כיצד סייע המעבר לענן לעיריית נתניה להתמודד עם משבר הקורונה?

כחלק מההיערכות העירונית לתקופת הקורונה ביצע אגף המחשוב פרויקט מעבר לענן של בזק בינלאומי, בעלות של מאות אלפי שקלים ● מה הענן מאפשר לעירייה ולעובדיה? ואילו תועלות היא הפיקה ממנו?

מימין: בוריס מקסימוב, סגן מנהל אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית נתניה, וירון ריבו, מנהל האגף. צילום: יח"צ

אגף המחשוב ומערכות המידע של עיריית נתניה, בראשות ירון ריבו, סיים באחרונה פרויקט לשדרוג מערך המחשוב לענן, שבוצע על ידי בזק בינלאומי. זאת, כחלק מההיערכות הכוללת של האגף לתקופת הקורונה. לדברי ריבו, השדרוג איפשר ל-500 עובדים נוספים של העירייה לעבוד מהבית. ההיקף הכולל של הפרויקט מוערך במאות אלפי שקלים.

ריבו ציין כי העברת יישומים ושירותים שונים לענן היא חלק מתפיסה כוללת שהעירייה גיבשה, בראשות המנכ"ל שלה, עוד לפני הקורונה. זאת, מאחר שכבר הוטמעה בעיריית נתניה תשתית שאיפשרה לתת לעובדים לעבוד מרחוק ולקבל את כל המידע מתיבות המייל שלהם, בדיוק כפי שהם נמצאים במשרדי העירייה.

"בזכות אסטרטגיה זו, המעבר לתפיסת מחשוב ענן איפשרה ומאפשרת להנהלת העירייה גמישות גבוהה למתן שירות, שרידות והמשכיות עסקית בשגרה ובחירום", אמר ריבו. "אנחנו מסוגלים לעבור לעבודה מלאה מרחוק של כל משתמשי הקצה בעירייה, בהתאם לצרכי ההנהלה. עובדים שנדרשו לעבור לעבודה מהבית קיבלו את כל סביבת העבודה שלהם, כך שהם יכולים המשיך את הפעילות השוטפת ולתת את השירות העירוני לתושבים".

"באמצעות הגמישות של תשתית הענן של בזק בינלאומי, העובדים שהורשו לכך יכולים לנהל את כל הפעילות שלהם גם מהטלפון הנייד", ציין. "לדוגמה, פקח בנייה של העירייה שמסייר בשטח יכול להתחבר מהסמארטפון שלו לענן העירוני ואם יש לו הרשאות מתאימות, להיחשף למידע הדרוש בנוגע למבנה שאותו הוא בוחן, כי הכול מונח אצלו בכף היד".

ריבו הוסיף כי ברמה העקרונית, ניתן להרחיב את ישומי המייל לכל עובדי העירייה, וההחלטה למי לחשוף אותם מתקבלת על פי סדרי עדיפויות שהנהלת העירייה מגדירה. בסך הכול, יש בעיריית נתניה 1,400 משתמשים.

הוא ציין ש-"במקרה של ספקי מערכות מידע שאין ביכולתם לספק מענה בענן, אנחנו מסוגלים לאפשר להם הפעלת המערכת באמצעות הענן הפרטי שלנו".

עוד הוסיף ריבו כי במסגרת אסטרטגיית הענן שהוא מוביל בעיריית נתניה הועלו מערכות המידע העירוניות לענן של אוטומציה החדשה, ובקרוב מערכות השכר יועלו לענן פרטי של מלם תים.

"מהלך אסטרטגי מנצח"

"כשיצאנו לדרך עם פרויקט השדרוג של טכנולוגיית הענן היו לנו חששות, אך כיום אני יכול להגיד שמדובר במהלך אסטרטגי מנצח ואם למישהו היו ספקות, הגיעה תקופת הקורונה והבהירה שאין עוררין על נחיצותו", אמר.

בעירייה אומרים כי כחלק מהפרויקט ניתנה תשומת לב קפדנית לנושא האבטחה הרגיש. "חלק ממאגרי הנתונים העירוניים נמצא תחת מעטפת אבטחת מידע וסייבר", אמר בוריס מקסימוב, סגן מנהל האגף. הוא ציין ש-"במהלך הפרויקט נלקחו שיקולים משמעותיים המיושמים בפלטפורמת הענן העירונית, כגון: שימוש באימות על ידי שני גורמים ובמערכת MDM. אלה מתבססים על יכולת הניטור שבזק בינלאומי מספקת ללקוחותיה".

רון גלב, סמנכ"ל חטיבת פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי: אמר כי "המעבר של חברות ומערכות ציבוריות לענן, כמו אלה של עיריית נתניה, היה בשנים האחרונות חלק גדול מהמיקוד המקצועי שלנו, שהוכיח את עצמו כמהלך נכון, שפגש אותנו בתקופה המאתגרת של הקורונה".

. .

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים