קבצים חסויים הודלפו מאינטל – החברה חוקרת

הדליפה, לפי אינטל, כללה כמעט 17 ג'יגה-בייט של מסמכים והתכתבויות ● הפורצים אמרו לעיתונאים כי היקף הפריצה גבוה במעט ומגיע ל-20 ג'יגה בייט נפח

אינטל. צילום: BigStock

דליפה גדולה של קבצי ומסמכים פנימיים של אינטל (Intel) פורסמה על ידי משתמש טוויטר (Twitter). ענקית השבבים הודיעה שפצחה בחקירה.

אינטל מסרה כי הדליפה, של כמעט 17 ג'יגה-בייטים של מסמכים והתכתבויות, פורסמה באתר שיתוף הקבצים Mega.nz ביום ה' האחרון. הפורצים אמרו לעיתונאים כי היקף הפריצה גבוה במעט ומגיע ל-20 ג'יגה בייט נפח. מקורם של הקבצים בפורטל של אינטל, שיש לו גישה ללקוחות, שותפים וגורמים חיצוניים אחרים.

"אנו חוקרים את המצב הזה", נמסר מהחברה, "נראה כי המידע מגיע ממרכז המשאבים והעיצוב של החברה, המארח מידע לשימוש הלקוחות, השותפים והגורמים החיצוניים האחרים שהם בעלי אישור גישה. אנו מאמינים כי אדם בעל אישור גישה הוריד ושיתף נתונים אלה".

דליפת מידע. אילוסטרציה: BigStock

דליפת מידע. אילוסטרציה: BigStock צילום: BigStock

טילי קולמן, משתמש הטוויטר שפרסם את הדליפה, אמר כי החומרים שהודלפו מכילים מידע מסווג או סודי שהתקבל ממקור אנונימי "שהפר (או פרץ ל)" אינטל מוקדם יותר השנה. קוטמן הבטיח שיהיו יותר דליפות עם "דברים אפילו יותר עסיסיים ויותר מסווגים".

החומר שהודלף כולל כלים שונים לפיתוח ואיתור באגים במערכות של אינטל, מפות דרכים טכנולוגיות, תרשימים של מעבדים שונים, חבילות קוד מקור לפלטפורמות שונות של אינטל, וכן מסמכים, כלים וקושחה עבור מעבדי Tiger Lake שצפויים להגיע לשוק בקרוב.

קוטמן, יועץ IT שמתגורר בשוויץ, אמר כי "המוטיבציה הכוללת שלנו היא לשחרר מידע" – ובמקביל, לסייע לחוקרי אבטחה "למצוא ולהעריך טוב יותר סוגיות אפשריות". בשיחות מאובטחות עם עיתונאים טכנולוגיים קוטמן אמר: "אני עוסק רבות בדליפות ושחרורים של מידע. המוטיבציה הכללית שלי היא לשחרר מידע, ואני פשוט סקרן מאוד. אני גם אוהב לחשוף ולהסתכל על הדברים (לעיתים הנוראיים) שתוכל למצוא בקוד קנייני".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    סביר, שאינטל משחררת בעצמה את המידע הזה בפריצה מבויימת ונותנת למתחרות שלה לשעבר AMD ונווידיה לאכול אחת את האחרת בעוד שהיא פונה לאפיקים אחרים כמו מחשוב קוואנטי.

אירועים קרובים