"125 שירותים ממשלתיים כבר עלו באופן מקוון"

יוגב שמני, מנהל ממשל זמין ותקשוב ממשלתי, משרד הדיגיטל הלאומי, סיפר על המהפך הדיגיטלי בשירותים הציבוריים לאזרחים, ש-125 מהם כבר מקוונים, ועל התוכניות לספק גם שירותים לעסקים

ייוגב שמני, מנהל ממשל זמין ותקשוב ממשלתי, משרד הדיגיטל הלאומי. צילום: ניב קנטור

"125 שירותים ממשלתיים נמצאים כבר ברשת, ובקרוב נעלה עוד ועוד שירותים. אנו רוצים לצרף שירותים של גופים ציבוריים נוספים, שאינם ממשלתיים. ניתן שירות גם לרשויות מקומיות, כי לאזרח לא משנה מול מי הוא עובד, הוא רק רוצה לקבל שירות פשוט ונוח", כך אמר יוגב שמני, מנהל ממשל זמין ותקשוב ממשלתי, משרד הדיגיטל הלאומי.

שמני דיבר בכנס e-GOV 2020. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (ג') באופן וירטואלי, בהשתתפות מאות אנשי IT מהמגזר הממשלתי-ציבורי. את הכנס הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, וד"ר נחמן אורון, יועץ אסטרטגי למגזר הממשלתי ויו"ר ועדת התכנים של הכנס.

לדברי שמני, "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת, ומטרתנו היא להמשיך להצליח לתת שירות טוב לאזרחים ולעסקים. אנו רוצים לדעת איך הם צורכים אותם. מנגד, אנו רוצים שהשירותים השונים יסופקו ממקום אחד, עם התאמה אישית. אני, האזרח, מצפה שהממשלה תהיה שקופה אלי בכל פעולותיה. אני רוצה לעשות את הפעולות לבד, מהכורסה בבית, ולא להיות מטורטר בין משרדים שונים".

הוא אמר כי למערכת ההזדהות הלאומית נכנסו כבר יותר מ-1.3 מיליון אזרחים, והקצב הולך גדל. "מערכת ההזדהות היא השער לאזור האישי הממשלתי my.gov.il. האזור האישי ממשלתי מרכז עבור האזרח שירותים, הודעות ועדכונים, כמו גם ביצוע פעולות ומידע אישי מכלל משרדי הממשלה בממשק אחד בטוח ונגיש, המותאם גם למכשירים ניידים. מדי חודש מבוצעות יותר מ-700 אלף הזדהויות. זהו שער כניסה לכל שירות דיגיטלי הדורש הזדהות. בין 125 השירותים הפועלים במקוון יש את נט המשפט ומאגר נתוני האשראי של בנק ישראל. שירות מעניין עלה בזמן הקורונה, והוא מאפשר לעורכי דין לעבוד מול תצהיר דיגיטלי. הוספנו הרבה שירותים מעניינים, והמטרה היא להוסיף עוד ועוד שכאלה. ל-13 משרדי ממשלה כבר יש אזור אישי".

"קצב הכניסות באזור האישי הולך וגדל", ציין שמני, "יותר אזרחים מאמינים בשירות ממשלתי מקוון. בין השאר, האזרחים עורכים בו הליכי שינוי כתובת, או בירור האם יש נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ. בשל משבר הקורונה הוכפלה כמות ההעברות של בעלות על כלי רכב. עשרות אלפים כבר עשו זאת, השירות צובר תאוצה. כבר אין צורך ללכת לסניף דואר, להיתקע בפקקים, לחפש חניה ולעמוד בתור. רק פעולת חידוש דרכון נמצאת בירידה…"

"אחד השירותים המעניינים", אמר, "הוא היכולת של כל בעל תפקיד בתאגיד לראות כל מיני פרטי מידע בתאגיד. באחרונה, משרד התיירות העלה שירות למורי דרך. השירות מהווה תשתית לכל גוף ממשלתי ולכל גוף העוסק בהסמכות מקצועיות. שירות חשוב שעלה, של משרד התחבורה, גרם לכך שהתחלנו להחזיר כסף דרך אזור אישי, למשל זיכוי על אגרה".

"הדבר הבא", סיים שמני, "הוא אזור עסקי. שירות ראשון כבר קיים: בעל חברה יכול להעביר עבור מי מהעובדים, או מיופה כוח, את הסמכות לעשות פעולות בשם הארגון. בקרוב נעלה שירותים של רשות המיסים והמכס. נרחיב שירותים מותאמים אישית גם לעסקים. כל משרדי הממשלה יוסיפו שירותים באזור העסקי. ננגיש שירותים שעד כה נדרש להם פקיד. אנו רוצים להוסיף יכולות וידיאו וצ'ט להתקשרויות של האזרחים. אנו מתמקדים בהענקת שירותים לאוכלוסיות חלשות, פרסנו עוד עמדות שירות לקבלת שירותים דיגיטליים בהן. אנו ממקמים עמדות לטובת אנשים בעלי מוגבלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים