כיצד ה-IT מסייע לעיריית ירושלים לתת שירותים קהילתיים בדיגיטל?

איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים, סיפר על שני פרויקטים שביצעה העירייה באחרונה לשיפור השירות אונליין - לתושבי העיר בכלל ולאלה שמסתייעים בשירותי הרווחה והקהילה שלה בפרט

איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים. צילום: ניב קנטור

אגף מערכות המידע של עיריית ירושלים, בראשותו של איתמר קורנפלד, העלה לאוויר בימים האחרונים שני פרויקטי מחשוב בתחום השירותים הקהילתיים בעיר: האחד הוא מערכת מבט לתושב, שנועדה לשפר את השירותים מנקודת המבט של התושבים, והשני – פורטל רווחה, שיכלול בעתיד אזור אישי לתושבים שמסתייעים בשירותי הרווחה והקהילה של העירייה.

קורנפלד אמר לאנשים ומחשבים כי מערכת מבט לתושב מרכזת את כל המידע על הצרכים של התושבים לפי פילוחים מסוימים – בכל ימות השנה ובמיוחד בתקופת הקורונה. המערכת פותחה על ידי האגף, שמאויש ברובו על ידי עובדי נס, כמיקור-חוץ.

"המערכת מאפשרת ראייה מתכללת של התושב והיא חלק מהמהפכה הדיגיטלית בשירותים הקהילתיים שעיריית ירושלים מובילה בתקופה האחרונה", ציין. "המידע מגיע בפילוחם של קהלי יעד ומאפשר לתכנן פרויקטים ממוקדים לאזרח, שיספקו מענה לצרכיו. היתרונות הנוספים של המערכת הם גמישות בלתי מוגבלת בהקמת פרויקט קהילתיים עם מאפיינים שונים והתאמה לניהול תהליכים מגוונים על ידי גורמים שונים. המידע הוא ברזולוציה של בית אב ופרטים על בני המשפחה, מה שמאפשר להרחיב את המעקב והטיפול באוכלוסיות השונות בעיר".

פורטל רווחה עלה לאוויר בימים אלה ויכלול בעתיד הקרוב רכיב של אזור אישי ראשון מסוגו בכל הנוגע לשירותי הרווחה בישראל – לטובת תושבי העיר בכלל, ובפרט אלה שמטופלים על ידי שירותי הרווחה והקהילה של העירייה. במסגרת זו יוכלו התושבים שמסתייעים באגפים אלה לתקשר באופן אישי עם העובדים הסוציאליים, לתאם פגישות איתם ולנהל יחד איתם, באופן מקוון ושקוף, תוכנית אישית עם לוח זמנים קבוע מראש.

"היתרון המרכזי הוא הגברת השקיפות מול התושבים, תכנון מראש והתאמת תוכניות סיוע אישיות לכלל האוכלוסייה", אמר קורנפלד. הוא ציין שיש למערכת ולאתר פוטנציאל לשימושים רבים, שיפותחו בהמשך על אותה התשתית.

משרדים ישנים-חדשים

אגף המחשוב של עיריית ירושלים חנך השבוע מחדש את משרדיו בקומת הקרקע של בניין העירייה בכיכר ספרא. המשרדים בקומה זו נפגעו באופן קשה כתוצאה מהצתה שקרתה בחודש מאי השנה, מה שהצריך לשקם ולבנות אותם שוב. השיפוץ נוצל לעיצוב מחדש של המשרדים ולשוות להם מראה של חברת היי-טק, כדברי קורנפלד, וכן להטמעת ציוד מחשוב שמשמש את ההלפ דסק של האגף, כמו גם של השו"ב העירוני.

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, קובע מזוזה בטקס חנוכת המשרדים המחודשים של אגף המחשוב העירוני. צילום: דוברות עיריית ירושלים

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, קובע מזוזה בטקס חנוכת המשרדים המחודשים של אגף המחשוב העירוני. צילום: דוברות עיריית ירושלים

קורנפלד דיבר גם על ההיערכות הטכנולוגית של עיריית ירושלים לסגר השני, שבימים אלה המדינה יוצאת ממנו. "ההיערכות הייתה קלה יחסית והיוותה המשך לפעילות שלנו בסגר הראשון, שזה אומר בין היתר תמיכה בעבודה מהבית, כולל למוקדנים, שנותנים שירות מהבית. העירייה מפעילה חמ"ל קורונה, שמרכז את כל המידע על תושבי העיר בהקשר זה, ובדומה לרשויות מקומיות אחרות הקימה מוקד לחקירות אפידמיולוגיות. כל זה הצריך ומצריך עבודה רבה ברמה הטכנולוגית, וביצענו אותה", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים