"בזכות הקורונה: עסק קטן מקבל נגישות לכלי דיגיטל כמו עסק גדול"

כך אמרה עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, שהשתתפה בפאנל יזמיות טכנולוגיות בנושא עסקים וחדשנות בעידן האי קומרס ● לדבריה, "המעבר לאונליין בתקופת הקורונה מהווה סגירת פער מטורפת בין העסקים מהגדלים השונים"

עדי סופר-תאני, מנכ"לית מטא ישראל.

"לצד האתגרים שהיא מביאה איתה, תקופת הקורונה מאפשרת לעסקים קטנים נגישות לכלים דיגיטליים שהיו שמורים בעבר לעסקים הגדולים בלבד. למשל, בדיגיטל, לרשת אופנה של אלפי סניפים ולחנות עם סניף אחד יש נקודת פתיחה זהה של אתר, עמוד פייסבוק ועמוד אינסטגרם. זוהי סגירת פער מטורפת בין העסקים מהגדלים השונים", כך אמרה עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל.

סופר תאני השתתפה בפאנל נשות טכנולוגיה בנושא עסקים, חדשנות ואי קומרס, שנערך באחרונה ביוזמת שירי גרין אלגביש, מנכ"לית רשת מתחמי העבודה והליווי לחברות סטארט-אפ אופן ואלי (OpenValley). גרין אלגביש הנחתה את הפאנל ומלבד סופר תאני השתתפו בו רעות לונברג, שהקימה את הפלטפורמה רעות תקני לי, ושרון מארק, סגנית ראש עיריית אשדוד.

לדברי מנכ"לית פייסבוק ישראל, "בתקופה זו של קורונה, עסקים רבים נמצאים בדיגיטל. בארצות הברית יש כיום מיליון עסקים שמשתמשים מדי חודש בפלטפורמות שלנו. קצב הצמיחה של האי-קומרס גדל בארצות הברית בתוך עשור ל-16% מכלל המסחר, ומאז תחילת הקורונה, בתוך שמונה שבועות בלבד, הוא צמח ל-27%. כיום הוא נושק ל-30%". לדבריה, "אנחנו נמצאים בתקופת 'ההאצה של ההאצה' הדיגיטלית, וברור שאנשים לא יחזרו אחורה, להרגלי הצריכה הישנים. צריך להכיר בעובדה שהרגלי הצריכה של כולנו השתנו לתמיד, כולל בקרב אוכלוסיות שלא היו נגישות לאונליין".

שירי גרין אלגביש, מנכ"לית אופן ואלי. צילום: מושיק רובין

שירי גרין אלגביש, מנכ"לית אופן ואלי. צילום: מושיק רובין

גרין אלגביש ציינה בפתיחת הפאנל כי "המציאות של הקורונה מפנה מקום לפלטפורמות מקוונות, וחשוב מאוד שעסקים קטנים יכירו את האפשרויות של האונליין ואת חשיבות הפיתוח באמצעות רשתות חברתיות. מטרת אופן ואלי היא לעודד חדשנות גם מעבר למדינת תל אביב, והמעבר של עסקים לאונליין מסייע בכך".

רעות לונברג, מייסדת רעות תקני לי. צילום: יח"צ

רעות לונברג, מייסדת רעות תקני לי. צילום: יח"צ

לונברג, שבפלטפורמה שהקימה לפני כשלוש שנים, רעות תקני לי, יש כבר יותר מ-120 אלף חברים, ציינה כי ההאצה של האי-קומרס והאונליין בישראל כעת, בגלל תקופת הקורונה, הגיעה שנים אחרי חו"ל. היא נתנה כמה המלצות לעסק שרוצה או נאלץ לעבור למכירות אונליין: "אני ממליצה לו לשמור על הדטה שלו, לפתח יכולות להגיע לטראפיק ולחשיפה. כמו כן, יש חשיבות לקיום מועדון חברים או להוצאת ניוזלטר איכותי".

על הפלטפורמה שלה אמרה לונברג כי "אנחנו מסייעים לאנשים להתמצא בקניות ברשת: לזהות אתרים איכותיים, לחסוך עלויות, להתמודד עם מיסים ולעקוב אחרי חבילות".

שרון מארק, סגנית ראש עיריית אשדוד. צילום: יח"צ

שרון מארק, סגנית ראש עיריית אשדוד. צילום: יח"צ

מארק סיפרה על הפעילות של עיריית אשדוד למען עסקים שרוצים לעבור לאונליין – בתקופת הקורונה ועוד לפניה. במרץ האחרון העירייה הקימה תשתית לבעלי עסקים שנפגעו מהנחיות הקורונה, אלא ש-"תוכנית האי-קומרס העירונית הוצגה ותוקצבה כחצי שנה לפני פרוץ הקורונה. לכן, על אף שאיש לא צפה את המגיפה, בפן העסקי הייתה אשדוד מוכנה למשבר, ובימי הקורונה אפשרנו לעסקים פלטפורמה חינמית למסחר אונליין".

עיריית אשדוד ממשיכה בימים אלה במימוש תוכניות שהחלו עוד לפני הקורונה להקמת פארק היי-טק בכניסה הדרומית לעיר ולהכנת הדור הצעיר לעולם התעסוקה. בין היתר, הוכנסו למערכת הלימודים בעיר לימודי סין ויזמות, בהקשר של פיתוח עולם האי-קומרס, שהקורונה האיצה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה ניזרד

    בסדר.כמו שאתם רואים זה לא מעניין אף אחד.פייק ניוז.

  2. משה ניזרד

    מעניין שלא פירסמתם אף תגובה כנראה שנשים פמיניסטיות יושבות שם.ומגינות עליה.רק שכחתם שבמלחמת יום הכיפורים ניהלה גולדה מאיר את המדינה והסביבה היו כולם גברים וכ2700 איש נרצחו בגללה כי היא הייתה אישה שניהל מדינה.אלה התוצאות.צילמתי כל מה שכתבתי וזה יעבור הלאה .

  3. משה ניזרד

    בסד.לפני שהגברת עדי תתהדר במה שלא מדוייק ולא משקף את המציאות רוב האנשים לא עובדים כולל בעלי עסקים גדולים וקטנים ולכן אין ערך לפרסום עסקים קטנים ְְְְְְְְְְְְְְְְ ש עומדים להיסגר.או שיסגרו בהמשך.זו רק אחיזת עיניים.

אירועים קרובים