ד"ר עופר רימון, מנמ"ר משרד החינוך, עוזב את תפקידו

רימון פורש אחרי שבע שנים בתפקיד וארבע שנים נוספות כראש מינהל מדע וטכנולוגיה ● תחת אחריותו היו תוכניות תקשוב בתי הספר והלמידה מרחוק, שעלו לכותרות בתקופת הקורונה עקב יישומן החלקי, מאחר שהממשלה לא העבירה תקציבים

ד''ר עופר רימון, המנמ"ר הפורש של משרד החינוך. צילום: ניב קנטור

ד"ר עופר רימון, סמנכ"ל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך, הודיע היום (א') במכתב לעובדים כי הוא פורש מתפקידו, שבו הוא מכהן בשבע השנים האחרונות. ד"ר רימון היה אחראי על יישום התוכנית לתקשוב בתי הספר, שעד כה יושמה באופן חלקי ביותר, עקב קשיים תקציביים, ועל מערך הלימודים מרחוק בתקופת הקורונה.

רימון מונה לתפקיד בספטמבר 2013 במקומה של המנמ"רית הקודמת, סופיה מינץ, שפרשה לגמלאות. בין השנים 2009 ל-2013 הוא היה ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד – תפקיד שבו המשיך לכהן גם לאחר מינויו כמנמ"ר, עד היום. זאת, לאחר שעם מינויו למנמ"ר אוחד מינהל זה עם מינהל התקשוב. הוא כיהן תחת חמישה שרים: גדעון סער, שי פירון, נפתלי בנט, רפי פרץ ויואב גלנט.

אחד הפרויקטים הבולטים שרימון היה אחראי עליהם, מהבחינה הטכנולוגית, הוא תקשוב בתי הספר. ההחלטה לתקשב את מערכת החינוך התקבלה כבר לפני יותר מעשור, עוד בטרם רימון נכנס לתפקידו, אולם יושמה עד כה באופן חלקי ביותר. זאת, בעיקר עקב העובדה שהממשלה לא סיפקה את התקציב המיועד, והעדיפה להסיט אותו למטרות אחרות. עקב כך, משרד החינוך נכנס למשבר הקורונה כששני שלישים מבתי הספר לא מתוקשבים וכשלרבים מהמורים והתלמידים אין מחשבים שבאמצעותם ניתן יהיה לבצע את הלמידה מרחוק. בקרב חלק מהמורים והתלמידים שיש להם מחשב, הוא משמש גם את יתר בני הבית, כך שהוא לא זמין להם כל הזמן.

במהלך המשבר הודיע משרד החינוך כי האיץ את יישום התוכנית, כך שעד סוף שנת הלימודים הנוכחית, כל בתי הספר שהיו אמורים לקבל מחשב במסגרתה – יקבלו אותו, וכי חלק מהמחשבים יגיעו עד ינואר הקרוב. משרד האוצר אף הודיע ביולי האחרון כי הוא יעביר לצורך כך למשרד החינוך 900 מיליון שקלים. לפני כחודשיים, לקראת פתיחת שנת הלימודים, הודיע שר החינוך, יואב גלנט, כי כבר נרכשו 150 אלף מחשבים.

לצד התוכנית לתקשוב בתי הספר, רימון אחראי על פיתוחם של מערכי הלמידה מרחוק, שמשמשים כיום את התלמידים במקום בית הספר הפיזי.

במכתב הפרישה ששלח לעובדים כתב רימון כי "בכל אחד מהתחומים שאותם אנחנו מובילים – תקשוב בתי הספר, החינוך הטכנולוגי ומערכות המידע – שורות חדוות עשייה, התפתחות וחדשנות, על אף – ואולי גם בזכות – מגיפת הקורונה, שפקדה את העולם כולו".

"מעורב ומוביל את המחשוב במשרד החינוך"

רימון זכה בציון לשבח בטקס IT Awards של אנשים ומחשבים, שנערך בפברואר האחרון – עוד לפני הקורונה. בנימוקי הוועדה שבחרה בו נכתב כי הוא "חבר הנהלת משרד החינוך, שחולש של תקציב של כ-450 מיליון שקלים, ומוביל טכנולוגיות במשרד שמאופיין במגוון גדול של סוגי משתמשים, מורכבות תפעולית ו-'עסקית' גבוהה. ד"ר רימון מעורב ומוביל את נושא המחשוב והטכנולוגיה בכל אספקט של מרקם הפעילות של משרד החינוך. ההצלחה שלו נובעת מהגדרת היחידה כמנוע צמיחה של המשרד. בהתאם, הוא מוביל יוזמות חדשות למהפך בתחום במשרד החינוך ושינויי עומק בתהליכים טכנולוגיים".

עוד צוין כי הוא "מנהל יחידה של 500 עובדים בחמישה אגפים מונחי תפיסת השירות שנבנתה בהנחייתו, לפי סיווג והגדרה של לקוחות המשרד, בנייה של פורטלים שמותאמים לכל לקוח, התקנה והטמעה של מערכת CRM ומוקדי שירות לקוחות – בשאיפה להגיע לאמת ארגונית אחת, בסביבה של 180 מערכות מידע ענקיות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמילקיהו

    כמו משרד החינוך כולו, מערכות מידע של המשרד הן סמטוכה אחת שלמה. כלקוח שלהם אתה צריך לתווך בין יחידות פנימיות שלהם ולעתים גם ספקים של המשרד. מערכות עולות חצי אפויות (עיין ערך מצבת תלמידים) אבל אף אחד שם לא נותן למציאות לשנות לו. חבל. עם חצי מיליארד ש"ח בשנה אפשר לשנות את פני הפדגוגיה בישראל.

  2. נדב בצר

    אני מאחל לדר רימון המשך מוצלח אבל, החינוך הטכנולוגי נסוג באופן משמעותי בתקופתו של דר רימון שהיה עסוק בקידום פרויקט התיקשוב. האיחוד של מנהל מדע וטכנולוגיה עם פרויקט התיקשוב הוא כישלון ענק. מעשית חייבים להפריד את השניים ולמנות מנהל ראוי למנהל מדע וטכנולוגיה הכותב: ד"ר נדב בצר, ממונה מגמות תכנון הנדסה ובקרה ומפמ"ר מגמות המכונות בדימוס.

אירועים קרובים