עובדי שע"מ מכחישים: אנחנו לא שובתים – עובדים בהתאם לשעות המקובלות

ועד עובדי זרוע המיחשוב של רשות המיסים מכחיש את הפרסומיםאודות עיצומים או שביתה מתוכננת ● בשבוע שעבר הורה הוועד ל-300 עובדיו להמשיך לעבוד אבל רק בשעות העבודה הרגילות, ולא לבצע יותר כוננויות ותורניות, למעט מקרים דחופים וקריטיים

דורון דודו, יו"ר ועד עובדי שע"מ
רשות המסים

רשות המסים

ועד עובדי שע"מ, זרוע המיחשוב של רשות המיסים, מכחיש את הפרסומים בכלי התקשורת לפיהם העובדים נוקטים בעיצומים או מתכוונים לשבות. בשבוע שעבר הורה הוועד ל-300 עובדיו, להמשיך לעבוד כרגיל, אבל רק בשעות העבודה הרגילות, ולא לבצע יותר כוננויות ותורניות, למעט מקרים דחופים וקריטיים. 

הסיבה: מאז פרוץ הקורונה רוב העובדים עברו לעבוד מהבית, כמו כל עובדי המגזר הציבורי. אולם, לטענת העובדים, הממשלה הפסיקה לשלם להם את רכיב הכוננויות והתורנויות שמעבר לשעות העובדה, המהווה חלק מבסיס השכר שלהם. כתוצאה מכך העובדים טוענים כי שכרם ירד בשיעור של עד 30 אחוזים.

"אנחנו לא מפסיקים לעבוד, אלא אמרנו לעובדים לעבוד את שעות העבודה הרגילות", אמר דורון דודו, יו"ר ועד עובדי שע"מ. לטענתו הפרסומים בכלי התקשורת לא נכונים והם הודלפו בכוונה על ידי משרד האוצר כחלק מהמאבק שלהם.

"איננו יכולים לבקש מהעובדים המסורים שלנו לעבוד מסביב לשעון, מבלי שהממשלה תהיה מוכנה לתגמל אותם בדרך כל שהיא", אמר דודו. "אנחנו מבינים שזו שעת משבר, תקופת קורונה. מאז תחילת המשבר העובדים שלנו עבדו במסירות, במקביל לקורונה ממשיכים את כל הפרויקטים, כמו למשל רשות ללא נייר, שאמור לעלות לאוויר ביום א', ואנו עובדים כעת על הפעימה הבאה ועל הפרויקטים החדשים, אבל ההתגייסות לשעת חירום לא יכולה להיות חד צדדית", הבהיר יו"ר הוועד.

"כולם הבינו עד כמה קריטית עבודת ה-IT של רשות המיסים"

כפי שפורסם בעקבות טענות העובדים, רשות המיסים דורשת מהעובדים לחזור לעבודה פיזית במשרדי שע"מ, אבל בקפסולות בשתי משמרות, משמרת בוקר ומשמרת צהריים, שמסתיימת בתשע בערב – ללא כל תגמול נוסף. "אנחנו מוכנים לחזור לעבודה אבל בתגמול מתאים", אמר דודו. מעבר לזה, בוועד מציינים כי בין עובדי שע"מ יש נשים עובדות מטופלות בילדים, חלקן חרדיות, שאינן יכולות לעבוד בשעות הערב, ומעולם לא עשו זאת.

דודו אמר כי העובדים מאפשרים לרשות המיסים לממש את מדיניות הממשלה בטיפול במשבר בהיבט הכלכלי שלו. "כולם הבינו עד כמה קריטית עבודת ה-IT של רשות המיסים, ואנחנו גאים על כך", אמר דודו.

אם העובדים יממשו את האיום שלא לעבוד מעבר לשעות העבודה, תיתכן דחייה או פגיעה בתכניות הממשלה לפיצוי מגזרים במשק, שנפגעו מהקורונה, כבר בחודש הקרוב.

מעבר לסכסוך הזה, יש לציין כי עובדי שע"מ נמצאים במו"מ מתמשך עם הנהלת שע"מ והרשות, לגבי השינויים במבנה הארגוני של הרשות, שהחלו עוד לפני הקורונה. חלק מהשינויים מדברים על קליטה רחבה יותר של עובדים חיצוניים, בחוזים מיוחדים ולא כעובדי מדינה. בוועד מבהירים כי לא יאפשרו את המשך המו"מ, ובוודאי לא את תחילת ביצוע הרפורמה בתקופת הקורונה, וכל עוד לא תיפתר בעיית הכווננויות.

תגובת רשות המיסים

מרשות המיסים נמסר כי "בעקבות הפעילות המוגברת של רשות המסים המתעצמת בתקופת הקורונה, והצורך בשדרוג טכנולוגי לטובת שיפור השירות לאזרחים ולעסקים כחלק מהאסטרטגיה אותה מוביל מנהל הרשות, ערן יעקב, עולות סוגיות שונות ומתנהל דיון בין הוועדים לרשות, בין היתר בנושאי שכר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים