כך התנהל התרגיל המבצעי הראשון של יחידת לוטם

במסגרת תרגיל שרשרת הברזל ביצעה היחידה מודלים מבצעיים "רטובים" באופן סימולטני, על מנת לתרגל ולהעלות את הכשירות המבצעית של המערכות השונות, כך שיוכלו לתפקד באופן מיטבי בזמני חירום ומלחמה

משתתפים בתרגיל שרשרת ברזל של יחידת לוטם. צילום: דובר צה"ל

יחידת לוטם שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר, שמפתחת מערכות להתעצמות טכנולוגית של צה"ל, ערכה לפני ימים אחדים תרגיל העלאת כשירות ראשון מסוגו, המייצר אינטגרציה בין כלל הגופים ביחידה.

במסגרת התרגיל, שזכה לכינוי שרשרת הברזל, הגופים השונים של היחידה ביצעו מודלים מבצעיים "רטובים" באופן סימולטני, המאפשרים את העלאת הכשירות של המערכות והתשתיות המבצעיות של היחידה לחירום, תרגול השילוביות בין האגפים השונים בלוטם, תרגול הפו"ש (פיקוד ושליטה) מול מרכזי אגף התקשוב וההגנה בסייבר, והעלאת הכשירות של מפקדי וחיילי היחידה. כל זאת, כחלק מההיערכות לחירום ולמלחמה.

מתכוננים לכשירות כמה שיותר טובה לזמן חירום. תרגיל שרשרת ברזל של יחידת לוטם. צילום: דובר צה"ל

מתכוננים לכשירות כמה שיותר טובה לזמן חירום. תרגיל שרשרת ברזל של יחידת לוטם. צילום: דובר צה"ל

בתרגיל השתתפו כלל גופי יחידת לוטם: חושן, מרכז התקשורת של צה"ל, שהיה זה גם תרגיל יחידה עבורו, שבמסגרתו תורגלה פריסתה במתאר מלחמה; ממר"ם, מרכז הענן הצה"לי; מצפ"ן, שעוסקת בפיתוח מערכות מבצעיות; שחר, שעוסקת בהפיכת צה"ל לארגון דיגיטלי; מעוף, שתחום עיסוקה הוא הובלת תוכניות בניין הרשת הצה"לית, החוזי והמענה לעורף, לרבות התרעה לאזרחים; ועתיד, שמובילה את בניין הכוח בלוטם. כן השתתפו בו גורמים נוספים בצבא.

התרגיל ארך חמישה ימים. המודלים שתורגלו נגעו בכל עולמות התוכן שבהם עוסקת יחידת לוטם: מרכזי המחשוב, ענן, מודלי תקשורת – סלולר, תקשורת לוויינית, וידיאו, מערכות פיקוד ושליטה, התרעה לאזרח, אינטרנט מבצעי ועוד. כמו כן, במהלך התרגיל נבחנו שרידות המערכות ועמידה בעומסים הצפויים במלחמה.

"היכולות המבצעיות תורגלו מקצה לקצה". צילום: דובר צה"ל

"היכולות המבצעיות תורגלו מקצה לקצה". צילום: דובר צה"ל

לדברי תא"ל עומר דגן, מפקד יחידת לוטם, "התרגיל, שבוצע בפעם הראשונה, תרם משמעותית להעלאת כשירות הפלטפורמות והמערכות שבאחריותנו. צה"ל נסמך על מערכות אלה".

רב סרן ג', רמ"דית שליטה, שהובילה את התרגיל, ציינה כי "יחידת לוטם תרגלה את יכולותיה המבצעיות מקצה לקצה. במהלך התרגיל בוצעו מודלים על פלטפורמות ומערכות מרכזיות, וכן תורגלו תרחישי קיצון. בנוסף, התרגיל כלל הפיכה למבצעיות של יכולות חדשות, שמביאות עמן בשורות משמעותיות לצה"ל, כגון מערכת החוזי הצה"לית הרב זרועית, מערכת הצ'ט המבצעי ויכולות רבות נוספות. העושר הדיגיטלי והמורכבות הטכנולוגית ההולכת ומתעצמת מחייבים אותנו לקיים מודלים רטובים ולבצע תרחישים שלוקחים את המערכות ואת המשרתים ביחידה עד הקצה – כחלק מההיערכות לחירום ולמלחמה בכל עת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים