"בינה מלאכותית תהווה מנוע הגברה, 'אמפליפייר' לבינה האנושית"

"ה-AI תומך באינטראקציות האנושיות ובכך מסייע לאנשים לקבל החלטות יותר טובות – כולל לטובת העסקים שלהם", אמר הישאם עבד אלחלים, מנהל מוצר ראשי באינטואיט, וחוקר בינה מלאכותית ואתיקה באוניברסיטת בן גוריון

הישאם עבד אלחלים, מנהל מוצר ראשי באינטואיט וחוקר אתיקה ובינה מלאכותית באוניברסיטת בן גוריון. צילום: אייל טואג

"למידת מכונות אלגוריתמית לא עומדת בפני עצמה. היא תהווה מנוע הגברה, מעין אמפליפייר לבינה האנושית שלנו", כך אמר הישאם עבד אלחלים, מנהל מוצר ראשי באינטואיט וחוקר באוניברסיטת בן גוריון.

עבד אלחלים היה דובר המפתח בכנס Fintech Junction 2020. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באופן וירטואלי.

הוא הסביר כי "בינה מלאכותית עוזרת לנו לפתח תוכנות באופן טוב יותר. האתגר הוא ליצור שירותים בכלל ושירותים פיננסיים בפרט, לטובת הלקוחות, ולעשות זאת בצורה משופרת. בינה מלאכותית עושה זאת בכך שהיא תומכת באינטראקציות האנושיות ומסייעת לאנשים לקבל החלטות יותר טובות. כך היא מסייעת לכל עסק באשר הוא".

"לשאלה האם בינה מלאכותית תומכת ביכולת לנהל כספים – התשובה חיובית", אמר עבד אלחלים. "אנחנו מאמינים שבינה מלאכותית היא משאב התומך בקבלת החלטות. היא יוצרת ערך מוסף ביכולת שלה לאסוף נתונים ממקורות שונים וליצור תמונה עשירה ומדויקת יותר של התהליכים, הכספיים והעסקיים. ככזו, היא יוצרת הזדמנויות עסקיות לארגונים".

ה-AI והפינטק במבט לעתיד

עבד אלחלים ציין ש-"במבט קדימה, אל עתיד עולם הפינטק, אין ספק שהבינה המלאכותית תימצא במקומות רבים – בו ובכלל. זאת, משום שהיא מספקת את היכולת להעניק ללקוחות יותר נתונים, יותר תובנות, ובדרך זו להבין טוב יותר ולקבל החלטות מדויקות יותר ולעשות זאת בסביבה מאובטחת. הבינה המלאכותית תומכת, ותמשיך לתמוך, בהחלפת פעולות ידניות, בפעולות ממוכנות. היא עוזרת לארגונים לקבל החלטות עסקיות באופן מדויק יותר, וככזו, תסייע בשדות רבים, ביניהם גיוס כוח אדם ושיפור תהליכי המכירה. יש לציין בנוסף שהשימוש בבוטים עוזר לשפר את חוויית הלקוח ואת הצלחתו לקבל החלטות פיננסיות".

"בינה מלאכותית", אמר, "תבחן באופן ממצה נתונים ועיצובים בדרכים שבני אדם בלבד לא יכולים לעשות באותה רמת דיוק, למשל בעת לקיחת הלוואה בבנק. היכולת של ה-AI להביט על התמונה באופן כולל גבוהה לאין ערוך מזו של יועץ ההלוואות בבנק, לרבות סיכוי ההחזר של הלווה וניהול סיכונים מושכל בעת מתן ההלוואה. כאשר נצליח לשחרר אנשים מעבודות ייצור ושירותים, ובוודאי מביצוע של פעולות שחוזרות על עצמן, לכולם תהיה ההזדמנות לעסוק בפעילות אינטלקטואלית, מה שיהיה בבחינת האוטופיה האולטימטיבית".

עבד אלחלים עוסק בבינה מלאכותית, אתיקה ובממשק שביניהם – באינטואיט ובאקדמיה: לצד עבודתו בחברה וסיום שלושה תארים אקדמיים, הוא נמצא לקראת סיום דוקטורט באתיקה בהנדסת תוכנה באוניברסיטת בן גוריון. הוא מתמקד בנושא האתיקה שבעיסוק בבינה מלאכותית.

לסיכום אמר עבד אלחלים כי "הבינה המלאכותית מעניקה יכולת למדעני נתונים ולחברות היי-טק לפעול באופן מדויק יותר. אתיקה ובינה מלאכותית גורמות לאיכות תוכנה טובה יותר. באינטואיט, אנחנו דואגים שהאלגוריתמים שלנו ישופרו, על מנת שהלקוחות יקבלו יכולת החלטה משופרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים