סטירה מצלצלת: סיסקו נקנסה ב-1.9 מיליארד דולרים בשל הפרת זכויות פטנטים

"סיסקו הפרה ארבעה פטנטים שבבעלות  Centripetal Networks, קבע שופט מחוזי בארה''ב, והגדיל את הסכום פי 2.5, לכ-1.9 מיליארד דולרים, עונש על התנהלותה הלקויה ● סיסקו: "מאוכזבים מפסק הדין, מצפים להגיש את הערעור עליו במהירות, לנוכח הראיות המהותיות לאי הפרה של הפטנטים"

13 שנים מאחרוי סורג ובריח ליקיר בן דוד.

לאחר משפט ממושך, בית משפט קבע, כי סיסקו (Cisco) אכן הפרה ארבעה פטנטים שהיו בבעלות Centripetal Networks. הנרי מורגן, שופט מחוזי בארה"ב, קבע, כי סיסקו הפרה פטנטים של התובעת, הקשורים לפתרונות אבטחת הסייבר שלה. השופט קבע, כי סיסקו תחויב בתשלום נזקים והגדיל את הסכום פי 2.5, לכ-1.9 מיליארד דולר, עונש על התנהלותה הלקויה.

בשנת 2018 נתבעה סיסקו בראשונה בהפרה של הפטנטים שלCentripetal . היה זה כשנה לאחר שהתובעת שיתפה את סיסקו בפרטים על הטכנולוגיה שלה במסגרת הסכם סודיות, NDA. למרות זאת, הפונקציונליות של הטכנולוגיה שולבה במהירות במוצרי סיסקו עצמה בשנת 2017.

"העובדה שסיסקו שחררה מוצרים עם הפונקציונליות של Centripetal בתוך שנה ממועד שיתוף המידע שלה – היא הרבה מעבר למקריות בלבד", קבע השופט מורגן. בפסק הדין הוא ציין גם את ההתנהלות הדו-פרצופית של ענקית התקשורת, שלפיה "סיסקו אספה בלא הרף מידע מהתובעת, כאילו בכוונתה לרכוש את הטכנולוגיה ממנה, אולם אז היא ניכסה את המידע שנצבר בפגישות אלו כדי ללמוד על הפונקציונליות מבוססת הפטנט של Centripetal והטמיעה אותה במוצרים שלה". השופט קבע, כי סיסקו תשלם 755.8 מיליון דולרים בגין השימוש בפיתוחי התובעת. הוא הכפיל את הסכום ב-2.5 לאחר שמצא שההפרה של סיסקו הייתה "מכוונת ומחמירה". עוד הורה השופט לסיסקו לשלם לתובעת תמלוגים בגובה 10% ממכירות חלק ממוצריה בשלוש השנים הבאות, ו-5% תמלוגים בשלוש השנים לאחר מכן.

משקיפים ציינו, כי נראה שההגנה של סיסקו במשפט הייתה מוגבלת. אנשיה אמרו שהם מאוכזבים מפסק הדין של השופט – וכי הם מצפים להגיש את הערעור עליו במהירות, לנוכח "הראיות המהותיות לאי הפרה של הפטנטים", וכי היא פיתחה את הטכנולוגיה לפני הקמתה של Centripetal. אלא שהשופט לא קיבל זאת. "סיסקו לא קידמה כל הגנה סבירה מבחינה אובייקטיבית במשפט", נכתב בפסק הדין, "למעשה, חלק מהראיות אף  של סיסקו סתרו לעיתים קרובות את תזת אי-ההפרה שלה. התזה לא הצליחה להכיר בפונקציונליות החדשה, שאותה היא העתיקה מהתובעת במהלך הסכם הסודיות ולאחריו".

בחודשים האחרונים המשפט מערך באופן מקוון. על פי המדווח, אף שסיסקו ביקשה שייעשה שימוש ב-וובקס, מערכת שיחות הוועידה שלה, המשפט התנהל בזום. פול אנדרה, אחד מעורכי הדין של התובעת, אמר, כי גזר הדין הוא "זכייה משמעותית עבור חברות קטנות וחדשניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים