"יש התפוצצות כפולה: של הטכנולוגיות והארכיטקטורות – ושל הנתונים"

כך אמר מארק אוריגן, ה-CTO של דל טכנולוגיות לאזור EMEA, שדיבר בכנס Connected CIO Virtual Event, בהפקת אנשים ומחשבים, אשר התקיים ביום ה' האחרון

מארק אוריגן, ה-CTO של דל טכנולוגיות לאזור EMEA. צילום: יח''צ

"המטרה היא להניע חדשנות בארגונים ולעשות זאת, בין השאר, על בסיס הדמוקרטיזציה של ה-IT, שתניע אותם לשווקים חדשים עם עוד שירותים. אלא שבדרך, יש אתגר: קצב הופעת הטכנולוגיות החדשות, שפעם היה כל כמה שנים, הואץ. אנו חווים התפוצצות כפולה: של הטכנולוגיות עצמן, עם ארכיטקטורות ה-IT, לצד ההתפוצצות הנמשכת, של הנתונים", כך אמר מארק אוריגן, ה-CTO של דל טכנולוגיות (Dell Technologies) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה).

אוריגן דיבר בכנס Connected CIO Virtual Event, שהתקיים ביום ה' האחרון. באירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, השתתפו עשרות בכירים מהענף, והנחה אותו מני ברזילי, מוחה אבטחת מידע והגנת סייבר.

"ריבוי הטכנולוגיות", הסביר אוריגן, "מביא להתמזגות מגמות. כך, רכיבי המחשוב הולכים ונהיים קטנים יותר, ובמקביל, מספקים יותר כוח עיבוד ומחשוב. בעבר, באופן מסורתי, לארגונים היה דטה סנטר – כעת יש גם Data Center וגם Centers of Data. מגמה נוספת היא הצורך לקשר את הנתונים לאירועים, כדי להעמיק את התובנות שניתן לחלץ מהם, לטובת ההיבטים העסקיים. זאת, תוך שילוב מגמה נוספת – המעבר ממירכוז ה-IT – לביזור שלו. עלינו לספק שירותים חדשים, ולשם כך עלינו להיות קרובים לנתונים, שחלקם בקצה".

בנתה מודל תפעול, מהקצה עד הליבה, לסביבה מרובת עננים. דל. אילוסטרציה: BigStock

בנתה מודל תפעול, מהקצה עד הליבה, לסביבה מרובת עננים. דל. אילוסטרציה: BigStock צילום: BigStock

"לקחת את הענן הפרטי ולחבר אותו לזה הציבורי"

"מחשוב הענן", הסביר, "אינו יעד לכשעצמו, אלא מודל תפעול. הענן, הנמצא עמנו כבר יותר מעשור, הוא מעין מודל לביזור מחודש של המחשוב, ומביא לכך שאנו יותר קרובים לנתונים. מעל זה, יש את השכבה האפליקטיבית, אליה אנו מזריקים בינה מלאכותית. לצד זה, תחילת המימוש של דור 5".

"העתיד הוא דיגיטלי", ציין אוריגן, "כל ארגון נדרש להיות כזה. אלא שהדרך ליעד עוברת כמה אתגרים של טיפול בנתונים שרצים בסביבה מרובת עננים. לכן, עלינו לקחת את הענן הפרטי, לחבר אותו לזה הציבורי, וכך נרחיב את יכולות השירותים לקצה. בנינו מודל תפעול, מהקצה עד הליבה, בסביבה מרובת עננים. בדרך זו אנו יכולים ללכד טכנולוגיות בצמיחה – דור 5, IoT, מחשוב קצה, ניתוח מעמיק לנתונים, בינה מלאכותית ולימוד מכונה – לטובת הזרקת חדשנות. את כל אלו עוטפים אבטחת מידע והלימה לרגולציות".

"כאשר נעים במסע הזה", אמר אוריגן, "יש לשלב בין העולם החדש והישן. אתגר המנמ"ר הוא לקחת את הטכנולוגיות המסורתיות, עם ערימת ה-IT שכבר נבנתה במהלך השנים, ולחבר אותה לעולם החדש, כדי לספק שירותים חדשים. בעולם החדש, הבינה המלאכותית, שנמצאת עמנו כבר יותר ממחצית מאה, מקבלת מקום של כבוד. היא מספקת לנו זיקות, תבניות, דפוסים, הקשרים ומתאמים – בין אירועים ונתונים. היא מעמיקה את התובנות העסקיות, כי היא מחלצת יותר נתונים עם יותר תובנות. היא מספקת עבודה למדעני המידע ומנתחי המידע. ובנוסף, היא פועלת באופן אוטונומי".

"לכל ענן, ציבורי ופרטי, יש יכולות תפעול שונות", סיכם אוריגן, "כדי שהעננים יפעלו יחדיו, פיתחנו API, לטובת המשכיות התהליכים, לקחת את ארכיטקטורת הענן מהליבה עד לקצה. בנינו מודל תפעול דיגיטלי אחד, המאפשר הרחבת השירותים, בארכיטקטורה מבוזרת. בדרך זו, יש ניצול מירבי של הנתונים מהקצה. אנו מסייעים לארגונים לשלב את כלל הטכנולוגיות החדשות, כך שהן יביאו את מירב הערך העסקי – ולעשות זאת תוך אספקת שירותים מהליבה ועד הקצה, וניצול יכולות של העננים השונים. על כל זה, אנו מספקים מעטפת אבטחת מידע כוללת. בדרך זו אנו הופכים את כלל הטכנולוגיות לרלוונטיות לארגונים, על בסיס סביבה מרובת עננים, דור 5 ובינה מלאכותית. ככה אנו מניעים הזדמנויות עסקיות לארגונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים