ישראל ואוקראינה ישתפו פעולה בפיתוח טכנולוגיות למאבק בקורונה

800 משתתפים משתי המדינות נטלו חלק בכנס משותף בן שלושה ימים שנערך באחרונה פיזית בקייב ובאונליין, בהובלת איש העסקים והיזם ד"ר איתן לסרי ● בכנס דובר על כך שהן יקיימו שיתופי פעולה בנושאים שונים מבוססים חדשנות, על רקע משבר הקורונה

ד"ר איתן לסרי, מנכ"ל אתגר ויו"ר פורום החדשנות אוקראינה-ישראל.

נציגים מישראל ומאוקראינה ערכו באחרונה כנס משותף בן שלושה ימים, שבו דנו באפשרויות לשיתופי פעולה בין המדינות בתחומים שונים, בהם חדשנות והי-טק. הכנס התקיים זו השנה השלישית ברציפות, אולם השנה הוא בלט על רקע הרצון המשותף בפיתוח וביישום למאבק בקורונה. במהלך האירוע אף דובר על שיתופי פעולה מעין אלה.

השנה נערך האירוע באופן היברידי: חלק ממשתתפיו נכחו באולפן טלוויזיה שהוקם בתוך אולם אירועים בקייב והאחרים השתתפו בו אונליין, באמצעות טכנולוגיה אוקראינית לניהול כנסים. את הוועידה הוביל ד"ר איתן לסרי, שגם הינחה פאנל פתיחה שעסק בקשר בין הממשלות והתמודדתן עם תוצאות המגיפה תוך שימוש בטכנולוגיה וחדשנות.

ד"ר לסרי מסר כי בסך הכול השתתפו בוועידה 800 איש, עם 51 דוברים מחברות ישראליות ואוקראיניות. הוא ארך 10 שעות ונערכו במסגרתו ארבעה פאנלים. בפאנל המרכזי השתתפו סגן ראש ממשלת אוקראינה ושר הדיגיטל, מיכאל פדורוב; שר הבריאות האוקראיני, מקסים סטפנוב; עמיתו מישראל, יולי אדלשטיין; השר לענייני אקדמיה ומים, זאב אלקין; ושגרירי שתי המדינות: שגריר ישראל באוקראינה, יואל ליאון, ומקבילו, יבגני קורניצ'וק, שנכנס החודש לתפקידו.

השרים אלקין ואדלשטיין הרחיבו על שיתופי הפעולה בין שתי המדינות, בין היתר בחדשנות ובטכנולוגיה בתחומי הבריאות והמים. כל משתתפי הפאנל המרכזי היו בדעה שהגל השני יפקוד את כל העולם ושיש להיערך עד כמה שניתן לחיים בצל הקורונה.

מאמן חכם לשמירה על הבריאות הפיזית והנפשית

נושאים נוספים שעלו בוועידה הם כיצד מאתרים הזדמנויות השקעה במציאות לא רגילה של סטארט-אפים וניווט בהשקעות על רקע משבר הקורונה.

מיזם חדש שנחשף בוועידה הוא קונברסיקס – מאמן וירטואלי חכם ברשת, שמותאם לכל מתאמן, המשלב בין מודלים התנהגותיים לבינה מלאכותית כדי לשמור על הבריאות הפיזית והנפשית. המיזם פותח על ידי חוקרת ההתנהגות ברשת ד"ר לירז מרגלית והוצג על ידי ד"ר לסרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים