עמותות וארגונים לביידן וממשלו: התנערו מהשפעת ענקיות הטכנולוגיה

"פתרון האתגרים שלפניך יידרוש צוות שפועל למען אנשים עובדים - לא חברות הביג טק הפועלות לניצולם", כתבו 33 ארגוני זכויות אדם וצרכן אשר פועלים בארה"ב לנשיא הנבחר בטרם כניסתו לבית הלבן

שותפויות בין בעלות הברית הדמוקרטיות להתמודדות עם אתגרים. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. צילום: BigStock

עוד קצת יותר מחודש וחצי ייכנסו ג'ו ביידן ואנשי ממשלו לבית הלבן. כעת פונים אל הנשיא הנבחר גורמים רבים העוסקים במאבקים למען הצרכן, האזרח, החינוך והדמוקרטיה בקריאה לא להניח לאפל (Apple), גוגל (Google), פייסבוק (Facebook), אמזון (Amazon), או מיקרוסופט (Microsoft) להוות גורם לחץ על הממשלו.

הנשיא הנבחר ביידן קיבל באחרונה פנייה מלא פחות מ-33 ארגוני זכויות אדם, עובד וצרכן, אשר פועלים בארה"ב, שעוסקים בהרחבה בתחום ההגבלים העסקיים. החתומים על המכתב שמוען לנשיא החדש מפצירים בו שלא לתת לענקיות הטק להשפיע על ממשלו, כך דיווחה סוכנות רויטרס.

צוות המעבר של ביידן מאוכלס ביותר מנהלי טק מאשר במי שמתנגדים להשפעות הטכנולוגיות, כך דיווחה רויטרס. החשש שעולה עקב כך הוא שהדבר מהצביע על הלך הרוח שהללו יכתיבו ועלול להשפיע על הנשיא וממשלו.

המכתב שפורסם אתמול (ב') קורא לממשל הנכנס להדיר ממוקד קבלת ההחלטות מנהלים, לוביסטים ויועצים שהיו קשורים לענקיות הטכנולוגיה האמריקניות. על פי המכתב, נוהגי חברות אלה פגעו בדרך כלל בעובדים ובצרכנים האמריקנים, ולא הבחינו בהם ובזכויותיהם. "אנו מאמינים כי ביטול הדלת המסתובבת בת עשרות השנים בין עמק הסיליקון לממשל שלך רק יעזור לעניינך", כתבו הפונים, על פי ציטוט של רויטרס.

"להתמודד עם האיומים הנשקפים מחברות הביג טק המונופוליסטיות"

עוד ציינו הפונים כי על הממשל החדש "להתמודד עם האיומים הנשקפים מחברות הביג טק המונופוליסטיות".

יצוין כי כל אחת ואחת מענקיות הטכנולוגיה הללו נחקרה כבר בכמה מקרים שונים על ידי גופים שונים בארה"ב ובעולם, על רקע חששות בנושא מונופולים, חנק התחרות, חשדות לפגיעה ולהשתקת חופש הביטוי, והעדפת רווחים על פני אנשים.

החתומים על הפנייה מייצגים, כאמור, גופים להגנת הצרכן, כמו Public Citizen ו-Open Markets Institute, ו-Consumer Action; גופים הקשורים לחינוך, ביניהם למשל Demand Progress Education Fund; עמותות פוליטיות, כמו הדמוקרטים המתקדמים של אמריקה (Progressive Democrats of America); ארגוני זכויות עובדים, כגון Jobs With Justice, ועוד ועוד ארגונים ועמותות.

 


ביידן, שיתמקם בבית הלבן ויושבע לנשיאות ב-20 בינואר הקרוב, יעמוד בפני אינספור אתגרים עם, ואף לפני, כניסתו לתפקיד, כולל המתנה ממושכת לחיסון המיוחל, כשהקורונה ממשיכה ומכה בארה"ב, קונגרס מפולג ומחשק, יחסי ארצות הברית עם סין ואיראן, ועוד שלל משימות שיירש ממשטר טראמפ היוצא, כמו למשל חזרה להסכם האקלים של פריז והירתמות למאבק איתן במשבר הנוסף הזה, המאיים על המין האנושי כולו.

בנוסף, הוא גם יתמודד עם בעיות מיסוי. עד כה ביידן הביע תמיכה בהפחתת המיסים של טראמפ, אבל לא ברור אם ירצה להמשיך לספק לחברות רף מיסים נמוך יחסית, או ישנה זאת בהתאם להלך הרוח הדמוקרטי האופייני לו ולמפלגתו. מבחינת ענקיות הטק, ידוע כי ביידן תומך בהגברת הייצור הכולל לצרכי היי-טק, כמו 5G ובינה מלאכותית (AI) – אבל ברור שהלובי של חברות הענק הכל כך עשירות ודומיננטיות יפעיל עליו ועל ממשלו לחץ עצום לפעול עוד יותר לטובתן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים