"סדק ראשון בחומה של אנבידיה": אמזון תשלב שבבים של הבאנה לאבס

בכל אחד מהשרתים ישולבו עד שמונה מעבדי הבינה המלאכותית Havana Gaudi ● עד כה השתמשה AWS ב-GPU של אנבידיה ● באמזון חוזים כי המהלך יביא לשיפור של עד 40% בעבודה

ה-Havana Gaudi, שאומץ על ידי AWS. מקור: יח"צ

צעד משמעותי בתחרות של אינטל מול אנבידיה: אמזון הודיעה, במסגרת כנס AWS re: invent 2020 שהיא עורכת בימים אלה, כי היא תשלב בשרתים של AWS את מאיצי הבינה המלאכותית Habana Gaudi של הבאנה לאבס הישראלית, שענקית השבבים רכשה לפני כשנה תמורת שני מיליארד דולר. שבבים מאיצים אלה מיועדים בעיקר לעומסי עבודה של לימוד מכונה. עד כה התבססה AWS רק על ה-GPU של אנבידיה.

בהודעה שהוציאו החברות צוין כי אמזון תשלב בכל אחד משרתים אלה עד שמונה מאיצים, והשבבים אמורים לספק שיפור של עד 40% בעבודה לעומת השימוש הנוכחי הסטנדרטי, בו לטובת העומסים הללו מתקינים בשרתים כרטיסי תצוגה.

שבבי ה-Habana Gaudi מיועדים לשימוש במודלים של לימוד מכונה, שכוללים עיבוד שפה טבעית, איתור עצמים ואימון למידת מכונה, סיווג, המלצה והתאמה אישית. לפי החברה, הם מציעים פעולה חסכונית יותר, מעבר להאצה, בעת השימוש בתבניות פיתוח והרצה מקובלות כמו TensorFlow ו-PyTorch.

אינטל רכשה את הבאנה לאבס בסוף 2019 כדי לקדם את אסטרטגיית ההאצה באמצעות בינה המלאכותית שלה, וגם את המעבר של החברה לאספקת XPU – ארכיטקטורה המציעה שימוש בתמהיל מעבדים, מעבדים גרפיים, FGPAs ועוד, כדי להוציא תובנות רבות יותר ומהירות יותר ממאגרי נתונים. זאת, כחלק מהתחרות מול המתחרה הגדולה שלה בשוק – אנבידיה. בהבאנה לאבס טוענים כי המהלך הוא "סדק ראשון בחומה של אנבידיה".

"אנחנו גאים בכך שאמזון בחרה במעבדי Havana Gaudi עבור שרתי ה-E2C הבאים של AWS, לצרכי הכשרה. הצוות שלנו מצפה להמשך שיתוף הפעולה עם AWS בגיבוש מפת דרכים שתספק ללקוחות רציפות והתקדמות לאורך זמן", מסר דויד דהאן, מנכ"ל הבאנה לאבס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים