעה בחמש השנים האחרונות לא פחות מ-11 מיליארד דולרים במסע לרכישת לא פחות מ-18 חברות בתחום. אגב, כמחצית מהסכום, כ-5 מיליארד דולרים, שולמה עבור קוגנוס. רכישה דומה ביצעה סאפ (SAP), כשקנתה את ביזנס אובג'קטס (Business Objects), המתחרה העזה של קוגנוס, תמורת 6.7 מיליארד דולרים.

יבמ הכריזה עוד, שהוסיפה לשורותיה ולרשות לקוחותיה כ-6,000 יועצים המתמחים באנליטיקס, 10,000 מומחים טכניים ואפילו שבעה מרכזי התמחות באנליטיקה סביב העולם.

הפקת תובנות נוספות מהמידע הארגוני

במהלך הכנס הציגה יבמ ממצאי את סקר המנכ"לים העולמי שלה לשנת 2010, המציג את הנטייה הגוברת בחברות גדולות לעשות שימוש בשיטות חדשות לניהול כמויות המידע שנאגרות בהן – ולאתר הזדמנויות צמיחה הנשענות על המידע הזה. כ-60% מהמנהלים שהשתתפו בסקר ציינו, כי השינויים בתחומי התעשייה שלהם והתפוצצות המידע הם האתגרים המשמעותיים ביותר בפניהם יעמדו בחמש השנים הקרובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים