גיל שויד: "העתיד של עולם הסייבר – מפחיד"

"צפויות עליות גבוהות בכל וקטורי התקיפה ופגיעויות רבות למובייל, כאשר רוב הארגונים לא מגינים על עצמם מהתקפות בעולם זה", אמר מנכ"ל צ'ק פוינט ● הוא ציין שאין ודאות שרמת הפגיעה הנמוכה של הקורונה בהיי-טק תימשך וקרא לממשלה לעזור לחנויות לעבור לפעילות אונליין

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

"אנחנו הולכים לעתיד מפחיד בעולם הסייבר. צפויות עליות גבוהות בכל וקטורי התקיפה ופגיעויות רבות למובייל, כאשר רוב הארגונים לא מגינים על עצמם מהתקפות בעולם זה. העליות האלה כבר החלו וצפוי זינוק בהמשך", כך אמר היום (ה') גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, במסיבת העיתונאים הרבעונית שהחברה עורכת עם פרסום התוצאות העסקיות שלה.

חברות סייבר נוטות לעתים להצהיר הצהרות "מפחידות" ולכאורה, לצ'ק פוינט, בהיותה חברת הסייבר הישראלית הגדולה ביותר, יש אינטרס מרכזי בכך. אלא ששויד לא נוטה להצהיר הצהרות מעין אלה, והיום הוא חרג יחסית ממנהגו. הוא ציין שורה של פגיעויות ומתקפות שאנשי מחלקת המחקר של צ'ק פוינט גילו באחרונה, בהן מתקפה איראנית רחבת היקף וארוכת זמן (מ-2014), שבמסגרתה נחטפים חשבונות טלגרם של מתנגדי משטר וגורמים אחרים שבטהרן רוצים לדעת עליהם. "זאת אחת ממתקפות הסייבר היותר מורכבות שראיתי", אמר מומחה האבטחה הוותיק. "היא מנצלת יכולות במובייל ובמחשב, ופורצת לטלגרם – תוכנה שנחשבת בטוחה להעברת מסרים מוצפנים. כך היא מצליחה להשתלט על המכשיר של הקורבן ולקרוא את ההודעות שהוא שולח ומקבל".

כמו כן, החברה גילתה חולשות באלקסה של אמזון – פגיעות שמאפשרת להאקרים לדעת מה קורה בבתים שלנו, באתר ההיכרויות OKCupid ובאינסטגרם – פגיעות שבאמצעותה ההאקרים יכולים לשלוח אלינו תמונה וכך להשתלט על הסמארטפון שלנו.

אחד מאיומי הסייבר המרכזיים, הנוכחיים והעתידיים, ששויד ציין הוא SIGRed – פגיעות שחודרת ללב מערכת השליטה של הארגון (ה-DNS Active Directory). גם מתקפות הכופרה משתכללות, לדבריו, ו-"אם פעם, ההאקרים היו דורשים דמי כופר כדי לשחרר את המידע של הארגון, כיום הם מאיימים שאם הכסף לא ישולם, הם לא רק שלא ישחררו את המידע, אלא גם יפרסמו אותו". כלומר, ציין, מדובר בסחיטה כפולה.

"הקורונה לא מסייעת לביזנס שלנו, אלא להיפך"

צ'ק פוינט אמנם סיימה את הרבעון השלישי עם עליות בסעיפים העיקריים – ההכנסות גדלו ב-4%, הרווח הנקי ב-7% והרווח למניה ב-14% – אבל לדברי שויד, הקורונה השפיעה על הביצועים של החברה דווקא לרעה. "עם תחילת הקורונה, בחודש מרץ, ביצענו כמה פרויקטים של אבטחת גישה מרחוק, אבל כיום אנחנו רואים מגמה הפוכה, מאחר שהמשבר הכלכלי משפיע על ארגונים והם יותר נזהרים לעשות שדרוגים. הקורונה לא מסייעת לביזנס שלנו, אלא להיפך", אמר.

הוא התייחס גם להשפעת הקורונה על הכלכלה בכלל ועל תעשיית ההיי-טק בפרט ואמר כי "אנחנו מוטרדים מזה. ההשפעה על תעשיית ההיי-טק קיימת אבל מינימלית, אבל זה לא בהכרח יימשך כך. רמת אי הוודאות גדולה: באירופה נכנסים לגל שני של הנגיף, ארצות הברית רוכבת עדיין על הגל הראשון ואין לדעת האם וכיצד תהיה השפעה של תוצאות הבחירות בארצות הברית על הענף. אין כל ודאות שרמת הפגיעה הנמוכה של הקורונה בהיי-טק תימשך".

שויד נשאל האם הממשלה צריכה לסייע לתעשיית ההיי-טק – והשיב בשלילה. "אנחנו מסתדרים", אמר. לעומת זאת, לדבריו, "היא יכולה לעזור לחנויות ולעסקי הקמעונאות לעבור למסחר אונליין, לעבור למודל שבו חנות יכולה לבנות אתר אינטרנט ותשתית טכנולוגית לטובת משלוחים, שכיום היא מאוד רעועה. אם הן היו עושות את זה לפני פרוץ הקורונה, זה היה עוזר להן במצב הנוכחי, אבל זה חשוב גם לעתיד. אנחנו רואים שבאופן כללי, העסקים הפיזיים מפסידים נתח שוק לענקיות האי-קומרס".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בחור

    גיל, יותר מפחיד אותנו האזרחים זה חברות הייטק גדולות שמרוויחות מיליארדים ולא משלמות כמעט מיסים...הרבה יותר מפחיד...מכיר אולי חברה כזאת?!

  2. מוני

    אם בארזים נפלה שלכת מה יגידו אזובי הקיר

  3. Ruhama David Oren

    בין השורות... אתם מסתדרים בינתיים, האם זו תחילתה של תקופת צמצום בצ'ק פוינט? המסר לא ברור לכולם. אוטוטו קורונה תהיה מאחור והפניקה תרד בהתאם.

אירועים קרובים