"החיבור בין סייבר להמשכיות עסקית קריטי – במיוחד בתקופת הקורונה"

"אנחנו נמצאים בעולם חדש, והיערכות אליו מראש מאפשרת שלא לוותר על רמות האבטחה", כך אמרה אביבית קוטלר, מנהלת הגנת סייבר והמשכיות עסקית בכלל ביטוח

אביבית קוטלר, מנהלת הגנת סייבר והמשכיות עסקית בכלל ביטוח. צילום: עזרא לוי

"החיבור בין הסייבר להמשכיות העסקית בארגון קריטי תמיד, אבל במיוחד בתקופת הקורונה. התרבות הארגונית משתנה לנגד עינינו: אנחנו נמצאים בעולם חדש, והיערכות אליו מראש מאפשרת שלא לוותר על רמות האבטחה", כך אמרה אביבית קוטלר, מנהלת הגנת סייבר והמשכיות עסקית בכלל ביטוח. לדבריה, "החיבור הזה הוא חלק מההיערכות שלנו. בסיטואציה של היום אנחנו חייבים לקבל מידע, התראות ועדכונים כל הזמן. אנחנו רעבים למידע. על סמך זה אנחנו יודעים לאתר את הסכנות, ולפעול בהתאם".

קוטלר דיברה במפגש של פורום מנהלי הסייבר ואבטחת המידע CSC מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה. בהרצאתה היא התמקדה בהיבטים השונים של ניהול סיכונים מאז שפרצה מגפת הקורונה, ובחשיבות של השילוב שבין מודיעין סייבר, שמזרים מידע ממקורות שונים, להקפדה על תהליכים טכנולוגיים וארגוניים, לטובת הבטחת המשכיות עסקית ושמירה על המידע.

"כאשר מדובר בחברה פיננסית כמו כלל ביטוח, הרי שחלק מהתהליכים בה שקשורים באבטחה וניהול סיכונים נמצאים תחת רגולציה", ציינה קוטלר. "יש חוזר רגולטורי להגנה על סייבר שמגדיר את הכללים, אבל בפועל הוא מאפשר לכל ארגון לנהל את הסיכונים שלו, בצורה עצמאית, על ידי נהלים שכל ארגון מגדיר לעצמו".

"יכולת התפקוד במשבר תלויה בעבודה שנעשית לפני כן"

לאורך ההרצאה חזרה קוטלר והדגישה שיכולת התפקוד של ארגון – בכלל ובתקופות משבר כמו הקורונה בפרט – היא פונקציה ישירה של עבודה שוטפת, שמבוצעת כל ימות השנה. היא העידה על כלל ביטוח כי "הנהלים שמתורגמים לתהליכים טכנולוגיים ויורדים עד לרמת האנשים שמתחזקים את המערכות הם חלק מהעבודה השוטפת, היום יומית, שלנו".

"בשעת משבר", הוסיפה, "כל תהליכי העבודה בארגון משתנים, וגם אם אין פגיעה טכנולוגית, עדיין יש צורך לספק לעובדים אפשרות לעבוד מרחוק – שזה אתגר שגם הוא דורש היערכות מראש והבטחה של רמת אבטחה סבירה. גם כל תהליכי הגיבוי והשחזור חייבים להיות מסודרים ומוכנים מראש, כחלק מהיערכות הארגון לעבודה בתקופת משבר".

קוטלר ציינה נושא נוסף שעליו שמים דגש בכלל ביטוח – מודעות העובדים לסייבר ולהמשכיות עסקית. "דיברנו על כך עם העובדים לפני הקורונה, ואנחנו עושים זאת גם כעת". עם זאת, היא אמרה כי מדובר מורכב, כי עובדים רבים מבצעים את עבודתם מהבית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים