אמנסטי: למרות ההבטחות, טוויטר עדיין לא מגינה על נשים מאלימות

ארגון זכויות האדם הבינלאומי פרסם דו''ח מעקב, שנתיים לאחר דו"ח חריף שפרסם בנושא, תחת הכותרת "הרעלת טוויטר" ● על פי אמנסטי אינטרנשיונל, טוויטר יישמה רק המלצה אחת במלואה מתוך עשר ● טוויטר בתגובה: אכן צריכים לעשות יותר, המידע נתון לפרשנות

טוויטר הרעילה, כך קבע דו"ח של אמנסטי אינטרנשיונל. צילום: מתוך הדו"ח

חרף הבטחות והתחייבויות חוזרות ונשנות, טוויטר (Twitter) עדיין אינה עושה די על מנת להגן על נשים מפני אלימות והתעללות אונליין; כך עולה מדו"ח חדש של אמנסטי אינטרנשיונל (Amnesty International).

הדו"ח החדש שפרסם הלילה (ב') ארגון זכויות האדם הבינלאומי – הנושא את השם "גיליון הציונים של טוויטר" – מתפרסם שנתיים לאחר דו"ח חריף שפרסם בנושא, תחת הכותרת "הרעלת טוויטר".

עדיין נכשלת בהגנה על נשים מפני אלימות והתעללות אונליין. טוויטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

עדיין נכשלת בהגנה על נשים מפני אלימות והתעללות אונליין. טוויטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

חייבת לעשות עוד רבות על מנת להתמודד עם הבעיה

הדו"ח הנוכחי בחן את האופן שבו יישמה הרשת החברתית את שורת ההמלצות של אמנסטי מהדו"ח ב-2018, שנועדו להתמודדות עם האלימות המכוונת ספציפית כלפי נשים בפלטפורמה של טוויטר. הממצאים מראים שחרף כמה צעדים מבורכים קדימה, "טוויטר חייבת לעשות עוד רבות על מנת להתמודד עם הבעיה ולעצור אותה. החברה יישמה באופן מלא רק המלצה אחת מתוך עשר שניתנו לה, והתקדמה מעט מאוד בשקיפות בכל הנוגע לאופן הטיפול שלה על דיווחים על אלימות מקוונת".

"ההתעללות המתמשכת שנשים מתמודדות עימה בפלטפורמה מערערת את זכותן לבטא את עצמן באופן שוויוני, חופשי ובלא פחד", נכתב בדו"ח, "התעללות זו היא חוצת גבולות: נשים ממיעוטים אתניים, או דתיים, נשים מ-קסטות שוליות, נשים לסביות, דו-מיניות, טרנסג'נדריות, כמו גם א.נשים.ן שזהותם.ן המינית אינה בינארית, וכן נשים בעלות מוגבלויות – כולן, בלא יוצא מן הכלל, מושפעות באופן לא פרופורציונלי מהתעללות ואלימות מקוונת בפלטפורמה של טוויטר".

"טוויטר עדיין איננה עושה די כדי להתמודד עם מבול המסרים האלימים שנשים מתמודדות עמו בפלטפורמה שלה. הניתוח שלנו מראה שלמרות התקדמות מעטה, טוויטר עדיין אינה פועלת כדי להגן באופן הולם על גולשות החברות ברשת החברתית שלה, מה שמוביל רבות מהן לגזור על עצמן שתיקה, או לצנזר את עצמן בפלטפורמה הזו", אמרה ראשא עבדול רחים, מנהלת שותפה של אמנסטי-טק – הזרוע הטכנולוגית של אמנסטי – "יצרנו מתווה ברור, שכולל צעדים ישירים שטוויטר יכולה לנקוט, כדי שהפלטפורמה שלה תהיה מקום בטוח יותר עבור נשים, שיוכלו לבטא את עמדותיהן. טוויטר יכולה ומוכרחה לעשות עוד יותר על מנת להגן על נשים מפני אלימות והתעללות".

אלימות והתעעלות אונליין. אילוסטרציה: Ocus Focus/BigStock

אלימות והתעעלות אונליין. אילוסטרציה: Ocus Focus/BigStock

שילוב הפיקוח האנושי והטכנולוגיה מאפשר לטוויטר יכולת תגובה פעילה ויזומה

"טוויטר נרתעת מגילוי מידע מפורט אודות מספר מנהלי התוכן שהיא מעסיקה, כולל סוג הכיסוי שהם מספקים בארצות ובשפות שונות", נכתב בדו"ח, "פלטפורמת המדיה החברתית צריכה להיות שקופה יותר לגבי האופן בו היא מתכננת ומיישמת תהליכים אוטומטיים לזיהוי התעללות מקוונת נגד נשים. טוויטר אמנם חשפה פרטים על האופן בו היא משתמשת באלגוריתמים כדי להילחם במידע שגוי במהלך המגפה הנוכחית של הקורונה, אך היא עדיין לא מספקת את אותה רמת שקיפות לגבי אופן השימוש באלגוריתמים, כדי לטפל בציוצים פוגעניים… על טוויטר מוטלת האחריות לכבד את זכויות האדם, כולל הזכויות לחיות בלא אפליה ואלימות ועם חופש ביטוי… זה לגמרי בכוחה של טוויטר ליישם את השינויים הללו, שיעשו הבדל אמיתי עבור מיליוני הנשים שבפלטפורמה, החוות אלימות מקוונת".

בתגובה לדו"ח, הרשת המצייצת הכירה בכך שעליה לעשות יותר משעשתה עד כה. אולם החברה הדגישה שהשילוב של פיקוח אנושי ושימוש בטכנולוגיה מאפשר לה להגיב באופן יותר פעיל ויזום לאלימות ולהתעללות מקוונות. על פי טוויטר, בפרסום מידע המפולח לפי מדינה או אזור, המידע יכול להיות פתוח לפרשנות מוטעית וליצור רושם שגוי לגבי הבעיה.

אמנסטי אינטרנשיונל הגיבה ואמרה כי היא מכירה בכך שההקשר הוא חשוב, אולם אין כל דבר המונע מטוויטר לספק את ההקשר לצד המידע. "המחויבויות של החברה לזכויות האדם משמעה שחובתה להיות שקופה לגבי האופן שבו היא מתמודדת עם דיווחים בנוגע לאלימות ולהתעללות מקוונת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים