אקזיט: Logiq רכשה את פיקסל הישראלית בעשרות מיליוני שקלים

הרוכשת היא חברה שמתמחה בעולם האי-קומרס, ואילו הנרכשת עוסקת בניתוח התנהגות משתמשים באתרי אינטרנט, בהתבסס על בינה מלאכותית

מייסדי פיקסל. מימין: הדר שפיבק, אתגר שפיבק ואלעד לוי. צילום: יח"צ

עוד אקזיט: Logiq האמריקנית, שמתמחה בתחום האי-קומרס, הודיעה בסוף השבוע כי היא רוכשת את פיקסל (Fixel) הישראלית, שעוסקת בניתוח התנהגות משתמשים באתרי אינטרנט, בהתבסס על בינה מלאכותית. סכום הרכישה לא נמסר, אולם גורמים בתעשייה מעריכים אותו בעשרות מיליוני שקלים.

הטכנולוגיה של פיקסל מאפשרת למפרסמים לזהות את המשתמשים בעלי העניין לרכוש את מה שהם מציעים בצורה אוטומטית ופשוטה, וכך לא לפרסם למשתמשים שיש סבירות נמוכה שיעשו זאת, ולחסוך בהוצאות. בחברה אומרים כי היא עובדת אך ורק על מידע השייך למפרסמים ולא משתפת אותו ביניהם. כך, לדבריה, היא מסייעת למפרסמים להתמודד עם פרסום ממוקד ללקוחות רלוונטיים, תוך שמירה על הנחיות הפרטיות הרגולטוריות ושינויים שנעשו בדפדפנים כמו כרום של גוגל, שהודיעה שהיא הולכת להסיר את האפשרות לגשת למידע צד שלישי של משתמשים.

פיקסל נוסדה ב-2017 ושנה לאחר מכן השתתפה באקסלרטור טקסטארס אטלנטה. דרך חיבור זה הגיע הלקוח האמריקני הגדול הראשון של החברה – אתר הרכב אוטו טריידר. כיום, שלושת היזמים שמאחורי פיקסל – אתגר שפיבק, הדר שפיבק ואלעד לוי – משמשים מנטורים בתוכנית טקסטארס תל אביב, שאותה מנהלת הילה אוביל ברנר.

כעת, לאחר הרכישה, פיקסל תהפוך ליחידה בתוך Logiq. העסקה היא חלק מהכיוון שאליו הולכת הרוכשת – יצירת מערכות פרסום מבוססות בינה מלאכותית, שמפשטות את תהליכי הפרסום למותגים ואתרי אי-קומרס, בעידן שבו יש חשיבות הולכת וגוברת לפרטיות המשתמשים.

פתרון שמסייע להתמודד עם הסערה בעולם הפרסום?

אתגר שפיבק, מנכ"ל פיקסל, אמר כי "עולם הפרסום נמצא בסערה, שהחלה עם מגבלות רגולטוריות על הדרך שבה מפרסמים משתמשים במידע של גולשים, כמו GDPR ו-CCPA (חוקי הפרטיות באירופה ובקליפורניה), והמשיכה עם שימועים בסנאט האמריקני ובהגבלות על חברות הטכנולוגיה הגדולות. הקורונה רק האיצה את התהליכים, וגרמה לגורמים השונים בשוק להבין שיש צורך במערכות חכמות שישרתו את המפרסמים ויכבדו את הפרטיות של המשתמשים".

"מפרסמים רבים חווים עלייה בכמות המשתמשים שמגיעים לאתרים שלהם, אבל לא תמיד העלייה הזו מתורגמת לעליה בהכנסות", הוסיף. "פיקסל עוזרת לבעלי אתרי מסחר אלקטרוני ולמותגים להבין את כוונת הרכישה של הגולשים באתרים שלהם, ומאפשרת להם לנהל את הפרסום שלהם בצורה אפקטיבית".

טום פורוקאווה, מנכ"ל Logiq, ציין כי "הטכנולוגיה של פיקסל משתלבת עם החזון שלנו ליצירת פתרונות לניתוח התנהגות משתמשים בהתבסס על בינה מלאכותית. כבר התחלנו להציג את פיקסל ללקוחות שלנו וקיבלנו פידבקים טובים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים