מחקר: המעבר לעבודה מהבית הוביל לזינוק במתקפות הסייבר על ארגונים

על פי מחקר חדש של סיסקו, כי 61% מהחברות בעולם חוו עליה של 35% במתקפות הסייבר עם המעבר לעבודה מרחוק, כשרוב המתקפות התרכזו בארגונים בינוניים וגדולים

העבודה מהבית - לא ממש בטוחה. צילום אילוסטרציה: BigStock

לצד הזינוק בהיקף העבודה מהבית בגלל הקורונה, חלה עלייה משמעותית במתקפות הסייבר על ארגונים וחברות דרך העובדים. מחקר שהוציאה באחרונה סיסקו מראה כי 61% מהחברות בעולם חוו עליה של 35% במתקפות הסייבר עם המעבר לעבודה מרחוק, כשרוב המתקפות התרכזו בארגונים בינוניים וגדולים.

המחקר עסק במגמות המרכזיות בעולמות הסייבר ואבטחת המידע. השתתפו בו יותר מ-2,600 משיבים ב-12 מדינות באירופה, אסיה ואמריקה, שנשאלו לגבי עמדותיהם ביחס להגנת הנתונים האישיים שלהם. המחקר מעלה נתונים מדאיגים באשר ליכולת של עסקים להגן על פרטיות ואבטחת העובדים שלהם עם המעבר לעבודה מהבית.

החוקרים ציינו כי "אין ספק שהקורונה הביאה לעלייה ניכרת בעבודה ולימוד מרחוק: אם בתקופה שלפניה רק 19% מהחברות אפשרו עבודה מהבית, בזמן הקורונה קפץ הנתון ביותר מפי שלושה – ל-62%, ו-37% מהחברות צופות שיותר ממחצית העובדים שלהן יעבדו מהבית גם לאחר שהקורונה תחלוף".

עוד עולה כי מבחינת אבטחת המידע, המגמה המטרידה ביותר את הארגונים לאחר המעבר לעבודה מהבית הוא איבוד השליטה עליו. לכן, חברות מחפשות דרך לאבטח את המידע מבלי לפגוע בחוויית השימוש של העובד. "מדובר באתגר שצובר תאוצה ומקשה באופן משמעותי על יכולת הפרודוקטיביות של הארגון – מחנות בגדים ועד בנקים, קופות חולים ועוד", ציינו בסיסקו.

תסכול כללי של המנהלים הטכנולוגיים

החוקרים מצביעים על תסכול כללי בקרב מנהלי הטכנולוגיה בחברות. מחציתם העידו שפתרונות אבטחת המידע בארגונים שלהם מסורבלים, מורכבים ולא נותנים מענה אמיתי להגנת הפרטיות. 60% מהם אמרו שהם מודאגים לגבי פרטיותם, כשהם משתמשים בכלים הנוכחיים שעומדים לרשותם. רוב הנשאלים לא יודעים אם יש חוקים במדינות שלהם שמגינים עליהם מפני חשיפה ושיתוף של מידע רפואי; רוב העובדים לא יודעים מה המחויבות של המעביד ומה הזכויות שלהם בנושא זה; כ-80% מהם אמרו שהם לא יודעים מה המעביד שלהם עושה עם המידע האישי שלהם, במיוחד כשהם מרגישים שאין להם השפעה של ממש על הנושא; 30% חוששים שהמעביד ישתמש במידע לצרכים שאינם קשורים לקורונה; 25% חוששים שהוא יחלוק את המידע הזה עם צדדים שלישיים; ו-24% מפחדים שהמידע לא יושמד או יימחק גם לאחר שלא יהיה בו יותר צורך.

"הצורך האמיתי לאפשר לעובדים לקבל מענה שלם וכולל של אבטחת מידע וסייבר, ולעשות זאת בלי לפגוע בחוויית המשתמש של העובדים, מייצרת הזדמנות לצמיחה בהשקעות סייבר", ציינו החוקרים. "כ-66% ממקבלי ההחלטות בארגונים אומרים שהקורונה תוביל להשקעות סייבר משמעותיות, אבל הם מחדדים: לא מדובר ברכישה של עוד מוצרים, אלא בהשקעה באבטחה טובה יותר, שמתאימה לצרכים החדשים של הארגון ולמציאות החדשה".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

לדברי אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, "הקורונה העצימה את אחד האיומים השקטים והקטלניים של עסקים וחברות: איום אבטחת המידע והסייבר. אנחנו עדים מדי יום לאינספור מתקפות סייבר שיכולות לשתק עסק, ארגון ולעתים אף מדינה שלמה – בלחיצת כפתור. המענה לאיום שכזה מצריך חברות ליישם פתרון הוליסטי שמגן על העובד מכל מקום ובכל פלטפורמה – מהמחשב ועד לסמארטפון. חברות שלא יעשו זאת יתקשו לשרוד בעידן הנוכחי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    סיסקו ממש לא מודאגת מסייבר. היא מודאגת מהפחתת הזמנות להתקנת רשתות מקומיות. תחשבו על זה, ענן ציבורי או הברידי ועבודה מהבית מה נשאר לסיסקו או ג'וניפר?

אירועים קרובים