רשות החדשנות תעניק הגנה לגופים מוסדיים שישקיעו בחברות היי-טק

המענק נועד בין היתר כדי לסייע לחברות היי-טק שערב הקורונה היו בשלבי גיוס ראשונים, ואינן יכולות להמשיך ולגייס ● היקף המענק כ-2 מיליארד שקל, והוא יינתן ל-10 גופים מוסדיים - קופות גמל ופנסיה, בנקים וביטוח - שנבחרו על ידי ועדת ההשקעות של הרשות

זקוק לחיזוק דחוף. ההיי-טק הישראלי. אילוסטרציה: BigStock
רשות החדשנות

רשות החדשנות

הממשלה אישרה מענקי הגנה לגופים מוסדיים שישקיעו בחברות היי-טק. רשות החדשנות, רשות שוק ההון והרשות לניירות ערך אישרו מסלול מענקים בהיקף של 2 מיליארד שקל, לעשרה גופים מוסדיים, קופות גמל ופנסיה, ביטוח ובנקים, שישקיעו ויסייעו במימון לחברות היי-טק ישראליות הנמצאות בשלב ראשוני של צמיחה.

חברות אלו הן בין הנפגעות העיקריות ממשבר הקורונה, מאחר שלא יכלו להשלים תהליכי גיוס שיאפשרו להם להמשיך לתפקד. המסלול, שהושק אמש (ד'), הוא נדבך נוסף במגוון הפתרונות שגובשו.

על פי המתווה שאושר, תינתן הגנה של המדינה על תיק השקעות של גוף מוסדי המשקיע בחברות טכנולוגיות. הגופים שיקבלו בשלב את זה את ההגנה הם: מזרחי טפחות מנורה מבטחים, מגדל, פסגות בית השקעות, בנק לאומי – שוק ההון, דיסקונט קפיטל, הפניקס, מור בית השקעות, בנק הפועלים – שוק ההון, וכלל ביטוח. הגופים האלו נבחרו מתוך שורה של הצעות שהוגשו לוועדת ההשקעות, במסגרת קולות קוראים שבהם השתתפו גופים מוסדיים.

"תחילתו של שינוי מבני בשוק ההון הישראלי להתמחות בהשקעה בטכנולוגיה". ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה. צילום: רשות החדשנות

"תחילתו של שינוי מבני בשוק ההון הישראלי להתמחות בהשקעה בטכנולוגיה". ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה. צילום: רשות החדשנות

הגופים הזוכים יזכו למסגרת השקעה מאושרת בהגנת מדינה, בשיעור של 40% מהשקעותיהם. ההשקעות יבוצעו במהלך 18 החודשים הקרובים בחברות היי-טק ישראליות בשלבי צמיחה ראשוניים. התיק ינוהל על ידי גוף ההשקעה המוסדי לתקופה של 8.5 שנים (18 חודשי השקעה + 7 שנות אחזקה), כמקובל בענף.

"זהו צעד חשוב שיחזק את מעמדה של תעשיית ההיי-טק הישראלית בעולם כולו, לצד הבטחה על שמירת כספי העובדים, המבוטחים והחוסכים לפנסיה בציבור הישראלי", אמר שר האוצר, ישראל כץ.

"משקיעים מוסדיים שנמנעו עד כה להשקיע בהיי-טק הישראלי, בגלל מגבלות טכניות וסיכוני השקעה, יוכלו עתה לעשות זאת בהיקפים גדולים יותר", אמר שר הכלכלה, עמיר פרץ.

ד"ר עמי אפלבום, המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה ויו"ר רשות החדשנות אמר: "אנו מאמינים שמהלך זה יסמן את תחילתו של שינוי מבני בשוק ההון הישראלי להתמחות בהשקעה בטכנולוגיה, אשר יביא להאצת הכלכלה הישראלית לכיוון ההיי-טק והכלכלה הדיגיטלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים