דניאל בן עטר – הישראלי הבכיר ביותר בחטיבת הייצור של אינטל

בן עטר מונה לסגן האחראי על ייצור שבבי העתיד בכל מפעלי החברה בעולם ● הוא עובד באינטל מזה 27 שנים ויהיה אחראי במסגרת תפקידו החדש על ייצור שבבים בטכנולוגיות מתקדמות במפעלי הסיליקון של החברה ברחבי העולם

דניאל בן עטר, מנהל משותף של כל מפעלי הייצור של אינטל, וסגן נשיא אינטל העולמית. צילום: יח"צ

דניאל בן עטר, כיום מנכ"ל מפעלי הייצור של אינטל ישראל, מונה לתפקיד הבכיר ביותר שניתן לישראלי אי פעם בחטיבת הייצור העולמית של החברה: סגן האחראי על ייצור שבבי העתיד במפעליה ברחבי העולם – כך נמסר היום (א'). במסגרת מינויו החדש יהיה בן עטר אחראי על ייצור שבבים בטכנולוגיות מתקדמות במפעלי הסיליקון של אינטל, שפרוסים במדינות שונות, ובהן ישראל.

בן עטר התחיל את הקריירה שלו באינטל ב-1993 כסטודנט לדיפוזיה ולאחר מכן כמהנדס, במפעל הראשון שהקימה החברה בישראל – Fab 8 בירושלים. מאז הוא מילא תפקידים רבים בתחומי ההנדסה והניהול בקבוצת הייצור בארץ ובחו"ל, לרבות תפקידים בפיתוח טכנולוגיית תהליך הייצור ושדרוג מפעלים לייצור בהיקפים גדולים, במספר טכנולוגיות.

ב-2011 הוא מונה למנכ"ל המפעל Fab 28 בקריית גת, בו הוביל את השדרוג לטכנולוגיית 22 ננו-מטר. בן עטר כיהן בתפקיד זה עד 2015, כשמונה למנכ"ל מפעלי הייצור באינטל ישראל. במסגרת תפקידו הנוכחי הוא ניהל את שדרוג המפעל של אינטל לטכנולוגיות 14 ננו-מטר ו-10 ננו-מטר, וכן תהליכי פיתוח יכולות מתקדמות. כך, הוא פיתח אסטרטגיות חדשניות, שכללו, בין השאר, קיצור של תקופת הסטארט-אפ במפעלים, מתודולוגיית עמידה בסטנדרטים גבוהים של בקרת איכות, מתודולוגיית פתרון בעיות וקבלת החלטות וכן מתודולוגיה חדישה להכשרת קו הייצור.

פועל לקידום המגוון בהיי-טק הישראלי

תחת הנהגתו של בן עטר זכה המפעל פעמיים בפרס האיכות היוקרתי ביותר באינטל – Intel Quality Award – ב-2013 וב-2019. ב-2018 הוא זכה להוקרה מעיריית קריית גת ושר הכלכלה על תרומתה של אינטל לקידום התעשייה והתעסוקה בעיר. בן עטר הוביל בשנים האחרונות קידום של אוכלוסיות מגוונות ושילובן בהיי-טק, כגון: 40% נשים בתפקידים טכנולוגיים, שילוב אוכלוסיות מדרום הארץ ללא השכלה (תוכנית אופק דרום), שילוב בעלי מוגבלויות וכן קידום מגזרים שונים.

בתגובה למינוי אמר בן עטר כי "נפלה בחלקי הזכות להוביל את הייצור באינטל העולמית. משימתי היא להוביל את מפעלי אינטל הגלובליים לניצחון בתחרות על ייצור שבבי העתיד".

בהתייחסו למפעל Fab 28 בקריית גת הוא ציין כי "הייתה זו הגשמת חלום עבורי ונפלה בחלקי הזכות להוביל אותו. יש למפעל משימה חשובה והוא מחויב לחזון של 'ביחד עושים היסטוריה מדהימה'. בשבילנו אלה לא רק מילים, אלא מעשים שמגשימים חלום, וזוהי ציונות אמיתית".

לבן עטר תואר ראשון בפיזיקה ומתמטיקה ותואר מוסמך בפיזיקה – שניהם מהאוניברסיטה העברית. יש לו גם תואר מתקדם במנהל עסקים מבית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית. הוא נשוי לרויטל ואבא גאה לשלושה ילדים: יהונתן, איתמר ועמר.

יצוין שבן עטר אינו הישראלי הבכיר הראשון בהנהלה של אינטל העולמית. קדמו לו מולי אדן, שכיהן כסגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת המחשבים הניידים והשולחניים בחברה; דדי פרלמוטר, שכיהן כסגן נשיא והאחראי על פיתוח טכנולוגיות למעבדים בחברה; ומקסין פסברג, שאף היא הייתה סגנית נשיא אינטל והובילה את אחד המהלכים החשובים בחברה בשנים האחרונות – המיזוג של מובילאיי הישראלית לתוכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים