"פייסבוק ידעה במשך שנתיים על רשת ניאו-נאצית – ולא עשתה כלום"

ארגון שנלחם בשיח שנאה בדיגיטל גילה רשת של יותר מ-40 ארגונים ניאו-נאציים, עם כ-80 אלף עוקבים, שפעלה ברשת החברתית ובאינטסגרם זמן רב באין מפריע ● פייסבוק: "הסרנו את התוכן; יש לנו עוד עבודה לעשות במלחמה בשיח שנאה - ואנחנו מתקדמים"

רוצה שתעקבו וכמה שיותר. פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

רק לפני כחודש הודיעה פייסבוק כי היא תפעל נגד אנטישמיות והכחשת שואה ברשת החברתית. אלא שלפני ימים אחדים פורסם בעיתונות הבריטית כי רשת של ניאו-נאצים ותומכי עליונות הגזע הלבן פועלת בפייסבוק ובאינסטגרם באין מפריע. החברה הורידה את החשבונות המקושרים לרשת ואת התוכן רק לאחר פניית האובזרבר, שנתקבלה עוד בספטמבר.

הרשת כוללת יותר מ-40 אתרים ניאו-נאציים ויש (או יותר נכון היו) לחשבונות שלה יותר מ-80 אלף עוקבים. לפי ממצאים של המרכז לניטור פשעי שנאה דיגיטליים, שיושב בלונדון, חברי הרשת הציעו לגולשי פייסבוק ואינסטגרם מרצ'נדייז, כולל פריטים וסטיקרים של האס.אס, ומוצרים שמהללים את קייל ריטנהאוס, נער מוויסקונסין, ארצות הברית, שנאשם ברצח שני אפרו-אמריקנים באוגוסט. ההכנסות מהמכירות הגיעו לשני ארגונים ניאו-נאציים שפועלים באוקראינה: אזוב בטליון והיחידה המיזנתרופית.

אימראן אחמד, מנכ"לית המרכז, אמרה כי "הנהלת פייסבוק מסכנת את ביטחון הציבור בכך שהיא נותנת לניאו-נאצים לממן את הפעילויות שלהם דרכה ודרך אינסטגרם". היא ציינה שהחברה קיבלה מידע על הרשת לפני שנתיים – אך לא עשתה דבר. לדבריה, "חוסר הפעולה לא עבר ללא תשומת לב מצד הקיצוניים, שכעת יודעים שפייסבוק מתירה להם לפעול מבלי להתערב".

מפייסבוק נמסר בתגובה כי "הסרנו את התוכן, שמפר את התנאים שלנו ומקדם ארגונים אלימים. אנחנו עובדים באופן שוטף על מנת לשפר את הטכנולוגיה שלנו, כך שנוכל למצוא ולהסיר את התוכן במהירות רבה יותר, ובעוד שיש עוד עבודה לעשות – אנחנו מתקדמים. כבר אסרנו על פעילותם בפייסבוק ובאינטסגרם של יותר מ-250 קבוצות של עליונות הגזע הלבן, ואנחנו מסירים תוכן שמהלל, תומך או מייצג בקבוצות האלה בכל מקרה שאנחנו מוצאים. בין יולי לספטמבר הסרנו מפייסבוק ארבעה מיליון פיסות תוכן של ארגונים מפיצי שנאה, כאשר מצאנו יותר מ-97% מהם לפני שקיבלנו דיווח עליהם".

פייסבוק זוכה בשנים האחרונות לביקורת רבה על כך שהיא מאפשרת שיח שנאה ושקבוצות הפועלות ברשת החברתית מהוות מוקד גיוס של חברים לקבוצות שנאה. כך, בסוף חודש יולי האחרון פתחה קבוצה של ניצולי שואה בקמפיין תחת ההאשטאג NoDenyingit#, שקורא לרשת החברתית להסיר תכנים המכחישים את האסון, ותכנים של ניאו-נאצים באופן כללי. בנוסף, מחקרים שנערכו הראו שהאלגוריתם שלה מאפשר הפצת שנאה באין מפריע, ואף מקדם אותה. בעקבות זאת, החברה הודיעה בחודש שעבר על שורה של צעדים שהיא נוקטת למאבק בתוכן שנאה בפלטפורמה שלה, בהם הפניית כל מי שעורך חיפוש של מונחים הקשורים לשואה או להכחשתה לאתר יד ושם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שרית

    מביך לקרוא אצלכם כיצד קייל ריטנהאוז רצח שני שחורים, בשעה שהוא הרג שני לבנים. הוא אף זוכה במשפט מכל אשמה. ממליצה לכם לתקן, כי גוגל מוביל אליכם.

אירועים קרובים