אילון מאסק נוסק: עקף את ביל גייטס – השני בעשירי תבל

לפני פחות משבוע הוא דילג בדירוג מעל מארק צוקרברג, וכעת היזם - שייסד את חברת המכוניות החשמליות טסלה, את חברת החלל SpaceX, ואחרות - ממשיך להתעשר באופן שיכול לסחרר את העולם

האדם השני בעושרו בעולם. אילון מאסק. איור אילוסטרציה: BigStock

בשבוע שעבר התבשר העולם שאילון מאסק – יזם שייסד וממנכ"ל את חברת המכוניות החשמליות הפופולריות טסלה (Tesla), את חברת החלל המצליחה SpaceX, ועוד חברות אחרות – עקף בדירוג האנשים העשירים בתבל את מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק (Facebook) והפך לאדם השלישי בעושרו בעולם. אבל מאסק לא עוצר ואתמול (ב') נודע כי הפך לאדם השני בעושרו בעולם.

השינוי בהערכת הונו של מאסק גרם לו לעקוף כעת גם את ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט (Microsoft), לאחר שהעלייה הנוספת במחיר המניות של טסלה הביאה את השווי הנקי של הדרום אפריקני בן ה-49 לעלות ב-7.2 מיליארד דולר ולהתייצב – לעת עתה! – על 128 מיליארד דולר.

כעת האדם היחיד בעולם שעשיר יותר ממאסק הוא ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון (Amazon), שהונו עומד על 182 מיליארד דולרים. לכאורה מדובר בפער עצום בשווי, ואולם קשה לקבוע בוודאות שמאסק לא יצליח לצמצם אותו ואף לשנות את התמונה כולה בעתיד הלא רחוק.

כדי להבין עד כמה מצבו של מאסק מדהים מבחינת העלייה בעושרו, כדאי לדעת כי הוא הוסיף רק השנה סכום של 100.3 מיליארד דולר לשוויו הנקי, כך על פי מדד המיליארדרים של בלומברג (Bloomberg Billionaires Index) – דירוג של 500 האנשים העשירים בעולם. בינואר הוא עוד היה במקום ה-35.

אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה, ליד מכונית במפעל החברה בפרמונט. צילום שנחתך: מאוריציוס פסק, Wikimedia Commons

אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה, ליד מכונית במפעל החברה בפרמונט. צילום שנחתך: מאוריציוס פסק, Wikimedia Commons

על פי פורצ'ן, כשלושה רבעים מהשווי הנקי של מאסק מורכבים ממניות טסלה, אשר מוערכות כשוות יותר מפי ארבעה מחלקו ב-SpaceX, וזאת למרות הצלחתה הגדולה של החברה האחרונה הזו, שהטיסה החודש שוב לחלל אסטרונאוטים של נאס"א והייתה לחברה הראשונה המסחרית שמספקת לסוכנות החלל שירות שכזה.

טסלה היא כיום יצרנית הרכב היקרה ביותר בעולם, והיא אמורה להצטרף ל-S&P 500 ב-21 בדצמבר, מה שכבר מקפיץ את מחיר מניותיה. עניין נוסף שעשוי לקדם את שוויה של טסלה הוא הפיתוח של טייס אוטומטי אוטונומי לחלוטין עליו היא שוקדת. באוגוסט מאסק הבטיח "זינוק קוונטי" בטכנולוגיות הנהיגה האוטונומית המלאה של מכוניות טסלה שיחול בתוך שבועות ספורים.

ביל גייטס – תרם ואיבד גובה

ההישג של מאסק מהווה למעשה רק את הפעם השנייה בהיסטוריה של המדד, שהחל את דרכו לפני כ-8 שנים, שבה ביל גייטס מוצא עצמו נמוך מהמקום ה-2 של בלומברג. בכלל, הוא החזיק במקום הראשון במשך שנים, לפני שבזוס החל בקריירה של האדם העשיר בעולם, בשנת 2017.

אולם כדאי לציין כי השווי הנקי של גייטס, בסך 127.7 מיליארד דולר, היה יכול להיות גבוה בהרבה אלמלא תרם כספים רבים לאורך השנים. לפי פורצ'ן,  מאז 2006 גייטס העניק יותר מ-27 מיליארד דולר מכספו ליוזמות שונות, במסגרת קרן ביל ומלינדה גייטס שייסד.

מעניין לציין כי למרות היותו של גייטס נדבן התורם רבות למען הציבור והסביבה, יש מי שאימצו נגדו שלל תיאוריות קונספירציה וכמו כן הוא הפך השנה לאויב בעבור מאסק משום מה, והשניים מקניטים זה את זה בטוויטר (Twitter) לא אחת. העובדה הזו הופכת את השינוי בטבלה לאפילו יותר דרמטי. אולם אפילו מי שאינם חובבי אופרות סבון ודרמות יתקשו שלא להתרשם מהמהפך של מאסק, שחלף עכשיו בקלילות על פני גייטס בדרכו המסחררת אל ראש צמרת עשירי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים